חצילים ועגבניות ממולאים בבשר

מנה מושקעת ומרשימה של חצילים ועגבניות ממולאים בתערובת של בשר, צנוברים ועשבים קצוצים ואפויים בתנור. למרות המספר הקטן יחסית של מרכיבי המנה, היא עשירה להפליא בטעמים.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 19.05.22

זמן הכנה: שעתיים | רמת קושי: בינוני | בשרי

מנה מושקעת ומרשימה של חצילים ועגבניות ממולאים בתערובת של בשר, צנוברים ועשבים קצוצים ואפויים בתנור. למרות המספר הקטן יחסית של מרכיבי המנה, היא עשירה להפליא בטעמים.

שוקי גלילי

אין, כנראה, צורך להסביר מדוע השילוב בין בשר לחצילים ועגבניות הוא כה מוצלח, והמתכון הזה הוא אחד מאלו שמפיקים ממנו את המקסימום.

יש כמה וכמה שיטות למלא חצילים, אבל לפחות במה שקשור למראה אין ספק שחצילים שלמים ממולאים לוקחים את המקום הראשון.

חשוב להשתמש בחצילים קטנים יחסית (250 גרם לחציל לכל היותר), או בלית ברירה – לפנות זמן ארוך לאפייה, כי באופן טבעי הזמן ארוך יותר ככל שהחציל תפוח יותר.

השילוב עם העגבניות הממולאות הופך את המנה לצבעונית ועשירה במיוחד בטעמים, ומכיוון שהמילוי זהה והטיפול בעגבניות פשוט יחסית, הוא גם לא מאריך את משך ההכנה. הנוזלים הניגרים מהעגבניות מסמכימים באפייה והופכים לרוטב מתקתק ומושלם.

בכל אופן, מדובר במנה שדורשת זמן והתעסקות ולכן היא מסוג המנות ששומרים לארוחה חגיגית או לאנשים שממש רוצים שידעו שאוהבים אותם.

 

המצרכים

  • 1 ק”ג חצילים מאורכים בגודל קטן-בינוני (4 יחידות)
  • 8 עגבניות קטנות ובשלות (מגי או דומות)
  • 400 גרם בשר טחון
  • 1/3 כוס צנוברים קטנים
  • 2 בצלים קטנים-בינוניים
  • 6 שיני שום
  • 2 חופנים עלי כוסברה (בערך 50 גרם). אפשר להחליף חלק בעלי פטרוזיליה וסלרי.
  • שמן זית
  • מלח ופלפל שחור

להגשה:

  • רוטב טחינה סמיך (טחינה, מים, לימון, מלח)
  • פיתות או חלה (כדי לנגב את שאריות הרוטב והטחינה)

 

אופן ההכנה

  1. מנקים את החצילים. קולפים לאורך פסים מהקליפה בצורת “זברה” כך שחלק מהחציל יישאר עם קליפה (זה יאפשר לו לשמור על צורתו ויקל על המילוי בהמשך). משמנים קלות בשמן זית, מניחים בתבנית עם חצי כוס מים ואופים חצי שעה בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות. בסיום החצילים צריכים להתרכך קצת ולהיות גמישים. מוציאים ומקררים.

2. בינתיים, קוצצים את הבצלים ומטגנים במחבת גדולה על אש קטנה-בינונית תוך ערבוב מדי פעם, עד להזהבה קלה. קוצצים ומוסיפים את השום, ממשיכים לטגן תוך כדי ערבוב עד שגם השום מזהיב. מעבירים לקערה או צלחת עמוקה ושומרים בצד.

3. קולים את הצנוברים במחבת חמה ויבשה. מטלטלים את המחבת מדי פעם כדי להזיז את הצנוברים כך שייקלו מכל הצדדים. כשהם מקבלים צבע זהוב-חום ומפיצים ריח נעים מורידים מהאש.

4. מפוררים את הבשר ומטגנים במעט שמן תוך כדי ערבוב בכף עץ. אחרי שהנוזלים מתאדים והבשר משנה את צבעו, מעבירים לקערה ושומרים בצד. מנקים היטב את המחבת, מייבשים ומחממים אותה על אש גדולה עד שהיא לוהטת. משליכים למחבת הלוהטת את הבשר ומניחים לו להיקלות במשך כמה דקות. מערבבים מדי פעם. מוסיפים את הבצל וממשיכים לטגן תוך עדי ערבוב לעוד כמה דקות. מסירים מהאש.

5. קוצצים את הכוסברה/העשבים ומערבבים עם הבשר והצנוברים. ממליחים ומפלפלים.

6. יוצרים בחלק העליון של העגבניות חורים עגולים עם תפוחן, או סכין קטנה וחדה. מרוקנים את המיצים והגרעינים לתוך תבנית האפייה.

7. חותכים בכל חציל חתך עמוק לאורך, בחלקו העליון ומותחים בעדינות לצדדים כדי לפנות מקום למילוי. ממלאים בתערובת הבשר בנדיבות (מותר ואף רצוי שהמלית תבלוט מעל לחציל ולא נורא אם חלק ממנה נופל לתבנית). בשאריות התערובת ממלאים את העגבניות. מעבירים הכל לתבנית האפייה, יוצקים מעט שמן זית על הכל.

8. מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור ב-200 מעלות למשך 45 דקות. מסירים את נייר האלומיניום וממשיכים לאפות עוד כ-20 דקות. בסיום מעבירים את התנור למצב גריל לכמה דקות (ונזהרים לא לשרוף!).

מגישים חם או קר, עם טחינה ופיתות או חלה טרייה.

מגישים חם או קר, עם טחינה ופיתות או חלה טרייה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה