תפילה

עצה – תפילה- צריך האדם להתחזק מאוד באמונה שלימה ולהאמין בעצמו, שיש לו כוח לפעול כל דבר בתפילתו, כי יש כמה סוגי חלישות הדעת בלב האדם בעניין זה, כאשר יודע כל אחד בעצמו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תפילה
 
צריך האדם להתחזק מאוד באמונה שלימה ולהאמין בעצמו, שיש לו כוח לפעול כל דבר בתפילתו, כי יש כמה סוגי חלישות הדעת בלב האדם בעניין זה, כאשר יודע כל אחד בעצמו, ורוב בני אדם נדמה להם, שאין להם כוח לזה, ועל כן אינם מתחזקים בתפילה. על כן צריכים להתייגע ביגיעה ועבודה גדולה מאוד לחזק את עצמם להתפלל בכוונה. ועיקר היגיעה הוא בתחילה, דהיינו בעת שמתחיל להתחזק להתפלל בכוונה בבחינת ‘כל ההתחלות קשות’, כי אז עדיין לא ראה שום פעולה על ידי תפילתו, אבל כשזוכה להתגבר בכל כוחו להתפלל בכוונה, עד שזוכה לפעול איזה דבר בתפילתו, כגון שהתפלל על איזה דבר ונענה, אז הוא מתחזק בזה להאמין גם בעצמו, שיש לו כוח לפעול בתפילתו, מאחר שרואה, שכבר שמע השם יתברך גם תפילתו ונענה, ואז נעשה אצלו כלי שלם לקבל השפע על ידי דיבורי התפילה, כי עיקר התהוות הכלי הוא על ידי האמונה, כלומר על ידי שמאמין גם בעצמו, שהשם יתברך שומע תפילתו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל: שמעתי בשמו שדיבר עם איש אחד שהיו לו בלבולי אמונה. וחיזק אותו רבנו ז"ל ואמר לו: כתוב – שכל התהוות מעשה בראשית היה רק בשביל מה שצפה השם יתברך שיהיו אנשים שיהיה להם יסורים בעניין האמונה הקדושה מחמת הבלבולים והכפירות העולם על מחשבתם, והם יתגברו כנגד אלו המחשבות ויתחזקו באמונה. ורק בשביל זה ברא השם יתברך את כל מעשה בראשית. ועל ידי דיבורים אלו נתחזק זה האיש מאוד תמיד, בכל עת שבאו עליו בלבולים. וכן מבואר בדברי רבנו ז"ל כמה פעמים: שעיקר הבריאה היה בזכות האמונה, כמו שכתוב: "וכל מעשהו אמונה" (תהלים לג).
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה