מאמר אקטואליה: יוקר המחייה

2 דק' קריאה

פורסם בתאריך 09.02.22

קוראי ברסלב היקרים, לפנינו סדרת הרצאות אקטואליות בנושא “יוקר המחייה” בארץ ובעולם. מידי פעם נתייחס לתת נושא אחר וננסה להסביר בפן הכלכלי תוך שימת דגש על עקרונות צריכה וכללי מחייה נכונים שיובילו אותנו בע”ה לצריכה נבונה. יש לדעת כללים בסיסיים חשובים ומהותיים ולהתנהל מולם בצורה נכונה ונבונה.

כלכלה, צריכה ותת מודע

נדבר בהמשך גם על נושאים תת מודעים כמו למשל : קנייה רגשית, חגיגה בקניון, גברת כרטיס אשראי ומר שיקים, שימוש נכון בכסף מזומן נומינלי – איך המוח מגיב לזה (כן ! יש דבר כזה..)

נדבר גם על קנייה חכמה שכוללת הערכת מחירים פרופורציונאלית ולא מוגזמת.

עגל הזהב המודרני

נדבר על תאוות הממון שמשגעת את כולנו כולל הרדיפה אחרי עגל הזהב המודרני בעולם הכל כך חומרי וגשמי שבו אנו חיים, תוך שימת דגש על יצירת רמת חיים מדומיינת ומכירת אשליות שיוצרת לנו סוג של תענוג רגעי, שמהר מאד מתפוצץ לנו בפנים נוכח החובות שיצרנו..

שיטות מכירה אפקטיביות – זהירות מבצעים!

נדבר גם על שיטת מכירות שנועדה להגדיל את הרווחים של היצרן לטובת זו של הצרכן, ולעיתים אנחנו חושבים שאנחנו קונים ‘מבצעים‘ אבל למעשה משלמים ביוקר ו/או קונים כמות שבכלל לא צריכים ונתקעים עם סטוקים במזווה ואחר כך זורקים אותם.

חברים, יש לנו הרבה מה ללמוד במשותף, כולל תיאוריות כלכליות ומושגים חדשים, אשמח מאד אם תגיבו בהודעות ונוכל ליצור גם דו שיח מעניין ופורה.

אז לבינתיים, במאמר הראשון אני בוחרת להגיש לפניכם כמה משוואות פשוטות שוודאי אתם יודעים ומכירים, אבל הרבה פעמים גם מתעלמים, אולי מתוך נוחות או רצון להמשיך ברמת חיים מסוימת ודמיוני מבלי להתייחס לנתונים עצמם ואחר כך אל תתפלאו לקבל שיחת טלפון מהבנק..

מתמטיקה פשוטה

כל בנקאי, סטודנט שנה א’ בכלכלה ו/או במנהל עסקים, ראיית חשבון יודע את המשוואה הפשוטה;

מה שנכנס ≥ מה שיוצא  = רווח

מה שנכנס ≤ מה שיוצא = הפסד

ועל אותו המשקל במשיכה בכספומט;

משיכת כסף ללא הכנסה = מינוס בחשבון הבנק

משיכת כסף בהתאם להכנסה = חשבון בנק מאוזן

במילים אחרות,

אם ההוצאות ≥ מההכנסות  ←  מינוס בחשבון הבנק

אם ההכנסות ≤ מההוצאות  ←  פלוס בחשבון הבנק

כך שיוצא, שאנחנו צריכים לנהל את ההוצאות החודשית בחוכמה רבה ולשים לב היטב לכמה כסף אנחנו מכניסים בפועל וכמה מוציאים.

בשלב השני יש לערוך טבלת הוצאות שכוללת את כל ההוצאות כרטיס אשראי, שיקים, הלוואות וכן שימוש בכסף מזומן – בדרך כלל אחרי כן נגלה וגם נופתע איזה פער עצום יש בין ההכנסה שלנו לבין ההוצאה עצמה!

לבינתיים, תתחילו ליצור מודעות לגבי הכסף שלכם ותכבדו אותו, זכרו “אין אדם מת וחצי תאוותו בידו..” כלומר כמה שיהיה לנו נרצה עוד ועוד.. כי זה טבע האדם. אולם מצד שני עלינו לשבור את התאווה המאוסה הזו, כי בסופו של דבר כשאנחנו מחזירים ‘פקלאות’ אף אחד עדיין לא לקח אתו את ההון העצמי ובטח שלא עשה לעצמו קבר מזהב.

כסף יוצר נוחות וחיים מהנים ומענגים אבל לא קונה מצוות חסדים ובטח שלא את העולם הבא אם לא עושים בו שימוש נכון. אל תדאגו, גם על זה בע”ה נדבר בהרחבה בהמשך.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה