למי המלוכה?

המלכה אליזבת' הייתה ידועה בשמרנות שלה, בציות לנורמת התנהגות מאד קפדנית ויסודית, שכללה  קוד מלכותי מתיימר להיות מדויק. כמה לא מפתיע שבין היתר כלל גם הרבה פדיחות גדולות ומעשים שלא נעשים בטח לא אצל בני אצולה ומלוכה - אותו בית המלוכה ניסה להסתיר ללא הצלחה

3 דק' קריאה
למי המלוכה?

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 11.09.22

לפני מספר ימים מתה מלכת אנגליה אליזבת בגיל 96 וזכתה לאריכות ימים. היא הייתה המלכה שמלכה הכי הרבה שנות מלוכה.

 

המלכה אליזבת’ הייתה ידועה בשמרנות שלה, בציות לנורמת התנהגות מאד קפדנית ויסודית, שכללה  קוד מלכותי מתיימר להיות מדויק. כמה לא מפתיע שבין היתר כלל גם הרבה פדיחות גדולות ומעשים שלא נעשים בטח לא אצל בני אצולה ומלוכה – אותו בית המלוכה ניסה להסתיר ללא הצלחה.

 

אריסטוקרטיה לשמה בשילוב ריבונות מונרכית

 

המלכה אליזבת’ הייתה האישה העשירה ביותר בעולם, בתחילת המאה אנגליה הייתה אימפריה חזקה ביותר ושלטה על ארצות נחשלות ומדינות קטנות ובין היתר כבשה אותם ואת הכלכלה שלהם.

 

הממלכה הבריטית היא מונרכיה שעוברת בשושלת ייחוסית וככזה בנה הבכור הוא יורש העצר והמלך הבא.

 

מלכה בשר ודם

 

מבוגרת ככל שתהיה. עשירה כקורח. אישה מפורסמת וידועה בציבור. מלכה. עדיין היא רק בשר ודם והנה אנחנו רואים שגם היא מתה ועבר זמנה מן העולם.

 

לא משנה מי ומה אתה – סופך למות.

 

הקדוש ברוך הוא – הוא המלך האמתי!

 

כן משנה שאתה יהודי ואתה עתיד לתת דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

 

שהוא המלך היחיד! הוא המלך האמתי והוא המחיה והממית, הוא המעשיר, המעלה, הממליך! הקדוש ברוך הוא המלך האמתי ואין עוד זולתו!

 

הכתרת המלכים והמלכויות

 

כותב רבנו הקדוש בראש חודש ניסן, א’ בניסן, זהו יום הכתרת המלכים והמלכויות. כלומר ביום הזה קובע כבוד הקדוש ברוך הוא, המלך היחידי, קובע מי יהיה המלך או מי תהיה המלכה, כמה זמן ימלכו איך למה וכיצד.

 

אנשים כאלו מן הסוג הזה יש להם השפעה מכרעת לא רק על עצמם ועל הסובבים אותם אלא ההשפעה שלהם גדולה מאד, גלובאלית והאחריות על כתפיהם אדירה.

 

רבי נחמן אומר שלכל אדם יש ממשלה ישנו אדם שיש לו ממשלה קטנה, לעצמו בביתו לאשתו וילדיו, יש אדם שיש לו ממשלה יותר גדולה שהוא מנהל בעבודה אז יש תחתיו כפופים, לעומתו ישנו אחר שיש לו ממשלה רחבה שהוא כבר מנהל בדרגה גבוהה ותחתיו אלפי אנשים, כדוגמת ראש עיר, שר בממשלה, ראש ממשלה, נשיא, מפקד קצין בצבא, בכיר בארגון, מנהל, מורה וכיוצא בזה.

 

כלומר כאשר אדם נמצא בתפקיד בכיר ובמשרה משפיעה הנשמות תחתיו הן מרובות – וההשפעה שלו עליהם היא כבירה ועצומה, ובשל כך, אדברה עליו להיזהר כפל כפליים במעשיו, התנהגותו ובהחלטותיו. אסור שיהיה פזיז, תאוו בצע שררה, כבוד, שלטון, הון, אינטרס אישי ונגוע.

 

כבוד למלכים

 

“כְּבֹד אֱלֹהִים הַסְתֵּר דָּבָר וּכְבֹד מְלָכִים חֲקֹר דָּבָר(משלי כה, ב)

 

ישנם פרשניות רבות למשפט, אביא שלושה מהם;

 

רבנו הקדוש בספר ליקוטי מוהר”ן (ו’, א) כותב: “צָרִיךְ כָּל אָדָם לְמַעֵט בִּכְבוֹד עַצְמוֹ וּלְהַרְבּוֹת בִּכְבוֹד הַמָּקוֹם, כִּי מִי שֶׁרוֹדֵף אַחַר הַכָּבוֹד אֵינוֹ זוֹכֶה לִכְבוֹד אֱלֹקִים, אֶלָּא לְכָבוֹד שֶׁל מְלָכִים, שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ (משלי כ״ה: ב׳): כְּבֹד מְלָכִים חֲקֹר דָּבָר; וְהַכֹּל חוֹקְרִים אַחֲרָיו וְשׁוֹאֲלִים: מִי הוּא זֶה וְאֵיזֶהוּ, שֶׁחוֹלְקִים לוֹ כָּבוֹד הַזֶּה, וְחוֹלְקִים עָלָיו, שֶׁאוֹמְרִים שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לַכָּבוֹד הַזֶּה.

 

מצדות דוד: “כבוד אלהים” – כבוד ה’ הוא להסתיר דבר גדולת רוממותו, כי אי-אפשר לבוא עד התכלית ומוטב להמעיט מלהרבות, וכמו שנאמר (תהלים סה): “לך דומיה תהילה”. אבל כבוד מלכים הוא לחקור דבר גדולת רוממותם, הואיל ואפשר לבוא עד התכלית, אם-כן הממעיט יחשב כאילו כבר בא עד התכלית, ומוטב להרבות מלהמעיט. “חקור” – ענין חיפוש ודרישה.

 

מלבי”ם: “כבוד אלהים הסתר דבר”, בעניינים האלוהיים הכבוד הוא ההסתר וההעלם, כי השכל לא ישכיל רק דברים הנתונים תחת הזמן והמקום ואשר יש לחוש מבוא בהם, לא דברים הנעלים מחקי ההשגה האנושית, וכל אשר ידובר בהם הוא רק בדרך משל ובלבוש, והתוך צפון ונעלם וע”כ אין דורשים במע”ב ובמרכבה, והחכמים מלבישים הדברים ומסתירים אותו בחדות וברמזים כלהט הברק יציץ ויעלם, אבל “כבוד מלכים” בענייני הנהגתם, “לחקור דבר” ושלא להעלים, כי אחר שהנהגתם נימוסית ומושגת ע”י הבחינה והחוש. טוב לפרסם טוב הנהגתם, כי ההעלם בזה יורה כי הנהגתם אינם ביושר וע”כ יעלימו דרכם, והחקר הוא כבודם.

 

כבוד לבשר ודם

 

ספר המידות כותב רבנו הקדוש :”צָרִיךְ לִתֵּן כָּבוֹד לַמַּלְכוּת, אַף עַל פִּי שֶׁהוּא עוֹבֵד עֲבוֹדָה זָרָה”

 

חלק ב: “כָּל הַכָּבוֹד שֶׁל כָּל הַמַּלְכֻיּוֹת נִכְלָלִים בְּאַרְבַּע מַלְכֻיּוֹת, וְעַל יְדֵי מַעֲשֵׂה מְנוֹרָה וְקִדּוּשׁ הַחֹדֶשׁ וּקְטרֶת וּשְׁמִירָה מִן מַאֲכָלִים טְמֵאִים, כָּל הָאַרְבַּע מַלְכֻיּוֹת מַחֲזִירִים אֶת הַכָּבוֹד שֶׁבְּתוֹכָם לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ”

 

 

כבוד הקדוש ברוך הוא – אתה הוא המלך. רק אתה הוא המלך היחידי!

היה. הווה. יהיה. לעד ולנצח נצחים!

אני מכתירה וממליכה את כבוד הקדוש ברוך עליי למלך היחידי אמן סלה!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רחל גואטה

ט"ז אלול התשפ"ב

9/12/2022

תודה שפרסמתם את דבריי, (לצערי לא בקרתי את כתיבתי ועכשיו גילית שיש שגיאות כתיב), אני רוצה להודות לכותבת רוחמה אפרתי, אכן כתיבה משובחת ונראה שהשקיעה מזמנה וממרצה.
אשרייך!!

2. רחל גואטה

ט"ו אלול התשפ"ב

9/11/2022

חסרה דבר חשוב מאוד, פרק מההיסטוריה היהודית.
האישה הזו, יש לה דם על הידיים של המון יהודים שעד היום אין להם קבר – יהודים אלה שכל מעשיהם היה להינצל מידי הנאצים ועשו הכל כדי לעלות לישראל, רק לא העלו במחשבתם שהם שולחים את עצמם היישר ליידי השטן!!
וככה מטוסים עטו רחפו טסו מעל כל אנייה ופיצצו אותה – לא הייתה באישה הזו שום חמלה ושום רחמים!!
האישה הזו, הוציאה צו הורג למנחם בגין ע”ה, ולמה? כי התנגד למשטר המנדטורי ורצה חהציל את אחיו היהודים.
האישה הזו, שותפה מלאה בהריגת כלתה ולמה? כי התגרשה מבנה!!
האישה הזו, עשירה מגסלות ועושק כספי היהודים.
עם שלא מכיר את עברו, אין צידוק לקיומו וב”ה אנחנו מכירים, זוכרים ויודעים טוב מאוד את עברנו ואנחנו עם הנצח.
הגיעה השעה שסוף סוף תבוא בדין של מעלה ותחטוף את מה שמגיעה לה!!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה