בנים

בנים- שכול-בנים בא, חס ושלום, על מי שמפיל את חברו מאמונה. כשיש שלום מלכות, על ידי זה נולדים בישראל בנים בעלי הוראה. מי ששומר את עצמו גם את העת והזמן שמזווג, שלא יהיה לא הוא ולא העת והזמן חם ביותר..

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

בנים
 
 
שכול-בנים בא, חס ושלום, על מי שמפיל את חברו מאמונה.
 
כשיש שלום מלכות, על ידי זה נולדים בישראל בנים בעלי הוראה.
 
מי ששומר את עצמו גם את העת והזמן שמזווג, שלא יהיה לא הוא ולא העת והזמן חם ביותר, ולא קר ביותר, על ידי זה בניו הנולדים יהיו חכמים גדולים.
 
מי שהוא שולט ביצרו, בניו אינם יוצאים לתרבות רעה, ועל ידי זה ממונו נתברך, ועל ידי זה לא יבוא לידי נסיון.
 
אפילו אישה צדקה, כשהיא אינה מיוחסת, על ידי זה מולדת בנים שאינם הגונים.
 
בזמן שהדגן רב בעולם, זה סימן ללדת זכרים, ובזמן שהיין רב בעולם, זה סימן ללדת נקבות.
 
מי שאין לו בן-זכר, ירגיל את עצמו להביא מתנות לתלמידי חכמים, ויאמר פרשה של ביכורים, וגם ילמד גמרא הרבה, וימעט בלימוד אגדה, כי לימוד אגדה הוא מסוגל לבנות.
 
על ידי לימוד פוסקים עד שידע להורות הוראות, על ידי זה גורם פקידה לכמה עקרות.
 
 
פרשה של ביכורים
 
והיה כי תבוא אל הארץ אשר ה’ אלהיך נותן לך נחלה וירשתה וישבת בה: ולקחת מראשית כל פרי האדמה אשר תביא מארצך אשר ה’ אלהיך נותן לך ושמת בטנא והלכת אל- המקום אשר יבחר ה’ אלהיך לשכן שמו שם: ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם ואמרת אליו הגדתי היום לה’ אלהיך כי באתי אל הארץ אשר נשבע ה’ לאבותינו לתת לנו: ולקח הכהן הטנא מידך והניחו לפני מזבח ה’ אלהיך: וענית ואמרת לפני ה’ אלהיך ארמי אבד אבי וירד מצרימה ויגר שם במתי מעט ויהי שם לגוי גדול עצום ורב: וירעו אותנו המצרים ויענונו ויתנו עלינו עבודה קשה: ונצעק אל ה’ אלהי אבותינו וישמע ה’ את קולנו וירא את עונינו ואת עמלנו ואת לחצנו: ויציאנו ה’ ממצרים ביד חזקה ובזרוע נטויה ובמורא גדול ובאותות ובמופתים: ויביאנו אל המקום הזה ויתן לנו את הארץ הזאת ארץ זבת חלב ודבש: ועתה הנה הבאתי את ראשית פרי האדמה אשר נתתה לי ה’ והנחתו לפני ה’ אלהיך והשתחוית לפני ה’ אלהיך: ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה’ אלהיך ולביתך אתה והלוי והגר אשר בקרבך: (דברים כו).  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה