שעה, לא פטנט!

אין כאן פטנטים, גם לא אחיזת עיניים. שעה אחת ביום ותראה דברים מדהימים. שינויים נפלאים יתחוללו בכל תחומי חייך, אפילו בקטנים שבהם...

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

אין כאן פטנטים, גם לא אחיזת
עיניים. שעה אחת ביום ותראה
דברים מדהימים. שינויים נפלאים
יתחוללו בכל תחומי חייך, אפילו
בקטנים שבהם…


בשדי יער – פרק 52

מדרגת ה"שעה"

עיקר הכלי לקנות דברים, כפי שציינתי במאמרים קודמים, הוא התפילה. נכון, התורה רחבה מיני ים ויש בה הרבה עצות ומדרגות, סגולות וקדושות. אבל, אל לנו לשכוח את העיקר – שרק על ידי תפילה אדם יכול לגאול את נפשו באמת.

לכן, גם אדם שקשה לו להתבודד יותר משעה, מכיוון שהוא עובד או עסוק או שאמונתו עדיין חלשה ולכן קשה לו להאריך בתפילה, גם בשבילו יש עצה שבעזרתה יצליח לראות שינויים ולטעם את טעם הגאולה. לאדם כזה העצה היא – שיעשה בכל יום שעת התבודדות בדרך הבאה: את חצי השעה הראשונה יחלק להודאה ולחשבון נפש, ובחצי השעה הנותרת יעבוד על נקודה אחת. זה כבר מספיק כדי לראות ישועות והמתקה נפלאה, לראות שינויים, ובעיקר – להתחיל קשר עם השם ואהבת התורה. אם יעבוד על מידה מסוימת בחצי השעה השנייה של ההתבודדות בודאי יראה תוצאות נפלאות.

בעזרת עצה זו יכול כל אחד לזכות למעלות עצומות. גם מי שלא לומד תורה כל היום, אלא קובע לו עיתים לתורה כפי יכולתו, אם יתבודד כפי שהוזכר לעיל יזכה לעלות במעלות רמות.

התבוננות

כאמור, כדי שאדם יוכל לקנות מידה עליו להתפלל על נקודה מסוימת לפחות חצי שעה ביום. אין כאן פטנטים. יגעת ומצאת – תאמין! אם אדם ידבר עם השם כל יום חצי שעה ויתחנן על הנקודה בה רוצה לטפל – הוא יזכה לזה. ולא רק, עליו לבקש מהשם שיאיר את עיניו כיצד להתפלל על הנקודה/נושא בו הוא מטפל, להבין את שורש העניין, במה הוא תלוי וכן הלאה. כללו של דבר – צריך להשקיע גם ישוב דעת והתבוננות בדבר שרוצה להשיג.

למשל, אדם הרוצה לעבוד על מידת הכעס. ברור שאין צורך להתפלל על מידת הכעס, אלא על האמונה שחסרה לו. זאת, משום ששורש הכעס הוא כפירה, לכן יבקש מבורא עולם שירחם עליו וייתן לו אמונה שאין עוד מלבדו. וכן יבקש מהבורא שייתן לו את הדעת להבין שה’מכעיסים’ הם בעצם מקלות של השם יתברך, שליחים של הבורא לתקן מידה זו. עליו גם להבין כי ברגע שהוא כועס על אי-מי בעולם הוא בעצם כועס על השם יתברך, הרי מי מעביר אותו את כל מה שמעביר אותי? לכן יש לבקש אמונה שלמה משום שלעקור את הכעס מהשורש צריך אמונה.

למי יש אמונה?

טעות נפוצה בקרב רבים וטובים היא, כאשר חושבים שעל מידת האמונה אין צורך להתפלל. כך היה בזמן ההתנגדות הגדולה לחסידי ברסלב, כשראו המתנגדים את הספר "ליקוטי תפילות" שחיבר רבי נתן, שבו הוא מבקש רבות על מידה זו, צחקו ולעגו לחסידים: ‘לרב שלכם אין אמונה, הרי הוא מתפלל כל כך הרבה על האמונה…’ אך האמת היא, שהם המסכנים הגדולים שלא יודעים כלל עד כמה הם רחוקים מאמונה…

כי בודאי לכולם יש אמונה, אולם אמונה חלשה מאוד. דבר זה מתבטא בפרטי החיים הקטנים: כאשר יש ויכוח בין בני הזוג, האם הבעל מאמין שהשם הוא זה שצועק עליו ולא אשתו? כשמישהו עושה דבר כלשהו נגד רצונך, האם אתה רואה את השם או את אותו אדם וחושב כיצד להתחשבן איתו, על דרך כוחי ועוצם ידי? הרי זו כפירה מוחלטת. לכן צריך להודות באמת. מה בכך שיש לו זקן וכיפה? חסרה לו המון אמונה.

מדרגת ה"שעה וחצי"

המדרגה הבאה היא לאדם שיכול להתבודד יותר משעה. לאחר חצי שעה של הודאה וחשבון נפש יוסיף שעה שלמה על נושא מסוים. כך יצבור פי שניים תפילות על הנושא. ויש להבין היטב, אם על ידי חצי שעה, כפי שהזכרתי לעיל, אדם מסוגל לראות ישועות נפלאות כאשר מטפל בנושא מסוים, קל וחומר כאשר יטפל בו במשך שעה שלמה!

לכן, קח על עצמך פרויקט – חייך שלך, ונסה עצה זו במשך שבוע שלם. אחרי שבוע תבין ותודה שאין דבר בעולם שלא תוכל לפתור על ידי התפילה, ואין דבר בעולם שלא תצליח להשיג על ידי התפילה! וגם לפני שתיוושע ממש באותו עניין תבין לאילו תוצאות הצלחת להגיע, אילו תוצאות יש לתפילה. וברור שאדם יבין – כי אם בשבוע אחד הצלחתי לראות ולהשיג שינויים רבים ועמוקים, בודאי שבעזרת שבוע נוסף של תפילות אשיג עוד ועוד, עד שאשיג את הכל.

(מתוך בשדי יער מאת המחבר)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה