דלעות ערמונים ממולאות בתנור

מתכון פשוט לדלעות ערמונים ממולאות בבורגול, בצל מטוגן ועוד כמה דברים טובים. זוהי מנה בריאה ומשביעה שהולכת עם הכל ולא תקפח את הטבעונים והצמחונים.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 31.03.22

בהשווואה למתכוני ממולאים אחרים, אין ספק שמדובר באחד המתכונים הקלים, והוא גם מאד פרקטי – מדובר במנה נהדרת שקשה שלא להתאהב בה ושכולם יכולים לאכול אותה. היא גם מנה בריאה ומשביעה, שיכולה להיות מוגשת כמנה ראשונה או לעמוד במרכז ארוחה קלה.

המתכון הבסיסי הוא פרווה ואפילו טבעוני. אם תרצו אפשר להפוך אותו בקלות לבשרי (פשוט תחליפו חלק מהמילוי בבשר בקר/עוף טחון שתטגנו כמה דקות במחבת) אבל אין ממש צורך כי הוא טעים להפליא כפי שהוא.

קל לעבוד עם דלעת ערמונים, ואחרי צלייה לא ארוכה בתנור היא מקבלת מרקם חמאתי וטעם מעט אגוזי (שהוא מקור שמה). המילוי עשוי מבורגול עבה, בצל מטוגן, שום, עשבים קצוצים ואגוזים/צנוברים קלויים.

מלאכת המילוי פשוטה מאד, כי אחרי האפייה דלעת הערמונים הופכת רכה ומתמסרת. ממלאים, מחזירים לתנור לכמה דקות השחמה בגריל ומגישים מייד על מצע של טחינה עם עשבים קצוצים, צנוברים/אגוזים קלויים ורצוי גם חלה או לחמניות שומשום כדי לנגב את שאריות העונג הזה מהצלחת (יותר מנומס מלקק אותה).

 

המצרכים

ל-6 סועדים

  • 6 יחידות דלעת ערמונים
  • 65 גרם בורגול עבה (כשליש כוס)
  • 6-7 גבעולי פטרוזיליה ושמיר
  • 3 כפות (20-25 גרם) אגוזים ו/או צנוברים קלויים*
  • 1 בצל קטן-בינוני
  • 1 שן שום

*הכי טוב לקנות אגוזי לוז וצנוברים קטנים ולקלות לבד 2-3 דקות במחבת לוהט תוך ערבוב מדי פעם

 

אופן ההכנה

א. מחממים תנור ל-200 מעלות.

ב. מרפדים תבנית בנייר אפייה, מזליפים מעט שמן זית ומפזרים קצת מלח.

ג. חותכים את הדלעות לרוחב בחלקן העליון, כס”מ מתחת לעוקץ (הגבעול) או מעט יותר לפי הצורך. מרוקנים בזהירות עם כפית. הופכים עם הפנים (הצד החתוך) כלפי מטה ומניחים בתבנית האפייה. מושחים את הקליפות במעט שמן ומכניסים לתנור לכ-40 דקות או עד שהדלעות מתרככות (תלחצו עליהן בעדינות עם מזלג) והחלק הפונה כלפי מטה מתחיל להתקרמל ולקבל צבע. מוציאים מהתנור ומקררים מעט.

במהלך האפייה מכינים את המילוי:

ד. שוטפים את הבורגול, משרים לכמה דקות במים ומסננים; מעבירים לסיר עם מים מעט מומלחים ומבשלים עד שהמרקם נגיס (לא יותר מכמה דקות). מסננים ומעבירים לקערת ערבוב.

ה. קוצצים ומטגנים את הבצל עד להשחמה; קוצצים את האגוזים ו/או הצנוברים (שומרים קצת בצד להגשה); קוצצים דק את השמיר והפטרוזיליה; כותשים את השום. מוסיפים הכל לבורגול שבקערת הערבוב, מערבבים וטועמים. אם צריך אפשר להמליח עוד קצת.

ו. אחרי שהדלעות התקררו מעט ואפשר לעבוד איתן, הופכים אותן ולוחצים בעדינות כדי שהתחתית תתיישר והם יעמדו בכוחות עצמן (זה קל יותר ממה שזה נשמע). ממלאים בזהירות עם כפית במילוי הבורגול.

ז. מחזירים לתבנית האפייה ומחזירים לכמה דקות לתנור במצב גריל.

מוציאים ומעבירים לצלחות אישיות, שמרחתן עליהן מעט טחינה. מפזרים מעל מעט עשבים קצוצים ואגוזים/צנוברים קלויים ומגישים מייד.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה