“אני ועמי – אהבת ישראל במסירות נפש” / בלעדי מהרב

איך מתפללים על עם ישראל שיזכו לתיקון עוון שנאת חינם ולאהבת ישראל? האמת היא שאין כמו התפילות האישיות, בשפה שלך, במילים שלך, מהלב שלך, מהרגש שלך.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 23.06.21

"אני ועמי – אהבת ישראל במסירות נפש"  /  בלעדי מהרב שלום ארוש

 

 איך מתפללים על עם ישראל שיזכו לתיקון עוון שנאת חינם ולאהבת ישראל? האמת היא שאין כמו התפילות האישיות, בשפה שלך, במילים שלך, מהלב שלך, מהרגש שלך.

אבל הרבה מאוד יהודים שקיבלו על עצמם לעשות חצי שעה על עם ישראל והם לא רגילים לדבר עם ה' בשפה שלהם, באו אלי ואמרו לי שקשה להם, הם לא מצליחים. ולכן ראיתי לנכון לכתוב תפילות לדוגמה בעניין התשובה על עוון שנאת חינם, כדי לעזור ולהמחיש וכדי לתת כיוון ורעיונות לעם ישראל איך להתפלל על הנושא הזה, אבל כמובן זו רק טעימה, וגם קיצרתי מאוד, יש עניינים שכתבתי במשפט אחד אבל אפשר לדבר עליהם עם ה' בלי סוף. וכל חכם יוסיף מדעתו בנושאים אחרים, ובדיבורים נוספים באותם נושאים. וכמובן, אפשר לתפוס משפטים מסוימים בתוך התפילה שבהם מתעורר לך הלב או שהם עיקר הבקשה הדגשתי כמה משפטים כאלה בתוך התפילות(, ועליהם לחזור שוב ושוב ברגש ובהתחדשות, כי חשוב לי להדגיש, שגם אם אין לך ממש דיבורים חדשים ומפורטים, עצם זה שאתה חוזר כל החצי שעה על המילים: "אבא, רחם על כל עם ישראל ותחזיר אותם בתשובה ברחמים, ותעקור מתוכנו את שנאת החינם, ושיזכו כל עם ישראל לאהבת ישראל אמיתית" – זה טוב מאוד! זה נפלא ומצוין! ואשרי חלקו של מי שיעשה את זה בתמימות. אבל זה ברור שכאשר יש בתפילה התחדשות וזרימה של עניינים רבים – יש לתפילה יותר חיות, ויותר קל לדבר עם ה' כדבר איש עם רעהו כמו שמלמד רבי נחמן.

 

תפילות לדוגמה:

 

תפילה שנזכה לדעת שתכלית התורה היא בין אדם לחברו "ריבונו של עולם רחם על כל עם ישראל, ובפרט על כל מי שיש לו השפעה על עם ישראל; רחם על כל הרבנים ועל כל הרבניות, ועל כל המשפיעים ועל כל המשפיעות, ועל כל המחנכים ועל כל המחנכות, ועל כל המורים ועל כל המורות, ועל כל ההורים, ועל המדריכים ועל המדריכות ועל כל עם ישראל: שכולם יידעו שתכלית התורה היא המצוות שבין אדם לחברו ואהבת ישראל, שכולם יידעו שתכלית האדם היא להיות שלם במצוות שבין אדם לחברו ולאהוב כל ליהודי, שכולם יידעו שעיקר מדרגת האדם נמדדת לפי מה שזוכה להיות שלם במצוות שבין אדם לחברו ולפי מה שזוכה לאהבת ישראל אמיתית, שכולם יידעו שתכלית עם ישראל היא שיהיה שלום בין כל בני ישראל, שכולם יאהבו זה את זה, ויכבדו זה את זה, ובוודאי לא יזיקו ולא ירעו ולא יצערו זה את זה, ושלא יהיו שום פירוד ומחלוקת בעמך ישראל, שכולם יידעו שתכלית העולם היא שכולם יחיו אחד עם השני באהבה אמיתית, בשלום אמיתי, בכבוד אמיתי, שכולם יידעו שזה כל רצונך בבריאת עולמך, שזו התכלית, שזה העיקר, שזה היסוד, שזה השורש של הכול; רחם על כל בעלי ההשפעה שהזכרתי לפניך ועל כל עם ישראל, שכולם יידעו את זה בעצמם ויחיו את זה באמת ושזו תהיה המטרה הראשית שלהם בחיים לעבוד לקנות בעצמם שלימות בעניינים שבין אדם לחברו; ותרחם עליהם שזה יהיה המסר העיקרי שיעבירו לתלמידיהם ולכל הסרים למשמעתם שכולם יידעו באמת שזו התכלית של התורה וזו תהיה כל מגמתם ושאיפתם. ריבונו של עולם רחם על כל עם ישראל שכולם יזכו להיות מתלמידיו של אהרן הכהן, שכולם יאהבו את השלום שכולם ירדפו אחר השלום, שכולם יאהבו את הבריות ועל ידי זה יקרבו אותם לתורה. צרחם על כל עם ישראל שתהיה להם מידת השלום בשלימות."

 

תפילה שכולם יזכו ללמוד את החוברת "אהבת ישראל במסירות נפש" ולהתפלל על עם ישראל שיזכו לאהבת ישראל:

 

"ריבונו של עולם, זכה את כל עם ישראל שכולם יזכו ללמוד את החוברת "אהבת ישראל במסירות נפש", ולהבין היטב שהמשימה שלנו, והתכלית שלנו, ועיקר החיים שלנו הוא לתקן את עוון שנאת חינם ולזכות לאהבת ישראל, אהבת חינם אמיתית. רחם על כל הילדים שלך, ותן בליבם אהבת ישראל אמיתית, אהבת חינם אמיתית, שיזכו לאהוב את כל עם ישראל במסירות נפש ולקבל על עצמם ולעשות בכל יום חצי שעה של תפילה והתבודדות על עם ישראל. זכה את כולם לדעת שכשמתפללים על עם ישראל חצי שעה ביום זה נקרא אהבת ישראל במסירות נפש וזה נקרא אהבת חינם. תן בליבם של כל בניך עם ישראל שיאהבו כל יהודי וירצו להיטיב לכל יהודי בכל לבם נפשם ומאודם, וכולם ירצו שיהיה רק טוב לכל כלל ישראל ולכל יהודי. ושיידעו שהדרך להיטיב עם כל עם ישראל ועם כל יהודי ויהודי היא רק כשמתפללים על כל עם ישראל שיזכו לטוב האמתי, לטוב הנצחי; והטוב האמתי זה שכל עם ישראל יזכו לחזור בתשובה שלימה בלי ייסורים, שיזכו לאמונה שלימה ולאהבת ישראל בשלימות; והעיקר שיחזרו בתשובה על עוון שנאת חינם שהיא השורש לכל הצרות ולכל החורבנות ולכל הגלויות ולכל האסונות ולכל ההסתרות ולכל הריחוק ממך. ריבונו של עולם, תחזיר את על עם ישראל בתשובה שלימה בלי ייסורים על עוון שנאת חינם ועל כל העברות שבין אדם לחברו, כי המצוות שבין אדם לחברו זה הדבר החשוב ביותר, וזו תכלית התורה, ותכלית האדם, ועיקר מדרגת האדם; ולכן עיקר התשובה של האדם היא על המצוות שבין אדם לחברו. ריבונו של עולם, תן לכל עם ישראל אהבת ישראל אמיתית שעל ידי זה נזכה לכל הישועות ולכל הברכות שבעולם ולהשראת שכינה ולגאולה שלימה."

 

 הצטרפו גם אתם לשרשרת התפילות על עם ישראל: 6444250 – 02, שלוחה 2 ושמכם יועבר באופן אישי לרב!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה