תפוחי אדמה ממולאים בשר בתנור

אין חדש בשילוב המשביע בין בשר לתפוחי אדמה, אבל כשהבשר ממלא את התפודים המנה הופכת באופן טבעי למעניינת ואטרקטיבית יותר. מנה שהיא ארוחה – שכולם אוהבים.

2 דק' קריאה
תפוחי אדמה ממולאים בבשר

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 21.07.22

זמן הכנה: 90-120 דקות | רמת קושי: בינוני | בשרי

אין חדש בשילוב המשביע בין בשר לתפוחי אדמה, אבל כשהבשר ממלא את התפודים המנה הופכת באופן טבעי למעניינת ואטרקטיבית יותר. מנה שהיא ארוחה – שכולם אוהבים.

במקור מדובר במתכון של השף ישראל אהרוני, בהשראה איטלקית – אבל עם טחינה, שהיא ללא ספק תוספת מתחייבת. הגירסה שלפניכם היא קצת יותר מזרח-תיכונית וכוללת עוד כמה שינויים והתאמות.

חשוב להשתמש בתפוחי אדמה בגודל פחות או יותר דומה ועם קליפה מושלמת ולא פצועה. לקליפה יש תפקיד גם בצליית תפוחי האדמה והיא גם עוזרת להם להישאר שלמים ולא להתפורר, עד להגשה.

אפשר לבשל את תפוחי האדמה אם אתם מעדיפים את הדרך הזו, אבל האפייה שלהם בתנור כשהם עטופים בנייר אלומיניום משיגה מרקם טוב יותר ומעניקה להם קצת טעם “מדורה”. כדי שזה יעבוד חשוב לעטוף אותם היטב, מכל הכיוונים וביותר משכבה אחת.

את הבשר מטגנים עד שהוא משחים ואפילו נעשה קצת קריספי. זה דורש לערבב ולפורר, להביא לאידוי של הנוזלים ואז להעניק את הטיגון הסופי.

ריקון ומילוי תפוחי האדמה הוא החלק שדורש יד טובה ותשומת לב, כדי לשמור על שלמותם. אל תמהרו בזה.

ולבסוף: הגישו את תפוחי האדמה לשולחן עם סלט טרי והרבה טחינה לימונית ומעט סמיכה. השילוב הזה פשוט מושלם.

המצרכים

4-6 מנות

  • 2 ק”ג תפוחי אדמה קטנים-בינוניים (כ-15 יחידות) עם קליפות שלמות ויפות.
  • 400 גרם בשר בקר טחון
  • 1 בצל בינוני
  • 2 כפות גבעול סלרי קצוץ דק
  • 6 שיני שום כתושות
  • 2 חופנים עשבי תיבול קצוצים – פטרוזיליה, כוסברה ואפשר גם קצת נענע
  • 6 כפות מחית עגבניות (פאסטה) או 4 כפות תרכיז עגבניות מדוללות ב-2-3 כפות מים
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה

א. מחממים תנור ל-200 מעלות.

ב. שוטפים ומקרצפים היטב את תפוחי האדמה ולא קולפים. מייבשים ועוטפים כל אחד מהם בשכבה עבה וצמודה של נייר אלומיניום. מכניסים לתנור ואופים עד להתרככות (כ-40 דקות). בודקים באמצעות נעיצת מזלג – הוא צריך לחדור את תפוח האדמה בקלות. מוציאים ומניחים לקירור (השריה במים קרים מאיצה את התהליך).

שוטפים ומקרצפים היטב את תפוחי האדמה ולא קולפים

ג. קוצצים דק את הבצל ומטגנים עם בכמות נדיבה יחסית של שמן זית, עד שהוא שקוף ומתחיל להזהיב. מוסיפים את הסלרי הקצוץ, שיני השום הכתושות והבשר. מטגנים תוך ערבוב בכף עץ (ומפוררים את הבשר) עד שהבשר משחים יפה. תוך כדי ממליחים ומפלפלים וטועמים כדי לתקן את התיבול.

מטגנים תוך ערבוב בכף עץ

ד. מעבירים את תערובת הבשר המטוגן לקערת ערבוב. מוסיפים את העשבים ואת מחית העגבניות ומערבבים היטב.

ה. “מיישרים” בסכין צד אחד של החלק הרחב מכל תפוח אדמה. חורצים בזהירות עם הסכין לעומק תפוח האדמה ומרוקנים בכפית את תוכנו כך שיקבל צורה של קערה קטנה עם דפנות בעובי של כמה ס”מ (ראו התמונות).

חורצים בזהירות עם הסכין לעומק תפוח האדמה

ו. ממלאים את תפוחי האדמה בתערובת הבשר (מאפשרים למילוי לבלוט קצת מעל לדפנות תפוח האדמה ודוחסים את המילוי רק קצת) ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה משומן קלות. אופים בחום של 180 מעלות במשך 20 דקות.

ממלאים את תפוחי האדמה בתערובת הבשר

מגישים עם טחינה מעט חמוצה וסלט טרי.

בתאבון!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה