להישמר מכל רע

שיחה - אולם צדיקי הדור היו משפילים אותו, ונפל ברוחו מאוד בגלל זה. על כך אמר רבנו: "וכי מלאכה היא להפיל אדם?! מלאכה היא להרים אדם!" – וקרבו רבנו, וציווה עליו כמה הנהגות, שאחת מהן היתה...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצות להישמר מכל רע
 
ידוע בכל ספרי אמת, כי פגם הברית הוא פגם כל התורה כולה, רחמנא ליצלן, ואין לשער גודל הרעות והצרות שמביאים בזה עליהם ועל העולם כולו, ומאריכים בזה את הגלות מאוד כמובא בספרים. ובגלות מצרים נאמר: "ובני ישראל פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאוד מאוד ותמלא הארץ אותם", וכל זה כדי לקרב את הגאולה. והקליפה של הניאוף ופגם הברית נתגברה גם אז נגדם כמו שכתוב: "פן ירבה…ועלה מן הארץ" – וכמעט שנפלו לטעות, שבזמן גזרות קשות ורעות אין צריכים לפרות ולרבות, אבל רוח הקודש של אבותינו הקדושים זרזה אותם "כן ירבה", כלומר, שגם בצר ובמצוק מלכות הרשעה אשר עמדה עליהם להמעיטם, אין להם עצה אחרת כי אם לקיים מצוות ה’ באמונה שלמה ובבטחון גדול, ולכן זכו להיגאל אז מהר באותות ובמופתים וביד חזקה. ובכן העצה למי שמתגברים עליו הנסיונות של תאווה ופגם זה הן מצד יצרו הרע והן מצד מי שמסית ומכריח אותו לזה, שיצעק הרבה לקב"ה שיצילהו מרשת הבעל דבר ומשאול תחתיות. גם יתייעץ אם אנשי אמת איך לעמוד על נפשו ולנצח את היצר הרע הזה למען יזכה ללכת בדרך החיים להיטיב לו ולכל העולם כולו, אמן.
 
עצה כללית לכל דבר ובפרט לתיקון הברית היא, לפרש שיחתו ותפילתו לפני השם יתברך בלשון שמדברים בו, שיעזרהו להתקרב אליו באמת, לכן מה שעובר עליו בכל ענייני המחשבה והראייה בשוגג ובמזיד, באונס וברצון – יספר הכל לפני השם יתברך ויצעק עליהם ויבקש מלפניו יתברך שיעזרהו על דבר כבוד שמו שיתקדש באמת.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
פעם אמר רבי נחמן לאנשי שלומו: "אם הייתי מדבר עם רבי יצחק לייב חצי ממה שאני מדבר עמכם, היה רבי יצחק שורף את עצמו ושורף את כל העולם עימו מגודל ההתלהבות".
 
אותו רבי יצחק לייב היה גר בעיירה טעפליק והיה ידוע לבעל מופת גדול מאוד, עד שהיו כאלו שאחזוהו למשיח, כי היו נפקדות אצלו עקרות וכו’ כלאחר יד, והתפרסם כל כך, עד שכשהיה נוסע לאיזה מקום, היו נוסעים אחריו המון אנשים עם עגלות.
 
אולם צדיקי הדור היו משפילים אותו, ונפל ברוחו מאוד בגלל זה. על כך אמר רבנו: "וכי מלאכה היא להפיל אדם?! מלאכה היא להרים אדם!" – וקרבו רבנו, וציווה עליו כמה הנהגות, שאחת מהן היתה, ששנה אחת לא יניח תפילין של רבנו-תם.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה