הקרב על הברית

אל תיכנע למחשבה שלא ניתן לעצור את זה. העובדה שאתה מתעניין מראה שכבר התחלת בקרב. אל תחשוב שזה 'לא בשבילך', כי עם כלים נכונים והגנה טובה תוכל לנצח בקרב הגדול מכולם!

4 דק' קריאה

אלוף עזות דקדושה

פורסם בתאריך 06.04.21

אל תיכנע למחשבה שלא ניתן לעצור
את זה. העובדה שאתה מתעניין מראה
שכבר התחלת בקרב. אל תחשוב שזה
‘לא בשבילך’, כי עם כלים נכונים והגנה
טובה תוכל לנצח בקרב הגדול מכולם!

שומר הברית – פרק 1

הערה: במאמר זה (ובמאמר הבא ב"ה שהוא החלק השני בסדרה זו) נציין מספר דרכים כיצד יכול כל אדם להיות שומר-הברית, להישמר מכל קשר או מגע שאינם ראויים על פי ההלכה (כגון, יחסי אישות שהם רק בין הבעל לאשתו ולא מעבר לזה, שמירה על טהרת המחשבה ושמירה מפני הוצאת זרע לבטלה ח"ו) וכך יזכה כל אחד לברכה הנצחית.

* * *

עצם העובדה שאתה מתעניין מראה שכבר התחלת את הקרב.

אבל יש מספר דברים שעליך לדעת כדי להצליח!

הדבר הראשון הוא להכיר את המצב בו אתה נמצא. הכרה בידיעה שלהיות שומר הברית במחשבה, דיבור ומעשה – היא המבחן הגדול ביותר שאדם עובר בעולם הזה. כך גם הידיעה (וההכרה בה כמובן) שלמרות שזהו מבחן קשה מאוד – הוא אפשרי! וניתן לנצח בו. ישנם הרבה מאוד אנשים שהיו שומרי הברית בעבר ואף היום הם שומרים את הברית. אני באופן אישי יכול להעיד על הרבה אנשים שהם שומרי הברית. ביניהם אנשים שהם עדיין רווקים, אנשים נשואים, אנשים שגרים בצפת ואנשים שגרים במנהטן – כאלה נוסעים ברכבות ועובדים במקומות מעורבים.

כמו כן הידיעה שזה אפשרי להיות שומר הברית, בעיקר ברמה הבסיסית, כדי להימנע מחטאים גשמיים-גופניים. בכל מקרה, אדם שלא נמצא בקדושה יכול לחשוב שזה בלתי אפשרי, שזה לא ניתן להשגה או לקיום. מבחינתו אי אפשר לעצור את זה. הוא יחשוב שזה מעבר ליכולותיו וכוחותיו של בן אנוש להיות שומר הברית.

אך אין זה נכון! ואדם זה צריך לעשות שני דברים חשובים: הראשון – עליו להחליש את היצר הרע שלו, והשני – עליו להתחיל לבנות כלים ראויים והגנה טובה.

להחליש את היצר הרע

תחילה, אדם צריך באופן זמני להתעלם מהחומרה והעונש של החטא. הוא חייב לזכור כי להשם יתברך יש רחמים אינסופיים! והוא תמיד מוכן לקבל את השבים אליו. גם כאשר אדם רוצה לתקן את עברו עליו לשכוח ממנו לעת עתה ולהתמקד במצב בו הוא נמצא, כדי שיהיה לו יותר כוח ואנרגיות, באותו רגע, מאשר לחשוב איך לתקן את העבר. ה’טריק’ בעבודת השם הוא, שכאשר יש לך אנרגיות וכוח אז אתה עושה, וכאשר מצב האנרגיות והכוח נמצא בשפל עליך לכווץ (לצמצם) את עצמך ולמקד את הכוח, גם המעט שנותר בך, כדי להימנע מליפול, כשבפועל אתה בעצם ממתין שתתמלא בעוד כוח כדי שתוכל להכות שוב.

זכרו, גם הלוחם הגדול הוא לא אדם שמכה פעם אחת וזהו. אלא, זהו אדם שיודע ומכיר את הטכניקות של הקרב ויכול להילחם בעקביות אט אט, עד שהוא זוכה להשמיד את האויב שלו בשלמות. אדם זה רק יתעלה וימשיך הלאה. שום מניעות או נפילות שאורבות לו בדרכו לא מעניינות אותו!

הדרך והשיטה על פיהן היצר הרע פועל הן מאוד פשוטות. באופן כללי, בזמן שאדם שולט על המוח שלו – היצר הרע לא יכול לשלוט בו. כאן היצר מנסה למשוך את האדם צעד אחר צעד (ומדובר בצעדים קטנים ואפילו לא מורגשים). זה יכול להתחיל בתמונה לא ראויה שהוא יסב את תשומת-ליבו של האדם כדי להביט בה, ואפילו בחטף. זו גם יכולה להיות מחשבה לא טהורה שפתאום תחדור למוחו של האדם, וכן הלאה. אז הוא מושך אותו עוד ועוד עד שהוא מכניס את האדם למלכודת שלו. בהתחלה אדם אכן יכול למשוך עצמו החוצה כל עוד אינו מאפשר לעצמו להיגרר אחרי היצר. אך אם הוא נגרר אל תוך המלכודת, ומתרחק יותר ויותר מן הקדושה, הוא מתחיל לאבד את רצונו למשוך עצמו החוצה, עד שהוא מגיע לנקודה בה הוא מגיע למסקנה שזוהי דרך ללא מוצא ולא ניתן לעצור זאת.

הפתרון לזה הינו פשוט מאוד, למרות שזה נראה קשה להוציאו מהכוח אל הפועל, והוא – שיש לעצור לפני שהתאווה מתחילה להשמיד אותך. ברגע שאדם מרגיש שהיצר הרע מצליח להשיג ולחדור אליו גם דרך הפתחים הקטנים, עליו לברוח (בין אם זה ממחשבה, מעשה וכו’) ולעשות כל שביכולתו כדי להימנע מזה. ואפילו אם הוא מרגיש שהוא נמצא במרחק של קילומטרים רבים מביצוע החטא.

דבר נוסף: למרות שאדם מנסה בכל כוחו להימנע מלבצע את העבירה/חטא, יכולים להיות זמנים בהם הוא ייבחן וימצא את עצמו במצבים שהם בניגוד לרצונו. מנקודה זו עליו לפעול ולנסות כל טכניקה וגישה, עם כל המאמצים שהוא יכול להשקיע, כדי לברוח. מדוע? מכיוון שכאן הוא מוכיח שהוא באמת שומר הברית. כאן הוא מקבל את התיקון הגדול ביותר בנושא זה, מכיוון שהוא צריך לעבור במצבים שהיה בהם בעבר. אולם עכשיו, כשהוא מצויד במודעות מוגברת בעניין שמירת הברית (כי הוא הספיק ללמוד על כך ואף להתפלל), הוא יצליח לנצח.

בכל אופן, כל זה נעשה קשה מאוד לאדם כאשר הוא צריך לעבור אלפי מבחנים אותם הוא חייב לעבור. עליו להביס את המחשבות הרעות (מחשבות לא טהורות של הרהורים וכו’ ח"ו) מאות פעמים עד שהוא זוכה לנצח. כאשר אדם מתבונן על זה הוא חושב שזה בלתי אפשרי, אולם זה רק משום שאינו מודע לעובדה החשובה שככל שאדם מנצח כך הוא מתחזק יותר! בכל פעם שהוא מצליח במבחן, קל יותר לעבור אותו שוב. ובסופו של דבר, הוא יגיע לנקודה בה הוא יסתכל לאחור ויראה את כל אותם מבחנים מבהילים בהם עמד, אלה שהופיעו בחייו באופן מעורפל ומעורר אימה ונראו לו כהרים ענקים פתאום ייראו בעיניו כאבנים קטנות. הוא יגיע לזמן בו הוא יצחק על החולשה ששלטה על חייו.

נכון, לפעמים גם כאשר אדם מקבל עובדה זו כנכונה ואמיתית, אך מכיוון שהוא לא יכול לחוש זאת בפועל, יהיה לו קשה להתגבר ולהשתמש במצבים מסוג זה כמעודדים ומחזקים, כדי לצאת ולהילחם בקרב עצום כזה.

אבל אין שום ייאוש כלל בעולם!

אדם שרוצה להיות שומר הברית צריך לעשות כל שביכולתו וכל דבר אפשרי כדי לא להיגרר וליפול לרשתו של היצר, וכידוע יש לו המון תחבולות. לכן, אני מציע לעשות את הדברים הבאים: יש להתנתק מהכל ולומר: "אנסה לשמור את הברית בשבוע הבא!" לאחר מכן, מה יהיה – יהיה. כעבור שבוע עליו להתחיל שוב פעם מחדש. אם אדם נופל בדרך הוא צריך לדעת שזה לא נורא בכלל! ואין לעשות מזה עניין. עליו לשכוח מהכל ותיכף ומיד למקד את כוחותיו בהתחלה החדשה. בכל פעם שאדם מנצח, יותר קל לו מהפעם הקודמת!

בדרך זו, בעזרת השם, כל אדם שרוצה לשמור את הברית יצליח בצורה מושלמת לעזוב את דרכו ומעשיו המקולקלים, ויזכה לשלוט בעצמו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה