להישמר מכל רע

שיחה - ובאותה השנה ששכר את בית המרזח וקיפח את העני, נולד לו בן זכר. והיה הדבר לפלא - שלא די שעשה עוולה לעני כזה, עוד זכה לבן זכר לאחר שנים רבות שלא היו לו ילדים?!...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עצות להישמר מכל רע
 
עיקר הנסיון והצרוף שמנסים את האדם בעולם הזה הוא בתאווה זו של ניאוף. ולכן כשבאים על מחשבתו הרהורי ניאוף והוא משבר תאוותו ומסיח דעתו מהם, זהו עיקר תשובתו ותיקונו על פגם הברית שפגם מקודם, כל אחד כפי עניינו. ועניין זה הוא בחינת תשובת המשקל ממש, ובזה הוא מוציא ניצוצי הקדושה שנפלו על ידי פגם הברית, ועל ידי זה זוכה לתיקון הברית.
 
בעוונותינו הרבים נתפשטה מאוד קליפת פגם הברית להסית ולהדיח רבים מבני עמנו שלא להוליד בנים מחמת חסרון פרנסה וכו’, ועוד מתגברים ברשעותם להמית הילדים בבטן אימם שלא יצאו חיים לאוויר העולם. מובא בזוהר הקדוש (פ’ שמות) שזה גורם להסתלקות השכינה מהעולם, והאנשים צועקים מרוב צרות ואינם נענים. גם כשהבחורים נמנעים לשאת נשים בזמן הנרצה על פי התורה הקדושה וממתינים עד שישלמו להם נדוניא גדולה כזו שיהיו בטוחים בה על פרנסה וכו’, ודע שכל זה היא עצת נחש הקדמוני, להכשילם בפגמי הברית השונים ולהביאם לידי טומאה, רחמנא ליצלן.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
פעם כשדיבר רבנו מדבר מעניין דרכי הקב"ה הנעלמים, ומהעניין שאין שום שכל שיכול להבין נפלאות דרכי ה’, סיפר את הסיפור הבא:
 
היה יהודי עני אחד מטופל בילדים, שהיה שוכר כל שלוש שנים בית מרזח מהפריץ, והיה גר שם ומתפרנס ממנו. כך היה שוכרו שנים רבות ובכל שלוש שנים, כשנגמרה השכירות והכריז הפריץ על שכירות המרזח, לא שכר אותו אף אדם ואפילו לא  הנוכרים, שידעו שיהודי זה הוא עני ומטופל בילדים וריחמו עליו, וגם ידעו שזה מקור פרנסתו.
 
אולם שנה אחת, בא יהודי אחד והפריז על הסכום ושכר הוא את בית המרזח, ונאלץ היהודי העני לצאת משם באמצע החורף עם בניו הקטנים. היהודי הזה, ששכר את בית המרזח במחיר גבוה יותר, היה ידוע שלא היו לו ילדים שנים רבות, ובאותה השנה ששכר את בית המרזח וקיפח את העני, נולד לו בן זכר. והיה הדבר לפלא – שלא די שעשה עוולה לעני כזה, עוד זכה לבן זכר לאחר שנים רבות שלא היו לו ילדים?!
 
סיים רבנו ואמר: "וכך מנהיג הקב"ה את עולמו" – ומזה רואים, איך שאי אפשר להבין את דרכי ה’ הנעלמים והנפלאים למעלה משיכלנו.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה