ניצבים. בפני מי?!

ניצבים. כמה סימבולי לתזמון – יומיים לפני ראש השנה כולנו עומדים וניצבים לפני מי שאמר והיה עולם. כולנו ניצבים ועומד במשפט לפני בורא העולם.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 22.09.22

ניצבים. בפני מי?!

 

פרשת “ניצבים” מפניני הפרשה  “אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה’ אֱלֹקיכֶם רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל” (דברים כ”ט, ט)

 

ניצבים. כמה סימבולי לתזמון – שלושה ימים לפני ראש השנה כולנו עומדים וניצבים לפני מי שאמר והיה עולם. כולנו ניצבים ועומד במשפט לפני בורא העולם. ניצבים מי לחיים.. ניצבים מי לבריאות.. ניצבים מי לפרנסה.. ניצבים מי לנישואין וילודה.. ניצבים מי לבניי חיי ומזוניי.. ניצבים.

 

ועדיין הבחירה בידיים שלנו. גם היומיים האחרונים של השנה זה מספיק זמן לתקן, לשפץ ולחזור בתשובה. כמה חנון ורחום, ארך אפיים ורב חסד כבוד הקדוש ברוך הוא שנותן לנו הזדמנויות בלי סוף. ניצבים.

 

‘ניצב’ הינה פעולה פיזית שבה האדם עומד עם גו זקוף וראש מורם; וכי מי יכול לעמוד בפני בורא העולם ‘כניצב’ ועם ביטחון שכזה? וכי משהו מאיתנו יכול בכלל לומר ‘וכי אצטדק’? לעבור זכאי בדין? אלא הקדוש ברוך הוא שברא עולמו כדי להראות את רחמנותו האינסופית נותן לנו לפני משורת הדין זכאויות כדי להמשיך לחיות פה ועל מנת לעשות כרצונו יתברך ולעבוד אותו יתברך.

 

ניצבים כולנו היום. ראש השנה, א’ בתשרי תשפ”ב, כולנו נעמוד כבני מרון במשפט לפני שופט השופטים, לא של בשר ודם אלא מלך מלכי המלאכים הקדוש ברוך הוא, ואיזה נשמה לא תרעד מאימת הדין?! זה המשפט של החיים!

 

קבלת קנס 1500 ₪ כמה תחנונים והתחנחנויות ונחמדות בפני ‘כב’ השופט’ בשר ודם.. פתאום כל ארסנל המילים הכי מתוקות ויפות ונכבדות שגורות אצלך בפה כאילו מימים ימימה.. ואם לפני שופט בשר ודם ‘תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו..’ (תהילים קמו ד), שהוא בסה”כ רק בשר ודם ואף הוא נברא של הבורא, בדיוק כמוני כמוך.. אז אם עומדים בפי בורא העולם שקורא מחשבות ובוחן לב וכליות והוא זה שבראנו לכבודו, קל וחומר, בן בנו של קל וחומר שעלינו לפחד ועל אמת!

 

אבל.. לא עסקינן בפחד אלא בישועות ובתיקונים. ולפיכך, הבה נשנס מותניים בימים הבודדים אשר נותרו לנו עד סוף השנה וקדימה.. עשו תשובה. דברו עם בורא העולם על מה שמצריך אצלכם תיקון בנשמה, בהתנהגות, במעשים בדיבורים. בקשו סליחה על העבר, עשו ווידוי טוב ורציני, כזה מעומק הלב, תודו על מה שיש, ברכו את עם ישראל ואת עצמכם, תודו לשם יתברך על כל מה שנותן, נותן ויינתן, ברכו את כבוד השם יתברך, בראש השנה ממליכים את כבודו יתברך! תנו חיוך, וקדימה.. צאו לדרך ברגל ימין לכבוד החג.