“מהי אהבה?!” – קאוצ’ינג מפרשת תצוה

מורנו ורבנו, כבוד הרב שלום ארוש שליט”א מלמד אותנו מזה כמה חודשים טובים על המידה הכה חשובה וראויה שבאה לידי ביטוי באהבה. לא רק בתודעה אמורפית אלא גם במעשים מוגדרים וברורים.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 13.02.22

מורנו ורבנו, כבוד הרב שלום ארוש שליט”א מלמד אותנו מזה כמה חודשים טובים על המידה הכה חשובה וראויה שבאה לידי ביטוי באהבה. לא רק בתודעה אמורפית אלא גם במעשים מוגדרים וברורים. 

אבל זו לא סתם אהבה, וכפי שידוע ‘איזו היא אהבה?’, שאם תלויה בדבר, בטל הדבר = בטלה האהבה.

כוונה תת מודעית של האהבה

במילים אחרות, אם אני אוהבת משהו בגלל דבר ספציפי ומסוים זה אומר בכוונה תת מודעית שלי שאני לא בדיוק אוהבת אותו.. אלא את הדבר שהוא עושה למעני, עבורי, בשבילי – זה יכול להיות כל דבר שגורם לי לעונג להרגשה טובה..

למשל, יכול להיות שהוא נותן לי כבוד ואני נהנית מזה, יכול להיות שהוא משמח אותי ואני שמחה בזה, כלומר יש לי אינטרס מסוים לאהוב אותו

ובמילים אחרות, ניתן לומר גם הפוך –

שאם הדבר הזה יפסק אז אני כבר לא ממש אוהב אותו..

לכן, נאמר שזו לא אהבה אמיתית אלא אינטרס אישי עם נגיעה אישית. כלומר כל עוד טוב ונעים לי אז זה משרת את הדבר, ואם זה יפסק אז טיב היחסים יהיו בהתאם.

מהי אהבה?!

ידידי היקרים, זו לא אהבה! זה אינטרס פרטי שמתייחס להרגשה או לידיעה מה טוב ונכון לי שיש בה עונג. כל עוד יש את ‘העונג’ שגורם לי טוב ונעים, וכעת ממש לא משנה באיזה עונג מדובר ו/או איזה אינטרס.

אהבה = נתינה חינם!

אהבה נולדת רק כאשר אני נותנת מעצמי לאחר, לזולת מבלי לבקש תמורה ו/או לצפות. זוהי משוואה פשוטה!

יחסים כאלה בדרך כלל נראה בין אמא לתינוק שהיא נותנת מעצמה בלי סוף ומבלי לבקש מאומה. 9 חודשים של צער העיבור וההיריון, הלידה שבדרך כלל כואבת ומייסרת, לאחר מכן חודשים ללא שינה תוך טיפול מסור ואינטנסיבי לרך הנולד. היא לא מבקשת מאומה מהתינוק ונותנת ללא היכר 24/7.. אפילו פליטה שלו נחשבת כמשהו מתוק למרות שלכלך את הבגדים והמצעים. גם אם כל הלילה היא לא תעצום עין בגלל שיש לו גזים, היא תקבל זאת באהבה ובשמחה רבה. כיצד ייתכן מצב כזה שיש בו תסכול לא קטן נהפך לנתינה ללא גבולות??

תאכלס לכאורה זה מצב של מינוס בחשבון.. לא? הרי רק מושכים, מושכים ומושכים מבלי להפקיד.. אממ..

הפקדה בחשבון האישי

במקרה הזה ניתן לומר שהמשיכה, כנגד כל הסיכויים, אינה מייצרת חוסר, אינה מייצרת מינוס. אדרבא! להיפך! היא מייצרת פלוס ענקי כי קיימת פה ‘אהבת חינם’ = נתינה רבה ועוצמתית מבלי כוונת רווח של לצפות לתמורה או לקבלה כלשהיא.

נתינה מתוך מחוייבות אישית.

נתינה מתוך הכרה שזו זכות ולא חובה

נתינה מתוך תוקף תפקידי שנעשה בשמחה ובכייף!

← ←   אהבה כזו הקדוש ברוך הוא מצפה מאיתנו לכלל עם ישראל! לא רק לבעל, לאישה ולילדים, למשפחה הקרובה שזה פשוט שיהיה. אלא לכלל עם ישראל שהרי כולנו ללא יוצא מן הכלל הבנים והבנות המועדפים של בורא העולם, וכוחנו באחדותנו!

המנהיג האמיתי!

כזה היה משה רבנו ע”ה, מנהיג אמיתי לדורותיו, אשר הנחיל לנו גם כללי התנהגות נאותים וראויים שגולת הכותרת היא ‘מחני נא’ אם חלילה יהודי אחד ייפגע, שבה הוא מוכן לוותר על הכל; מעמד וכבוד, הנהגה, עולם הבא ואפילו קרבה ל-ה’! העיקר ששום יהודי לא יפגע, אלא שגם יזכה ויקבל רוחניות וקדושה, יזכה בקרבת השם, ויקבל שפע רוחני וגשמי. יזכה לכל הטוב שהשם משפיע באחדות!  זוהי אהבת חינם לשמה!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אסתר

י"א אדר א' התשפ"ב

2/12/2022

מדהים!הלוואי שנזכה!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה