המהפכה שחוללה האמונה

בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, מתחוללת מהפכה שמשנה את העולם. אנשים שאתמול היו אחוזי אימה, חרדה וטירוף מהבעיות שסבלו מהן, טועמים היום מתיקות ושלווה שלא חוו מעולם.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

בשקט בשקט, מאחורי הקלעים,
מתחוללת מהפכה שמשנה את העולם.
אנשים שאתמול היו אחוזי אימה, חרדה
וטירוף מהבעיות שסבלו מהן, טועמים
היום מתיקות ושלווה שלא חוו מעולם.

העולם משתנה במהירות. בכל יום כותרות חדשות שמרעישות את העולם על עוד משבר שמרעיד את האדמה שמתחת לרגלי ההולכים עליה. צפון קוריאה מאיימת על ארצות הברית, המון-העם האיראני מפגין ללא הרף נגד השלטון, לחץ מאסיבי מצד ארצות הברית על ישראל…

….ואף אחד לא יודע מה טומן בחובו המחר.

אבל, בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, מתחוללת מהפכה שמשנה את העולם. האמונה מתפשטת בכל רחבי תבל כמו אש משתוללת. בשבוע שעבר, למשל, קיבלנו מכתב מקבוצת סטודנטים בני-נח מהפיליפינים, בו הם כותבים שהם מוכנים להיות המפצים הראשיים של ספרי האמונה של ברסלב והדיסקים, שם, במקום שהם גרים.

אנשים שאתמול היו אחוזי אימה וטירוף מכל הבעיות שסבלו מהם, אנשים שחיו בחרדה איומה, טועמים היום את המתיקות והשלווה של חיים עם אמונה.

הרשו לי להציג בפניכם מכתב מיוחד שקיבלנו בשבוע שעבר:

כבוד הרב אליעזר רפאל ברוידא היקר שלום רב,

שמי יצחק פריין, אני בן 26 ואני גר במיאמי, פלורידה. אני לומד בפקולטה לפסיכולוגיה תואר שלישי לייעוץ ושיקום משפחתי. בדיוק לפני חודש מהיום, פוטרתי מעבודתי כמתמחה לענייני נישואין ומשפחה, באחד הארגונים המובילים בטיפול בריאות הנפש. לא פעם חשבתי, שהמשרד בו עבדתי התייחס ללקוחות שלנו יותר כאל מספרים מאשר אל בני אנוש, דבר שגרם למתחים ביני ובין הדרג המנהל שמעלי ובסופו של דבר הוביל, לפיטורים מידיים ללא כל התראה מוקדמת….

ברשותך, אספר מעט על הרקע היהודי (רוחני) שלי בתקופה לפני שפוטרתי.

אל הצד הרוחני של היהדות הגעתי לפני כתשעה חודשים, למרות שלמדתי בבית ספר יהודי וגדלתי בבית ספרדי מסורתי. בכל אופן, לפני תשעה חודשים גיליתי את ההתבודדות במהלך אחת המדיטציות שעשיתי ומאז, הנשמה שלי נמצאת במצוד תמידי אחרי כל אינפורמציה הקשורה להתבודדות. אחי הצעיר, בראיין פריין, בן ה-15 (שכתב לך לא מזמן, הוא אחד האנשים המאמינים ביותר שאי פעם פגשתי) סיפר לי על האתר הנפלא שלכם, "ברסלב ישראל", ועל האתר שלך "לייזר בימס", אך מכיוון שעבדתי כל כך קשה על העבודות שהייתי צריך להגיש, לא יכולתי להאזין לכל השיעורים שלך, וגם כשהאזנתי היה זה באופן חלקי….

את הודעת הפיטורים, כך אני חושב, קיבלתי בהבנה ובאמונה. איך אני יודע? כי כשהייתי בדרכי למשרד ההנהלה אמרתי לעצמי: "יצחק, אתה יודע שאתה עלול לשמוע דברים שאתה לא בדיוק רוצה לשמוע, אז הנה לך דרך כדי לחזק את האמונה שלך". בכל אופן, על שלושת המפקחים שישבו שם הסתכלתי כעל שליחים של השם, הבנתי שהשם הוא זה שפיטר אותי. את דלת המשרד סגרתי כשיצאתי עם חיוך על פניי.

למה אני מספר לך את כל זה?

בגלל שהיום, חודש אחרי, קיבלתי טלפון מחברה בה התראיינתי והם הציעו לי משרה הרבה יותר טובה מזו שעבדתי בה, החברה עצמה יותר טובה, ומשכורת הרבה הרבה יותר טובה מזו שקיבלתי. היום הם גם בדיוק 7 ימים אחרי שסיימתי לקרוא את הספר בגן האמונה (אותו נתתי לחברי הטוב, והצעתי לעוד חבר לרכוש אותו, לאחי ולאמי). וזה לא הכל – בעת כתיבת שורות אלה אני כבר אחרי קריאת 200 עמודים של הספר בגן השלום. אני מתבודד יותר משעה כבר במשך 30 ימים רצופים. אני מתפלל כל יום את התיקון הכללי ופרקי תהלים במשך 30 יום, ועוד ועוד. הכשרתי את הבית של הארוסה שלי. אני שומע את כל השיעורים שאתה מעביר בשידור ישיר בכל יום רביעי דרך האתר, ואחר כך צופה בהם שוב. ללא ספק, השיעורים, המאמרים, הדיסקים והספרים של הרב שלום ארוש ושלך שינו את חיי מן הקצה אל הקצה!

כעת, כשההתבודדות היא חלק בלתי נפרד מהיום שלי, אביע בתפילה זו את הכרת הטוב שלי לבורא עולם, למרות שקיבלתי עבודה חדשה ולמרות שראיתי את הישועה ממש במו עיניי, אבקש מבורא עולם שימשיך לעזור לי להתחזק בשמירת התורה והמצוות שלי… ואמשיך להתפלל על משיח צדקנו!

אני מודה לרב שלום ארוש, לברסלב ישראל ולך על כל המתנות האדירות שקיבלתי מכם: אמונה, אמת, סליחה, ביטחון, שלום בית, תכנית מגוונת ועשירה של תרומות דרך אתרכם (וכך גם להיות שותפים במפעל הזה), אור, שלום, תובנות פנימיות, כוח רצון, חכמה ועוד!

היום, אחרי חודשיים של לימוד ותרגול דבריו של רבי נחמן מברסלב, אני יכול לומר בכנות: "מצאתי את אשר אהבה נפשי" (שלמה המלך) – וזה השם יתברך! אני מודה להשם על המשפחה הנפלאה, על עם ישראל לאורך כל הדורות עבר-הווה-עתיד, רבי נחמן, רבי נתן, רבי שלום ארוש, ולך הרב ברוידא.

ולסיום, אני חייב לומר שהפיטורים לפני 30 יום היו 30 הימים הטובים ביותר שהיו לי אי פעם בחיי, בהם זכיתי לתקן את הנשמה שלי – דבר שלא היה קורה בשום דרך! ואני גם יודע שלא הייתי מסוגל להסתכל על זה, כפי שזכיתי, אלמלא דבריו של רבי נחמן הגדושים במנות אדירות של אמונה, ואשר מלווים אותי בכל רגע בחיי.

תודה רבה לכם על ההסברים והפירושים השווים לכל נפש! שאתם מעניקים לדבריו של רבי נחמן. אנא הודה בשמי ובשם משפחתי לרבי שלום ארוש, ובקש ממנו בבקשה שיברך את משפחת פריין, דהאן ובילו, ואת כל עם ישראל שרק נעלה ונזכה. ב"ה אמשיך להודות להשם על ההיכרות איתכם בכל יום.

אני מקווה להיות בישראל בזמן הקרוב ולבקר במוסדות הנפלאים שלכם – "חוט של חסד". בהערכה רבה ועם כל האהבה שיש בעולם,

אני מודה להשם על שזיכה אותי להעלות על הכתב את דבריי אלה ולשלוח אותם אליכם,

יצחק פריין, אני מאמין

* * *

אמונה היא עסק רציני. אם אתם קוראים את המאמרים שלנו, אז אתם כבר יודעים מהי האמת. הבה נעבוד יחד ונזכה להפיץ את המילה אמונה בכל מקום על הגלובוס.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

1. טלי'ה

ח' תמוז התשס"ט

6/30/2009

מדהים ב”ה מצטרפת לדברים הנפלאים שנכתבו. תודה לך בורא עולם שזכיתי גם אני !!!

2. טלי'ה

ח' תמוז התשס"ט

6/30/2009

ב”ה מצטרפת לדברים הנפלאים שנכתבו. תודה לך בורא עולם שזכיתי גם אני !!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה