מוטיבים של אמונה – חג הפסח

חג הפסח הוא חג האמונה. חג האביב חג של התחדשות, רעננות וזרימה, הזמנות מצוינת להתחלה, לפתוח דף חדש בחיים. בליל הסדר אנו מצויים 'והגדת לבניך' אבל! יש דרך ויש צורה לעשות כן.  

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 23.03.23

חג הפסח הוא חג האמונה. חג האביב חג של התחדשות, רעננות וזרימה, הזמנות מצוינת להתחלה, לפתוח דף חדש בחיים. בליל הסדר אנו מצויים ‘והגדת לבניך’ אבל! יש דרך ויש צורה לעשות כן.

 

האחת בניחותא, בדרך ארץ ,בכיף גדול ובשמחה עצומה על שזכינו למצוה הכבירה לספר את סיפור יציאת מצרים, אבל זה לא עוד סתם סיפור, אלא זהו סיפור הנס שעשה הקדוש ברוך הוא – ויש להלל לשבח ולפאר ולהגדיל את שם ה’ בעולם! וכל המרבה הרי זה משובח! למען יסופר. הדרך השנייה מעוותת, אפיקורסית ומקורה ביצר הרע שבה מספרים אבל בעצבים, ובכעס בבאסה רצינית – ואז הפסדתם ביג טיים. היצר הרע לקח לכם את כל העיקר, אומנם תקבלו שכר מצווה אבל הפסד ענקי בצידה.

 

לכן, יש להתכונן לערב הגדול היטב; ללכת לישון מוקדם, זכרו הילדים אינם קורבן פסח.. וליל הסדר אינו מרור.. הדבר תלוי בכם! בחג הפסח מתגלה אור נפלא ועצום של אמונה !

 

האמונה באה לידי ביטוי בפועל בדיבור ובהתנהגות, שהם הביטוי של האמונה. לכן דעו לכם יקיריי, שגם אם ישנן ניסיונות במהלך הכנות, ליל הסדר והחג עצמו – יש להעביר, להחליק, לוותר – העיקר להשאיר ושלמור על השמחה והנחת.

 

מוטיבים של אמונה

 

רבן גמליאל היה אומר: כל שלא אמר שלושה דברים אלו בפסח, לא יצא ידי חובתו, ואלו הן: פסח מצה ומרור.

 

פסח, לכן הפה שלנו יהיה פה סח, כלומר פה שמדבר דברי אמונה וגאולה וסיפור ניסי הניסים שעשה ה’ לנו ולאבותינו שידוע, שלולא גאלנו היינו עדיין עבדים לפרעה במצריים.. להלל, לשבח, לפאר, להדר, לרומם, לעלות ולקלס דברי שבחים, ריצוי, פיוס לה’.

 

פסח – וגם כשם שה’ פסח גם אנחנו צריכים לפסוח, לוותר ולהבליג וכך גם השם מידה כנגד מידה – יפסח וידון לכף זכות

 

מצה – שנהיה מלאים בענווה ובצניעות, יראת שמיים, קדושה, טהרה, שמחה ו.. אמונה!

מרור – לזכור שיש לנו אינסוף ניסיונות כיצד נגיב ואיך נתנהג הינו פועל יוצא של האמונה.

 

האמונה היא השורש להצלחה ולחיים טובים

לכן בחג נפלא ועצום זה בו יורדים לעולם אורות נפלאים עצומים וחזקים ביותר לא ניתן להם לחמוק לנו מבין הידיים אלא נתפלל לה’ יתברך שיתן לנו את הכלים לקבל את השפעים ולהנות מהם. וכל המרבה הרי זה משובח.. 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה