להתחדש בהתחדשות

שפעים רבים ועצומים יורדים לעולם בזמנים הללו שבין ט''ו בשבט לפסח. כולנו רוצים להנות מהם ולא לפספס, אז רשאית עלינו לדעת מהם בכלל אותם הכוחות וכיצד עלינו להשיג אותם. מוכנים? יאללה קדימה..

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 20.01.22

התחדשות – מתחילה כבר מעכשיו!

את ט”ו בשבט חגגנו בתחילת השבוע, אולם ההשפעות שלו רק התחילו, והם הולכים ומתעצמים, הולכים ומתגברים עד ליל פסח עצמו.

שפעים רבים ועצומים יורדים לעולם בזמנים הללו שבין ט”ו בשבט לפסח. כולנו רוצים להנות מהם ולא לפספס, אז רשאית עלינו לדעת מהם בכלל אותם הכוחות וכיצד עלינו להשיג אותם. מוכנים? יאללה קדימה..

במוטיב המרכזי של ט”ו בשבט יש מסר עצום לנו בני האדם, מסר חינוכי, מוסרי וערכי שאנו לומדים מן העצים וההתנהלות של הטבע. הרי ידועים הדברים שכל מה שהבורא יתברך בורא בעולמו אינו לחינם וגם כל מה שברא, ברא לכבודנו אנו בני האדם.

“כי האדם עץ השדה” (דברים כ’, י”ט)

                    לעץ יש ענפים ← הענפים יונקים מהגזע ← הגזע יונק מהשורשים

                                             השורשים של האדם זו האמונה

הגזע – זה התורה ← ומפה יוצאים הענפים עם הצמרת – שהם המצוות ומעשים טובים של האדם

הפרות – זה הילדים היקרים שעליהם יש לשמור מכל משמר!

עלינו לזכור שגם לעץ הכי גבוה יש שלכת! ולעולם השלכת תהיה לפני הפריחה . כמו הזרע אשר מרקיב לפני שהוא מנביט, זה תנאי הכרחי. כך גם יבוא החושך לפני האור, הירידה לפני העלייה.. זכרו זאת.

כך גם אצל האדם, לפני העלייה הוא יעבור קצת ניסיונות וכל מיני מעברים.. העיקר לא להישבר!! גם כאשר קמים כל מיני מפריעים ומציקים לזכור שאין שום ייאוש בעולם כלל (רבי נחמן) ולא להישבר משום ניסיון כי אחר כך תבוא העלייה, הצמיחה, הפריחה והלבלוב.

גיזום

מלבד השלכת שהיא בעצמה תקופה לא נעימה שצריכים לעבור, ישנו מצב יותר מורכב שנקרא ‘גיזום’. הגיזום עלול לעיתים להיות כואב ולא נעים בלשון המעטה… וגם בלי הסברים מפורטים כל אחד יכול לקחת את הדוגמאות לעצמו

אבל! ופה מגיע העידוד המשמח ביותר – שאין שום ייאוש ברוך השם!

עלינו להיות שמחים בשלכת וגם בגיזום כי אנו יוצרים התחדשות!

מתחיל החורף, קרי אחרי סוכות ועד ט”ו בשבט – זו תקופה שברובה מתבטאת בשלכת ובגיזום

כלומר במילים אחרות על האדם לעבור מצב של שלכת וגיזום במהלך חייו, יעבור גם את ארבעת העונות קיץ, סתו, חורף אביב – וכל עונה מתאפיינת אצלו בהתאם. למשל באביב מתחילה הפריחה, ההתחדשות, הססגוניות – וכך גם אצלנו בני האדם

מחזור חדש

איזה כייף אני מתחדשת בכוחות חדשים – מט”ו בשבט העולם עובר שדרוג לפן אחר, שהשרף עולה באילן, יורדים כוחות ושפעים מלמעלה וההתחדשות מתחילה ביתר שאת!

ההשפעה היא גם בפן הנפשי שההתחדשות מאירה בכל העולם. לכן תמיד אחרי טו בשבט מתחילה אווירה של התחדשות ושיאה זה פסח.

שימו לב שבפסח כל העולם לובש התחדשות, לא רק בגדים, אלא גם שיפוצים בבית , קניות, החלפת רהיטים, צבעית קירות, החלפת ציוד. רב העולם מתחדש בתקופת פסח. מדוע? כי זה תוצאה של משהו בהנהגה של העולם.

וכעת, אלו הם ימים להתחדשות!

להתחדש גם בנפש וגם בגוף בעבודת השם יתברך, מתוך שנקבל עלינו עול מלכות שמים, עול תורה ודרך השם באמונה, בתמימות וביראת השם, וכמובן אהבת חינם “אני אוהב כל יהודי!”

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה