מי לא מפחד מעבודה קשה?

רבי נתן היה איש גיבור ואמיץ בכל המובנים. כבר בתחילת דרכו היה תלמיד עילוי חכם מופלג בעל זיכרון יוצא מן הכלל ויכולת למידה מיוחדת. נולד למשפחה מיוחסת בעלת מעמד ואמצעים.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 03.01.23

י’ בטבת יום הילולת מוהרנ”ת – רבי נתן מרמינוב, מי שהיה תלמידו המובהק והנאמן של רבנו הקדוש, רבי נחמן.

 

רבי נתן היה איש גיבור ואמיץ בכל המובנים. כבר בתחילת דרכו היה תלמיד עילוי חכם מופלג בעל זיכרון יוצא מן הכלל ויכולת למידה מיוחדת. נולד למשפחה מיוחסת בעלת מעמד ואמצעים. אולם בהמשך דרכו גילה שמשהו חסר לו בעבודת השם. הוא הרגיש חנוק, כבול – הרגיש שצריך וחייב שינוי. מוכר לכם?

 

רבי נתן לא ישב בחיבוק ידיים ובכה על מזלו, אלא קם מאזור הנוחות שלו והתחיל לחפש. לחפש את החסר שלו. את העומק. את הרובד הבלתי נראה אך בהחלט מורגש.

 

תסכימו איתי שלזה צריך ים של אומץ, נחישות, ביטחון עצמי וכן גם לפעמים לצאת כנגד אחרים שאומרים לך “השתגעת! מה יש לך?? הכל טוב! מרב שטוב לך אתה מחפש שינויים!”

כמובן שקולות מהסוג הזה נועדו רק להחליש או במקרה של רבי נתן רק לחזק את דעתו האיתנה להמשיך ולחפש את החסר..

 

וכך עבר מעיר לעיר, מכפר לכפר עד שהגיע לרבי נחמן. הפגישה בניהם הייתה מיוחדת ומרגשת, רבנו קיבל אותו בספר פנים יפות שחיכה לו מזה שנים.. ומאז דרכם לא נפרדה.

 

רבי נתן היה תלמיד נאמן בכל המובנים. כאשר הגיע לרבי נחמן הבין שמצא את החסר שלו.. הבין מיד שפה הוא יוכל למלא את הוואקום, החלל, הריק..

 

הבין שאצל רבנו העבודה ישנה עבודת מאסטר מחייבת והיא למצוא את החסר ולהשלים אותו. בקרב החסדים הדבר ידוע שאצל רבנו ישנה מכבסה מיוחדת שמלבינה כשלג.. כי אצל רבנו באים לעבוד ולעבוד קשה, יש לציין..

 

“בברסלב בוערת אש, הבער אותה בליבי” היה נוהג לצעוק בנהר הבוק המושלג והקפוא.. שהשם יאיר ויעיר את ליבו. הוא לא ויתר! חי, נשם, אכל ושתה את דברי הקודש של רבנו כמו אינפוזיה לווריד, כמו אוויר לנשמה.. בהסכמה והכנעה גמורה.

 

הוא אומנם הגיע לרבי נחמן אבל לא אל השקט והנחלה, ידע שעוד לפניו דרך ארוכה של עובדת המידות ובעיקר חיבור עם השם יתברך. כי “אצל רבנו באים לעבוד!” כאמור.. ואף אחד לא יעשה במקומך את העבודה..

 

ידע שבזכות העבודה הרוחנית האמיתית הזו הוא יזכה לכל הטוב בעולם הזה ובבא. למרות שלרבי נחמן היו בלי סוף מתנגדים וחולקים שהעליבו, השפילו, ביזו אותו רבי נתן לא שט ליבו אליהם ולא התבלבל מרוחות הרחוב המנשבות כנגדו ונגד רבו! ושוב בפעם המי יודע כמה דבק באמת והמשיך לצאת מאזור הנוחות המוכר, הנוח, המרדים ואולי אף המשתק. לא נתן לדחפים רגעיים לתת אותתם. הוא חיפש את האמת, ביקש רק אותה ולבסוף גם מצא.

 

רבי נתן דמות למופת, הערכה והערצה. דמות לחיקוי של אדם בעל אמצעים וכישורים יוצאי דופן – קם ועוזב את הכל. קם ועושה שינוי. כי יודע שצריך לשנות ולא מפחד מן השינוי.

 

הוא מעז. הוא משנה. הוא מחפש וגם מוצא. את האמת! והוא מצליח להיות רבי נתן, אותו רבי נתן שעליו העיד רבנו הקדוש שלולא רבי נתן לא היה נשאר ממני כלום.. אמאל’ה!!


 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה