The New Bit Coin

יוסי התגורר בירושלים עם אשתו וארבעת ילדיו, קשיי הפרנסה גברו עליו מאד ויום אחד קם והחליט לעשות מעשה בעקבות סיפור שסיפר דודי, ידידו הטוב משכבר הימים,

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 20.02.22

יוסי התגורר בירושלים עם אשתו וארבעת ילדיו, קשיי הפרנסה גברו עליו מאד ויום אחד קם והחליט לעשות מעשה בעקבות סיפור שסיפר דודי, ידידו הטוב משכבר הימים, אודות עיר רחוקה ששם הפרנסה בשפע רב ובריווח גדול, ושם, ניתן לעבוד ולחסוך כסף רב במשך שנה ולהפוך למליונר. הסיפור כאמור, קסם ליוסי והוא רצה לממש את הפנטזיה למציאות.

לאחר 30 ימי הפלגה, מיודעינו הגיע לחוף המיועד, ירד מסיפון האונייה וכל גופו השתומם למראות הפלא שנגלו לפניו.. הוא לא ידע את נפשו וכמעט שהתעלף.. כל החוף היה מלא באבנים טובות, יהלומים ופנינים סלי סוף.

יוסי אץ רץ בטירוף, כמאבד עשתונות, אסף יהלומים ללא היכר ובכמויות היסטריות. לפתע התגנבה למוחו מחשבה, “רגע.. למען השם, מה קורה פה בכלל??! הרי יש פה יהלומים בלי סוף ובכמות בלתי ספירה, ורק אני מתלהב מהם ורק אני אוסף אותם?? זה הרי לא מציאות הגיונית!!”

יוסי מחליט לבדוק את סוגיית היהלומים. כיצד ייתכן שהתושבים אדישים ליהלומים ובכלל לא מתייחסים אליהם?! הוא הולך לשוק המרכזי ושם נתגלה לנגד עיניו מחזה לא פחות מפתיע מאשר קודמו.

תמורת העבודה, תושבי החוף משתכרים למחייתם לא פחות מאשר בצלים! כן קראתם נכון.. תמורת שעת עבודה מקבלים 20 בצלים. והתשובה לכך היצע וביקוש, כל החוף מלא ביהלומים ואין מה לעשות איתם, כך שיוצא שהם למעשה נעשים נטולי ערך לחלוטין, לעומתם בצלים הוא מצרך כמעט נדיר ושוויים באי רב למדי. מסתברא שבאי החוקים שונים; היהלומים זה כמו חול, הם אינם שווים מאומה והכסף זה הבצלים.

הביט קויין החדש

כעבור חודש יוסי מתחיל להאמין ולראות שיש דברים בגו, שאכן הכסף האמתי זה לא פחות מאשר הבצלים, והוא מחליט לנטוש את היהלומים ולאסוף כמויות עצומות  של בצלים. הוא מבין שבצלים הם ‘שם המשחק’ החדש ובהם צריך להשקיע בכדי להיות מיליונר.

כעבור שנה

חלפה לה שנה והגיע המועד בו יוסי אמור לחזור הבייתה לאשתו וילדיו, הוא שוכר אונייה פרטית לכל הסחורה העצומה שברשותו, ומתחיל להפליג לכיוון ישראל שמח וצוהל עם כל הבצלים..

כעבור חודש יוסי מגיע לחופי ישראל והאונייה עוגנת בשעה טובה, משפחתו נמצאת כבר על החוף ששה מחכה ומצפה לראותו, הוא רץ נרגש לקראתם ומספר להם בהתלהבות רבה על הצלחתו המסחררת ועושרו הרב, ואז מתחיל לפרוק את הסחורה, ומגלה שהכל, פשוט הכל הסריח והתקלקל ואין מה לעשות עם כזו סחורה רקובה ומקולקלת אלא רק לזורקה לים. מרב צער ומפח נפש יוסי מתעלף, ולאחר שמתעורר מתעלף בשנית.

לפתע פתאום רואה אשתו של יוסי משהו זוהר ומבצבץ לו מתחת לנעל, ומגלה להפתעתה ארבעה יהלומים שנתקעו בסולייה. היא לוקחת אותם ליהלומן וזה מבשר באוזניה שכל יהלום שווה רבע מיליון דולר. היא חוזרת לביתה בחושבה שבעלה עשה לה הפתעה ובעצם כל הקטע של הבצלים והעילפון היה משחק, לעומתה יוסי באמת לא מבין על מה היא מדברת, כי לא היה פה שום משחק ושום ביום, כי הכל אמיתי. ואז נופל ליוסי האסימון איזה טיפש מטופש הוא היה! הבין כי היהלומים היו נראים לו כחול, והוא חשב שהם לא שווים כלום, הבין שפספס את עסקת חייב ויכול להיות מולטי מיליארדר! לאסוף טונות של יהלומים ובטמטומו אסף שקי בצל.. והו אז התעלף אבל הפעם הרבה יותר עמוק..

השקעה ב- REBOUND

ידידי היקרים, הסיפור אינו אלא משל עם מוסר השכל. הנשמה שלנו יורדת לעולם כדי לאסוף תורה, מצוות, חסדים ומעשים טובים שהם היהלומים שלנו, בעוד שכל התאוות והרצונות הזולות והמתכלים של הגוף הם בעצם הבצלים (שמרקבים..). אך מה מר ועצוב ובעיקר כבר מאוחר שאדם מגלה זאת רק בלכתו שהוא נמצא עמוק עמוק בתוך האדמה מכוסה בעפר וכפות בתכריכים..

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה