חוקי האהבה – קאוצ’ינג לט’ באב

אהבה היא רגש עז , צורך ודחף שקיים אצלנו בילד אין מאת הבורא יתברך. כתוב בספרים הקדושים שאנחנו כייצורים אנושיים זקוקים לחום ואהבה ולא רק מבחינת הקבלה

2 דק' קריאה
חוקי-אהבה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 04.08.22

אם להיות כנים, אבל על באמת.. אהבה היא נושא שדיי שנוי במחלוקת ולו בשל העובדה שהרגש שבה לעיתים עשוי להיות כל כך עז וחזק ולעיתים גם שלילי ותלותי ומצד שני אנחנו גם לא יכולים לחיות ללא הרגש הנפלא הזה.

אבל על מה רציתי בעצם לדבר איתכם? על הכנות שבאהבה. יש לזה כמובן כל מיני צדדים וכמה פירושים אבל אני בוחרת ורוצה דווקא להתמקד בנקודה אחת שורשית שהיא גם מהווה נושא מרכזי לעיניינו של ט’ באב.

אהבה עצמית

אהבה היא רגש עז , צורך ודחף שקיים אצלנו בילד אין מאת הבורא יתברך. כתוב בספרים הקדושים שאנחנו כייצורים אנושיים זקוקים לחום ואהבה ולא רק מבחינת הקבלה, כלומר לקבל אלא גם ובעיקר

לתת. מחקרים קליניים מוכיחים ללא צל של ספק שאדם לא יכול לחיות ללא אהבה. בגיליונות הקודמים כתבתי לא מעט בנושא אהבה, כמו סוגי אהבות, אהבת חינם, נתינה וקבלה ועוד. הפעם אני רוצה להתייחס לנושא מאד ספציפי הנקרא “אהבה עצמית”.

היא אהבה שאדם אוהב את עצמו ללא שום תנאי, כמות שהוא. פועל יוצא של האהבה הזו, כלומר הביטוי ההתנהגותי זה שהוא תמיד ירגיש את הצורך להיות במקום הראשון, לקבל ולקחת לעצמו. הביטוי המחשבתי של ‘אהבה עצמית’ שהוא יחשוב שמגיע לו הכל, והוא הכי טוב, והוא במרכז העולם והיקום.. הוא והוא והוא. האדם יצור אנוכי ואגואיסט. זו בדיוק הנקודה.

אנחנו צריכים לעבוד על המידה הלא טובה הזו, שנקראת ‘קליפה’ ולשבור אותה. גם בורא עולם מצפה מאיתנו שנדבק במידותיו ‘רחמנים בני רחמנים’, ‘מידת שלום..’ אם אין אהבת חינם בלב שהיא השורש להכל אזי אי אפשר להתקדם הלאה בסולם המידות.

נכון , אני יודעת שלחלקכם זה נשמע אפילו קצת מקומם ומעצבן אבל זו האמת וזו עובדה. מכאן אנחנו יכולים להמשיך הלאה ולהתקדם לנקודה שרציתי להעצים אותה.

אני במקום הראשון!

אנחנו אנשים שאוהבים את עצמנו ללא תנאי ובדרך כלל נדאג לעצמנו הכי הרבה, אנחנו שמים את עצמנו במקום הראשון. אציג לפניכם כמה משפטים תת מודעים שאנחנו אפילו לא מודעים אליהם אבל בהחלט חיים לפי הקודים שלהם. התבוננו בהם היטב ונסו לרדת לעומקם.

‘אני אוהבת את עצמי ואם אני אוהבת את עצמי אז אני יכולה לאהוב את האחר.. ואם אני אוהבת את עצמי אזי אני גם ואהבת את מה שהאחר עושה למעני..’. לדוגמא , כלה שהתחתנה אך זה עתה אוהבת את החיזורים ותשומת הלב שבעלה הטרי מעניק לה. היא אוהבת את מה שהוא עושה למענה. היא עדיין לא אוהבת אותו. היא אוהבת את התחושות הנעימות ההרגשה העילאית שהוא גורם לה.. היא אוהבת את הטוב והנעים שזה עושה לה.

אהבה נולדת אך ורק בעזרת ועל ידי נתינה! ככל שאתן יותר כך אצור רגש עמוק פנימי וזה יוליד אהבה. כל קשר אחר שאין בו נתינה או נתינה רופפת ובעיקרו קבלה זה מילוי אגוצנטרי של צרכים אישיים ותו לא.

‘האני במרכז’

מה הקשר לט באב? בימים אלו של חורבן המקדש שנחרב לא בגלל סיבת עוון ‘שנאת חינם’ שבו היה ‘האני במרכז’! שאנו מתפללים לשם יתברך שיזכה אותו להרבות באהבת חינם, הבה נתחיל לתת אחד לשני. לתת חיבוק, מילה טובה, פרגון, חיוך, לתת ולהושיט יד ועזרה.

במקום לשים את עצמי במרכז בתוך בועת אנוכיות צאו לעם ישראל.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה