תוכחה

שיחה - וכבר אמר רבנו שיהיו כמה מעשיות מאנשיו, שמכל אחד ואחד יספרו הרבה מעשיות ומי שהיה רגיל לפני קדושתו הנוראה, היה יכול לראות מופתים גדולים ונוראים בכל עת ובכל רגע.

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תוכחה
 
עיקר החיוב לדבר עם חברו ביראת שמים ולהאיר בו הדעת האמיתי הוא רק בשביל להרחיב דעתו של חברו, כי העיקר – להוציא את עצמו ואת חברו מבחינת מוחין דקטנות לבחינת מוחין דגדלות. כלומר להשתדל שיתגדל ויתרחב הדעת ביותר בכל פעם, שזה בחינת הרחבת גבול ארץ ישראל, בחינת (שמות לד): והרחבתי את גבולך", על כן כל אחד העוסק בזה לדבר עם חברו מהדעת הקדוש באמת, ובכל פעם צריך להיזהר לעשות סייג לדבריו ולשתוק במקום שצריכים לשתוק, בכדי שלא להרוס את הגבול של חברו לגמרי, זה בחינת איסור השגת הגבול, שלא די שאינו משתדל להרחיב גבולו של חברו, אף גם הוא מצר לו ביותר ונכנס בתוך גבולו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אמר רבי נתן ע"ה: אם נרצה לספר מעשיות שעברו אצל רבנו עם אנשיו אפילו מה שעבר עם הקטן שבקטנים, יכלו המון יריעות ולא תימלא האוזן משמוע. וכבר אמר רבנו שיהיו כמה מעשיות מאנשיו, שמכל אחד ואחד יספרו הרבה מעשיות ומי שהיה רגיל לפני קדושתו הנוראה, היה יכול לראות מופתים גדולים ונוראים בכל עת ובכל רגע.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה