סוד מרדכי ואסתר

מרדכי היהודי הנמצא בקשר רציף עם אסתר המלכה שנמצאת בארמון אחשוורוש המלא זימה, פיגולים ועוד שאר מרעין בישין מתוודע לעובדה הנוראית שישנה גזרת כליה על עם ישראל ח"ו.  

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 06.03.23

 

מרדכי היהודי הנמצא בקשר רציף עם אסתר המלכה שנמצאת בארמון אחשוורוש המלא זימה, פיגולים ועוד שאר מרעין בישין מתוודע לעובדה הנוראית שישנה גזרת כליה על עם ישראל ח”ו.

 

מצב SOS

 

הוא מבין שהמצב חירום ואין זמן להשתהות או להתמהמה. או לא יודע אם אסתר המלכה שנמצאת בארמון כאמור מודעת למצב ולסכנות הממשיות עליה ועל עמה.

 

מרדכי פונה באופן ישיר ושאינו משתמע לשני פנים אל אסתר ואומר לה “כִּי אִם הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר וְאַתְּ וּבֵית אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת”

 

אולטימטום

 

מרדכי מציב לאסתר שעת אפס –  יש לך בחירה עשי אותה כעת! או שאת מצילה את עם ישראל במחיר אפילו של סכנה ממשית שלך בחייך או שאת ממשיכה להיות רדומה בארמון אבל דעי לך שזו הסיבה שהגעת למלכות, ואם לא תמעלי בתפקיד שקבלת מן השמיים את בקרוב תפלי מן המלוכה, לה’ יתברך ישנם אינסוף אפשרויות אחרות להציל את עם ישראל.

 

אסתר אינה נבהלת מן הבקשה ואינה מתמהמהת. אסתר אישה צדיקה, קדושה, טהורה מלכה אמיתית!

אסתר היא מלכה אמיתית!

 

בתגובה עונה לו אסתר: “לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן וְצוּמוּ עָלַי וְאַל תֹּאכְלוּ וְאַל תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם גַּם אֲנִי וְנַעֲרֹתַי אָצוּם כֵּן וּבְכֵן אָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר לֹא כַדָּת וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי ” (מגילת אסתר ד, טז)

 

הסוד

 

אסתר ומרדכי יודעים היטב את הסוד! מהו אותו הסוד? “לך כנוס”

כאשר עם ישראל נמצא במצב של פיזור “ישנו עם אחד מפוזר ומפורד”, כלומר חוסר אחדות ואהבה המצב מאד מסוכן, כאמור: ” וַיֹּאמֶר הָמָן לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ יֶשְׁנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים בְּכֹל מְדִינוֹת מַלְכוּתֶךָ וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עֹשִׂים וְלַמֶּלֶךְ אֵין שֹׁוֶה לְהַנִּיחָם.”

ואת הסוד הזה המן ידע. שכאשר עם ישראל מפוזרים ולא מאוחדים ואינם עם אחד בלב אחד ניתן לגבור עליהם בקלות.

 

אחדות ושלום

 

כאשר עם ישראל מתכנסים ומתאחדים הנפיל של המן וכל צוררי ישראל קוראת מעצמה ומאליה. הדין כבר מומתק וההצלה וההצלחה בדרך.

 

תענית אסתר

 

תענית אסתר היא צום שחל לפני חג הפורים. בדרך-כלל, הצום מתקיים בערב החג, ביום י”ג באדר. מגילת אסתר מספרת כי ביום י”ג באדר נערך הקרב הגורלי בין היהודים ובין אויביהם. היהודים ביחד עם אסתר ומרדכי צמו בכדי להסיר מעליהם את הגזרה הנוראית ולזכר זה אנו צמים.

הצום מתחיל בעלות השחר, ומסתיים בצאת הכוכבים – מותר לאכול אחרי קריאת המגילה.

צום קל ומועיל חג פורים שמח

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה