על משקל והשמנה: דיל עם בורא עולם!

"קרייסס! אחד הקרייססים ever !!מה אני הולכת לעשות?! ריבונו של עולם! בעוד ארבעה ימים האירוע בת מצווה של הבת שלי, ולא רק שלא נשארתי אותו דבר במשקל, שזה גם בעיה בפני עצמה, אלא גם השמנתי. ועוד השמנתי 4 קילו!"

5 דק' קריאה
על משקל והשמנה: דיל עם בורא עולם!

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 02.11.22

“קרייסס! אחד הקרייססים ever !!מה אני הולכת לעשות?! ריבונו של עולם! בעוד ארבעה ימים האירוע בת מצווה של הבת שלי, ולא רק שלא נשארתי אותו דבר במשקל, שזה גם בעיה בפני עצמה, אלא גם השמנתי. ועוד השמנתי 4 קילו!”

 

ככה התחלתי את ההתבודדות שאני ממש כולי רועדת ומתייפחת מבכי. אמתי לגמרי.

 

“איך תסגר עלי השמלה? ואיך היא תראה עליי? ואיך אני אראה כמו דובון איכפת לי??!” אני ממש עושה צחוק מעצמי! ואיך ככה נתתי ליצר הרע להתל בי .. יש עוד זמן.. עוד ארבעה חודשים האירוע את תספיקי להרזות.. יש דיאטת פירות.. דיאטת חלבונים.. דיאטת מיצים ושייקים.. דיאטת נעליים! תגידי, מה את דואגת את תרזי ובגדול! חוץ מזה יש גם את חגורת הבטן.. מה שלא עושה הטבע עושה החיטובית..”

 

וככה תוך כדי שאני ממציאה לעצמי כל מיני תירוצים ואמתלות למה ומדוע אפשר להמשיך לזלול גם ב00.1 בלילה, ולתת גושפנקא מעשית לזלילת 7 עוגיות עם הנס קפה של הבוקר, מנסה להרגיע את המצפון ללא הצלחה.

 

ואז בום. מגיע שרשרת החגים, ובחייאת, מי לא מתנפח באיזה כמה קילוגרמים סוררים שמתיישבים במקומות הכי לא נוחים.. בחגורת הבטן למשל, ומשווים לך נפח לא רצוי כאילו היית איזה אגרטל משנות ה-80..’

 

אין מה לעשות. ככה חוקי הטבע-פיזיקה עובדים כפי שטבע אותם הבורא יתברך.. מה שהכנסת זה מה שיראה עליך בסופו של דבר. אין פה מערופים. מה שאכלת זה מה שיבוא לידי ביטוי בטקסטורה החיצונית שלך בסופו של דבר..

 

זה הרי לא מצופה/הגיוני/אמתי שתכניסי טריליוני קלוריות ותישארי רזה וחטובה לנצח..

 

טוב. מה עושים עכשיו??! המצב הקיומי הנתון לא מבשר אופטימיות.. התוספת המאד לא רצויה קיימת ובולטת ביג טיים וזהו אירוע שחיכינו לו מזה זמן רב.. ואז עולה כל ‘הרגשי’ שמלווה ברדיפה עצמית קשה ביותר, שלא לומר קשוחה עד נוקבת.

 

‘יופי, לא יכולת להתאפק ולאכול כמו בן אדם? היית חייבת לבלוע את כל הקינוחים? דווקא עכשיו להשמין? אין לך שליטה עצמית??!”

 

לא. כנראה שלא. יותר נכון, מסתברא שלא! אם הייתה שליטה כל זה לא היה נחסך ממני.. הנה.. העובדות בשטח והראיות מוצגות לפנינו.. והן לא מבשרות על רזון ולא בכיוון שלו אפילו.. לא, וזה לא מצחיק.

 

“מה אני הולכת לעשות בורא עולם??!” וככה אני משתנקת מבכי בלי נשלט אף הוא.

 

“יום שבת היום ריבונו של עולם! אסור לבכות ואני כולי גוש של עצבות! ואיני יודעת את נפשי מה לעשות עם השומניתוס האלה שכבר תקועים לי בנשמה חודשיים לפחות.. וככל שהזמן עובר והאירוע מתקרב אני רק משמינה יותר ויותר מתוך לחץ ומעגל סגור.. אכלתי ורגשות אשמה צפו ועלו, וכך כמו לרדוף אחרי הזנב של עצמי המשכתי לזלול והשמנתי עוד יותר..!”

 

הרחמים העצמיים שלי הלכו וגברו ואיתן הדמעות שזרמו כנחלי איתן בחורף רווי גשמי ברכה.

 

“זה לא עסק ככה” אמרתי לעצמי. “אני חייבת לפעול ישועות!”

 

אני אובדת עצות

 

גם זה פרדוקס. מצד אחד אני חייבת לפעול ישועות לעצמי ומצד שני אני חייבת לפעול ישועות. זה לא נשמע לכם כמו דבר והיפוכו? אז זהו שלא. זה דבר משלים אחד את השני. אסביר את דבריי.

 

מצד אחד בן אדם יודע שהוא חייב וזקוק לישועה, ומצד שני הוא יודע שהוא כלום. הוא אפס בלעדי בורא העולם והוא אובד עצות כי אין לו מה לעשות ואין כוחי ועוצם ידי ויש רק ואך ורק את בורא העולם שיכול לעזור לו. והוא יודע שהוא חייב ישועה.

 

ואז זה הגיע.. אין לי מושג מאיפה הרעיון הבליח אבל הוא יצא בשיא הפשטות, וככה זה יצא לי

 

“ריבונו של עולם, אני ממש אובדת עצות. אובדת לחלוטין. לא יודעת מה לעשות ופונה אליך בבקשה עזרה! אני ממש בקרייסס ולא יודעת מה לעשות. ופונה אליך כבוד בורא העולם ואתה העצה היחידה שאליה אני יכולה לפנות. סליחה שאני בוכה ביום שבת קודש אבל כולי בלחץ והנשמה שלי מתפוצצת מסטרסס..”

 

הו.. זה קשה.. כמעט לא נשמתי והמשכתי עם מה שיצא לי מתוך הלב והנשמה

 

“בעוד ארבעה ימים האירוע ואני חייבת להיראות יפה. הכי שרק אפשר. ואיך וכיצד אראה ככה עם השומנים הללו? ואני גם לא מרגישה עם זה בנוח.. בורא עולם, יש לי רעיון.. בבקשה ממך בוא נעשה דיל!”

 

דיל עם בורא עולם

 

“בורא עולם בבקשה ממך, הרי אתה כל יכול, ואתה יכול לעשות לי נס שבין רגע אני אהיה רזה רזונת ביותר. הרי אתה מעל הטבע!הכל שלך ומשלך. אתה יכול לעשות כל מה שאתה חפץ בו. בורא עולם, בבקשה ממך – תעשה לי נס אבל שיהיה מאוצרות מתנת חינם”

 

נס מאוצרות מתנת חינם??!

 

הרי ידוע שכאשר עושים נס לאדם מנקים מזכויותיו; לכל אדם יש מאזן זכויות וברגע שנעשה נס עבורו אז מאזן הזכויות שלו יורד, מכסת הזכויות יורדת. ניתן ללמוד יסוד זה מיעקב אבינו שאמר: “קטונתי מכל החסדים ומכל האמת אשר עשית את עבדך” – כלומר יעקב אבינו אומר לבורא עולם שהוא “התקטן” מרוב כל הזכויות והחסדים שעשה עמו.

 

ואני כולי מבועתת. גם ככה חשבון בנק ‘הניסים’ בגירעון אז עוד ינכו ממנו. להיכנס לעוד מינוס? גוועלד!!

 

“בורא עולם, בבקשה ממך, בוא נעשה דיל – תעשה לי נס אבל בבקשה שהנס יהיה מאוצרות מתנת חינם. שלא ינקו לי מהזכויות.. תישאר לי בבקשה משהו בחשבון הבנק של הזכויות..” שיהיה נס מאוצרות מתנת חינם ושאראה רזה ויפה, “להיות נושאת חן בעיני כל רואיה”.

 

זה הרי פרדוקס. דבר והיפוכו. כמו חושך ואור. יום ולילה. טוב ורע.

 

יפה ומכוער. ככה גם נס ואוצרות מתנת חינם.

 

אבל הבורא יתברך הבין אותי, והבין אותי היטב! ישתבח שמו לעד. התכוונתי בשיא הפשטות; כבוד גדולתך שאין שני לך בורא כל העולמות הכל יכול! שיהיה לי בחינה של נס שאראה רזה אבל בבקשה שלא ינוכה הדבר כמו נס אלא שיחשב הדבר מאוצרות מתנת חינם, ללא כל עלות, וללא התחשבנות של מגיע או לא מגיע, עם חובות וזכויות. אלא מתנת חינם, שהרי לא מגיע לי כלום! מי אני בכלל.. בבקשה שיהיה מתנת חינם ואף על פי שלא מגיע לי כלום, כי זה מתוך רחמנותך האינסופית והרצון להיטיב עם הבריות!”

 

“ותהי אסתר נושאת חן בעיני כל רואיה”

 

בכמה מקומות דנים חז”ל בתכונותיה הנשיות של אסתר, שגרמו לה למצוא חן בעיני כל רואיה, ובמיוחד בעיני אחשוורוש. אך מתברר כי התכונות שחז”ל מייחסים לה הן דווקא תכונות מפתיעות וייחודיות, שאינן רק של יופי נשי.

 

“חוט של חסד”

 

בפרק חגיגה יב ב, אמר ריש לקיש: “כל העוסק בתורה בלילה הקדוש ברוך הוא מושך עליו חוט של חסד ביום, שנאמר יומם יצוה ה׳ חסדו ובלילה שירה עמי איכא דאמרי”

 

והנה אסתר המלכה היה משוך עליה “חוט של חסד” כפי שאמר יהושע בן קרחה אסתר ירקרוקת (מכוערת) הייתה וחוט של חסד משוך עליה.

 

ואף על פי הייתה ירקרוקת הייתה מוצאת חן בעיני כל רואיה.

 

ונחזור לבת מצווה

 

מלון אריסטוקרט בני ברק, א חשוון תשפ”ג. אני לא אסתר וגם לא מלכה. אני רוחמה הקטנה שבקטנים. שבקשה מבורא עולם ‘דיל’ של נס בשווי אוצרות מתנת חינם.

 

ומה לדעתכם קרה? הבקשה התקבלה.

 

איך אני יודעת? תהיו בטוחים, אין רוח לי הקודש.. אלא התגובות של באות האירוע שהיו מעל ומעבר למצופה, היה ברור לי שיד שמימית כיוונה את הכל מלמעלה.. והיא זו שהכניסה את ההרגשה והתחושה בליבותן, כי לתפילה הפשוטה והתמימה של יהודי יש המון כוח ובפרט אם הוא מאמין בה ופונה לשם יתברך בשיא התמימות והפשטות בבקשה שיחונן ויעזור. ובפרט שזורקים את השכל ונכנסים לתוך עולם האמונה. ויודעים ומאמינים שאנחנו כלום בלי בורא העולם ולא יכולים לעשות מאומה. אבל השם יתברך כן יכול לעשות הכל!!

 

המשך הדיל.. 1+1 חינם

 

אהה.. אם כבר אז כבר..

 

שכחתי גם לספר לכם בהמשך לדיל עם בורא העולם, על עוד נס ברמת אוצרות מתנת חינם; לשישו ושמחו הצטרפה גם האצבע השבורה. שברתי את האצבע בכף הרגל וריבונו של עולם איך אפשר לנעול נעלי עקב עם אצבע שבורה ושמלה מחויטת שנתפרה במיוחד ומראש?!! גם זה היה קרייסס רציני!

 

אני רוצה לומר לכן בנות אהובות שלי שהשם זיכה אותי לקנות נעלים נוחות, איך שהגעתי לחנות הרגשתי שאלו הם הנעליים הנכונות עבורי בהתאם לשבר באצבע. כשמדדתי אותן הן התלבשו כמו כפפה לרגל בדיוק רב ובנוחות מושלמת.

 

הלכתי ללא תחבושת אלסטית ועם נעלי פלטפורמה 8 ס”מ ולא הרגשתי שום כאב. הלכתי? רקדתי. רצתי. פיזזתי כאילו אין מחר.

 

ואיך זה קרה? זה הכל בזכות התפילה, האמונה הפשוטה והדיל עם בורא העולם.. נס מאוצרות מתנת חינם.. !!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. נויה

כ"ח אייר התשפ"ג

5/19/2023

וואו איזה סיפור יפה, אשרייך!!! חיזקת

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה