עוברים שלב

מה קורה כשהרחמים של בורא עולם מרגישים כמו הדבר הכי גרוע שקרה לנו? איך מתמודדים עם הסתירה בחיים, שהדבר שאמור לרפא אותנו מרגיש כמו המחלה עצמה?

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 05.04.21

מה קורה כשהרחמים של בורא עולם
מרגישים כמו הדבר הכי גרוע שקרה לנו?
איך מתמודדים עם הסתירה בחיים,
שהדבר שאמור לרפא אותנו מרגיש כמו
המחלה עצמה?
 
 
האמונה שלנו תביא את המשיח. היא תהיה הסדרן הראשי בתקופה של עולם עם שלום. הביטחון שלנו בבורא עולם יאפשר לעם ישראל לנצח את כל האויבים שלו ולכונן מחדש את המלוכה היהודית השלישית והאחרונה. הוא ישיב על כנו את הקו המגן של דוד המלך. הוא יחיה את המתים. וכל ויכוח בגמרא שמסתיים ב"זה יבוא על פתרונו כשמשיח יבוא", יהיה האמונה שלנו בבורא עולם שיביא את התשובות להן אנו מחכים כבר אלפי שנים.
 
אלא, שהישג אדיר כזה לא יכול לבוא בקלות. חייבים להיות מבחנים. חייבת להיות התנגדות. המשקל שמראה על השגת דרגות אמונה גבוהות יותר לא יכול להיות להראות שמדובר במשהו קל. המבחנים חייבים להיות קשים ומייסרים. אנחנו מדברים על להציל את העולם.
 
בשלב ההתחלתי, אמונה היא אמונה תמידית שכל דבר בחיינו הוא מבורא עולם. כל דבר במהותו וביסודו הוא טוב, והוא נעשה לטובתנו הנצחית. כל מה שקורה לנו הוא מסר מבורא עולם שמדריך אותנו בדרך להשלמת המשימה שלנו, כאן בעולם הזה.
 
אבל מה קורה כאשר למה שהכי טוב בשבילנו אין כל קשר למה שאנחנו רוצים בחיינו? מה קורה כאשר מה שהכי טוב בשבילנו ולטובתנו הנצחית הוא ההיפך הגמור ממה שהיינו רוצים, כאן ועכשיו? ומה אם כל החלומות שאנחנו חולמים להגשים כל כך, הם בדיוק מה שעומד באמצע הדרך ומפריע לתיקון של נשמותינו?
 
מה קורה כשרחמיו וחסדיו של בורא עולם מרגישים כמו הדבר הכי גרוע שקרה לנו? איך מתמודדים עם הסתירה בחיים, שלפעמים הדבר שאמור לרפא מרגיש כמו המחלה עצמה?
 
עוד בנושא:
אבא, יש דברים שלא ידעתי
אומן  האמונה
אסטרטגיה  לשלום
 
זה אומר שאנו עוברים לשלב גבוה יותר באמונה.
 
כאשר אנו מקיימים את מצוות האמונה, כל דבר בחיים הופך למתוק יותר. אנחנו מרגישים שמחים. כל הבעיות בחיים כבר לא בגדר אקראיות. אנחנו כבר מסוגלים לראות את המטרה שעומדת מאחוריהן. הקשיים והמצוקות כבר לא מכאיבים לנו יותר.
 
ככל שחיינו הופכים חלקים יותר עם תוספת מידת האמונה, קל יותר ליפול לרכבת המחשבות שמה שהכי טוב בשבילנו תמיד ירגיש טוב. זה מה שקורה בדרך כלל כשהאמונה עולה משלב של ברכה למבחן. המבחן מתחיל ברגע שהחלומות הכי נפלאים שלנו לא מתגשמים, כי הם לא הדבר הכי טוב בשבילנו.
 
אמונה הופכת למבחן ברגע שאנו חושבים שחיינו מושלמים בדיוק כפי שהם, אבל בורא עולם עושה משהו שמשבש את החשיבה הזו. לאבד את התקווה של להשיג משהו שרצינו זה דבר אחד. אבל זה בהחלט ניסיון גדול לאבד משהו שנהנינו ממנו במשך שנים, או שהשלמנו איתו ועם נוכחותו בחיינו.
 
איך נחזק, או נשמור, את האמונה, כשאנו מבינים שהדבר הכי טוב באמת עבורנו הוא להניח לכל מה שרצינו תמיד? איך נשמור את הראש תמיד מעל המים ברגע שאיבדנו את כל מה שהיה לנו?
 
נתוודה. כי אז נבין שהשם יודע יותר טוב מאיתנו מה הכי טוב בשבילנו.
 
הרמח"ל, בספרו "מסילת ישרים", מלמד אותנו שהלב לא תמיד מעורר בנו השראה לפעול. לפעמים אנחנו צריכים לעשות את הפעולה קודם, והשאר כבר יבוא מאליו. אם היינו אומרים לבורא עולם כל יום שאנחנו בוחרים לאיין את עצמנו מכל החלומות והתקוות, לטובת מה שהוא חושב שהכי טוב בשבילנו, היינו ממתיקים את האיבר הקשה הזה שבגוף האדם. היינו משנים את הלב שלנו. היינו הורסים ובונים את כל ישותנו למען השם.
 
אמונתו של הלא מאמין
במקום שהשכל נגמר
 
זאת הדרך לבטא את האמונה בשלב חדש לגמרי. אנו אומרי לבורא עולם שאנחנו כבר לא עובדים אותו בשביל הפרס והשכר, אנחנו כבר לא מתפללים, נותנים צדקה, או עושים מעשים טובים בשביל עצמנו.
 
אנחנו אומרים לבורא עולם שמעכשיו אנחנו עושים את הכל בשבילו, ורק בשבילו. זה נקרא לעלות שלב חדש באמונה…
 
אנחנו מתוודים בפניו שגם אם הוא לא מזכה אותנו בפרנסה מספיקה, כמו שאנחנו חושבים, וזה בסדר. אם הבית שתמיד רצינו לא יהיה שלנו, נגור במקום אחר, או נמצא משהו שאנחנו יכולים לאפשר לעצמנו. בכל מקרה, נעשה מה שהשם רוצה, עם מה שהוא נותן לנו, ונשמח בהכל. זה נקרא לעלות שלב חדש באמונה…
 
אלה המבחנים הכי קשים שאדם מתמודד איתם בחיים. אף אחד לא אמר שאמונה זה משהו קל, אבל כולם אומרים שהיא בהחלט הכרחית. המאמצים שלנו משחררים את האנושות. עם חיזוק האמונה – לא כזאת שמתאימה למזג אוויר נאה – אנו נעשים שותפים למשיח בן דוד בתיקונים האחרונים של העולם, לפני שהאנושות כולה תעלה לשלב חסר תקדים של שמחה וקדושה.
 
אפילו אחרי הויתור של התקוות היקרות לנו, כדי לחזור לבורא עולם, נגלה שהוא יכול להגשים אותן. הוא יכול לקחת את המקום הנוח בו אנו נמצאים למען מטרה חשובה לרגע מסוים, וזה קורה כשאנחנו באמת אומרים בליבנו שנקריב את הדברים הכי חשובים לנו בחיים בשבילו.
 
אנחנו צריכים אמונה גדולה באבא שבשמים. להאמין שהוא רואה את מה שאנו לא רואים, שהוא יודע מה הכי טוב בשבילנו, ואנחנו לא. אמונה זו בלבד יש בה אנרגיות אדירות להוביל אותנו לתקופה בה החלומות יתגשמו, אלה שנראים לנו רחוקים מלהפוך למציאות.
 
וזה יקרה, אם רק נאמין.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. תחיה

י' סיון התשע"ב

5/31/2012

שאלה- אבל אם אינך בטוח שאתה אכן צריך להניח למה שרצית תמיד? אם אולי אתה חושב שעליך להתאמץ למענו עוד קצת? איך תדע אם המסר פה הוא כביכול הויתור הנ"ל או דווקא התעקשות חוזרת?

2. Anonymous

י' סיון התשע"ב

5/31/2012

אבל אם אינך בטוח שאתה אכן צריך להניח למה שרצית תמיד? אם אולי אתה חושב שעליך להתאמץ למענו עוד קצת? איך תדע אם המסר פה הוא כביכול הויתור הנ"ל או דווקא התעקשות חוזרת?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה