איך מנקים את הבית בהצלחה

  בניסן זו הזדמנות לגאולה, הכנה לחג החרות עם הרבה עמל ויגע זה חג החרות. הכל לבן כולם יושבים מסובים בני מלכים כל המשפחה מאוחדת הילדים מצפים לאפיקומן כל ילד וילדה יודעים להגיד את מה נישתנה ממש כמו נסיכים שרים לפני הקב"ה כל המעמד הזה צריך הכנה ויגיע לנקות מחמץ, כל פינה במקומות שהחמץ מתרכז בהם בעיקר במטבח אך היגעיה הזאת מביאה איתה המון לחץ, וכדי להוריד את הלחץ יש לזכור כמה דברים:

1 דק' קריאה

הרבנית מרים ארוש

פורסם בתאריך 28.03.23

לגאולה צריך הכנה, כולם מתפללים ומצפים לגאולה.

 

בניסן זו הזדמנות לגאולה, הכנה לחג החרות עם הרבה עמל ויגע זה חג החרות.

 הכל לבן כולם יושבים מסובים בני מלכים כל המשפחה מאוחדת הילדים מצפים לאפיקומן כל ילד וילדה יודעים להגיד את מה נישתנה ממש כמו נסיכים שרים לפני הקב”ה כל המעמד הזה צריך הכנה ויגיע לנקות מחמץ, כל פינה במקומות שהחמץ מתרכז בהם בעיקר במטבח אך היגעיה הזאת מביאה איתה המון לחץ, וכדי להוריד את הלחץ יש לזכור כמה דברים:

 

  • שכל מטריח את עצמו למצוה בעיפות ויגיעה בורא לו סנגור שמסנגר עליו לטובה.
  • יש לשמח במצוה שנפלה בחלקו לעשות לכבוד ה’ יתברך לפני העבודה להגיד הרני באה לעשות נחת רוח לבורא יתברך שמו לנקות את בתי מכל החמץ אתה ה’ תן לי את הכח השמחה והזכות שהכל היה בקלות ובהצלחה ואספיק את מה שקבעתי לעשות היום.
  • ר יצחק מברדישוב אומר יש מלאך מליץ טוב על ישראל שמו ק.ש.ר.ק רשי תיבות של קרצוץ שפשוף ריענון וקרצוף וכל זה עם הרבה שמחה ממליצים עלינו בשמיים לטובה
  • כל בית הוא בית מקדש קטן ועבודת הבית דומות לכהן בעבודת בית המקדש.
  • קורבן פסח – עובד עבודה זרה אסור באכילת הקורבן לכן צריך להיזהר מכעס כי כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה והיה אסור באכילת קורבן פסח.
  • ערב פסח להשתדל בין אדם לחברו ובמיוחד בשלום הבית. עיקר לנקות את החמץ להרבות ברוחניות.
  • לערוך רשימה של מטלות לעשות קניות חומרי ניקוי לפני תחילת הנקיון לא להאשיר מליבינו דברים מיותרים, יש דברים שתופסים מקום בארונות בגד שלא לבשת אותו במשך שנתים מסרי אותו לגמח. ובזכות המצוה הזאת תקני חדש.
  • להכין כל יום ארוחה חמה ומזינה לילדים, שלא תצטרכי להוציא הוצות מיותרות באכל לא בריא.

כל יום לאחר הניקיון להודות לה’ יתברך שנתן את הזכות והכח על הספק היומי ולבקש על עוד יום של הצלחה והספק בארגון הבית והניקיון.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה