השמים הם הגבול

אומרים שהשמים הם הגבול, אני אומר לכם שזה הרבה מעבר לזה. בכל אופן, תעצרו רגע ותסתכלו לשמים. תסתכלו, כי אתם עומדים לגלות את הדבר הכי גדול שישנו.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

אומרים שהשמים הם הגבול, אני
אומר לכם שזה הרבה מעבר לזה.
בכל אופן, תעצרו רגע ותסתכלו לשמים.
תסתכלו, כי אתם עומדים לגלות את
הדבר הכי גדול שישנו.
 
 
אומרים שהשמים הם הגבול, אני אומר לכם שזה הרבה מעבר לזה. בכל אופן, תעצרו רגע ותסתכלו לשמים.
 
כן, המבט למעלה יעזור לכם לגלות את האהבה הכי גדולה שיש בעולם, את האהבה שאין לה גבולות, את הסוד שלא מעט אנשים יודעים או מאמינים שהוא נכון: בורא עולם אוהב אותנו!
 
כן, ממש כך.
 
בורא עולם אוהב אותנו. אנחנו הילדים שלו. האהבה שלו אלינו היא ללא גבולות ובלי שום תנאים. רק אהבה.
 
ושלא יספרו לכם אחרת. מדובר כאן באחד היסודות החשובים ביהדות – אבא שבשמים אוהב אותנו. וכשאתה יודע שיש לך אבא אוהב אתה, כבר לא דואג, הבלבולים ממך והלאה. כן, יש אנשים מאוד מבולבלים בכל הקשור לאמונה רק בגלל שהם לא יודעים שבורא עולם אוהב אותם.
 
מדובר כאן באבן הפינה של האמונה שלנו. וכמו שרבי נחמן מברסלב מלמד אותנו – אמונה היא תפילה. אם כן, אדם לא יכול להתפלל באמת עד שהוא מבין ומפנים שבורא עולם אוהב אותו תמיד, אפילו כשבחוץ משתוללות סופות הוריקן או כשטילים נוחתים לידו.
 
בורא עולם, מרוב אהבתו העצומה אלינו, רוצה להעניק לאדם הכל, אפילו לאפשר לו להגיע לדרגות הרוחניות הגבוהות והנשגבות אליהן הגיעו צדיקים עצומים, כמו משה רבינו ודוד המלך. אבל תמצאו הרבה אנשים שלא מצליחים להגיע אפילו למה שמיועד להם לכתחילה. כיצד? פשוט מאוד, הם לא מבקשים. הם לא מאמינים שבורא עולם אכן ייתן להם את מבוקשם. הם לא מאמינים שבורא עולם באמת אוהב אותם, אהבה נצחית ללא תנאים.
 
המתנות הגדולות, כמו שכולנו יודעים, באות אחרי תפילות. וכשהן באות, זה קורה כהרף עין, כאילו התפללנו על זה היום וכבר נענתה הבקשה. לאורך כל הדורות, זה מה שעשו צדיקים רבים וגם האנשים הפשוטים. חנה, אימו של שמואל הנביא, הייתה אישה פשוטה שקיבלה ילד ממוצע שהפך לגדול ישראל! איך? ראשית, רק מעצם הידיעה שבורא עולם אוהב אותנו ומוכן לתת לנו הכל. שנית, האמונה בכוחה של התפילה שמסוגלת לעשות נפלאות גדולות, לפתוח לכל אדם את צינור השפע האלוקי בכל התחומים – רוחניות, גשמיות, חכמת התורה ועוד. וכמו שמלמד רבי נחמן מברסלב אומר (ליקוטי מוהר"ן א, כא) שאדם לא יכול לקבל את השפע האלוקי בלי תפילה באריכות ועם כוונות אמיתיות. ולא רק, כל אדם שלא מתפלל כך לא יכול להרגיש את אהבתו של הבורא.
 
בזמנים של מלחמה או אסונות טבע אנשים נופלים לפחדים, לחששות, ואפילו לספקות איומים. אולם אדם שיודע שבורא עולם עושה הכל לטובה, ויודע שהאהבה משמים אליו היא אינסופית וללא שום תנאי – לא מפחד.
 
איך אפשר להגיע להבנה הזו? לרגיעה פנימית שכל אדם מייחל לעצמו? רק עם אזמרה. אזמרה, כפי שנוהגים חסידי ברסלב לכנות את תורה רפ"ב בליקוטי מוהר"ן, היא התורה בה מלמד רבי נחמן מברסלב שצריך לדון את כל אדם לכף זכות, ולא פחות חשוב – שאדם ינהג כך עם עצמו. לראות את הנקודות הטובות שבכל אחד ובעצמנו. ועל כל נקודה כזו – להודות לבורא עולם. להבין היטב שכל נקודה טובה שאנו מגלים היא אהבתו האינסופית של הבורא אלינו. השפע והטוב שהוא חנן אותנו בהם. כך כמובן מחזקים את האהבה שלנו אליו, ומאמינים ומתחזקים באהבה שלו אלינו.
 
וכשנחזק את עצמנו עם מציאת הנקודות והמבט החיובי שלנו, עלינו ועל הסובבים אותנו, דבר שיפנה את המבט החיובי והמחייך הזה אל השמים – נחזק שני כוחות אדירים שקיימים בנו – אמונה והתפילה. כך גם נוכל להימנע מכל מיני פורענויות ולהחיש את הגאולה הפרטית והכללית. זאת, משום שבאמירת התודה על כל נקודה, ובעקבות זאת גילוי האהבה של הבורא אלינו, אנו מגלים את רחמיו וחסדיו האינסופיים של הבורא אלינו, משפיעים את החסדים האלה על העולם בדרך של אהבה ורחמנות ולא של מלחמות ואובדן רב. אין צורך בדרכים כואבות, נראה כי חווינו אותם די והותר על בשרנו, למה להוסיף?…
 
ושלא תטעו ותחשבו שאהבתו האינסופית של הקב"ה אלינו היא המצאה שלי. ממש לא. כל ערב, בתפילת ערבית, אנו אומרים: "אהבת עולם בית ישראל עמך אהבת"… "ואהבתך לא תסור ממנו לעולמים".
 
מה שמדהים אותי לא פעם, שאנשים טוענים שהם כן מאמינים בזה וכן חשים את אהבתו של הבורא עד… שקורה משהו – בעיות בשלום בית, בעיות כלכליות, מדיניות, ביטחוניות וכדומה. אז, כך הם טוענים, הם לא מרגישים את האהבה של בורא עולם אליהם. "מה אני צריך לעשות במצב כזה?" הם שואלים אותי לא פעם. ובכן, רק להתחזק בשמחה. לראות את הנקודות הטובות שבכם, להודות עליהן שוב ושוב, להרגיש עם כל נקודה את האהבה האינסופית של הקב"ה אלינו, את הרחמים שלו עלינו. לשמוח בכל מצווה שזוכים לקיים. אלה דברים שמבטלים וממתיקים את הדינים השורים על האדם, וכן על עם ישראל בכלליות, דינים שמפילים אותנו לעצבות ומסתירים לנו את האהבה היקרה של אבא שבשמים.
 
ולא, אל תחפשו את השמחה והאושר בעולם הגשמי. כי איך אפשר בכלל לשמוח, שמחה אמיתית ופנימית, מהרכב החדש שעומד בחנייה, או מהבית הגדול, או מהתואר הראשון או השני? הדברים האמיתיים שיעשו אתכם אנשים שמחים באמת הם רוחניים – החסדים, התפילות, המצוות, העזרה לזולת, האהבה שלנו לבורא עולם, לעצמנו ולכל נקודה טובה בה זכינו, ועוד דברים נפלאים שנגלה בערוץ הזה. אל תוותרו על היהלומים האלה תמורת נזיד עדשים – העולם הגשמי והחולף הזה. אל תוותרו על אזמרה.
 
משה רבינו הוריד לנו תורה מסיני, ורבי נחמן מברסלב הוריד לנו את הדרך לקיים את התורה היקרה והמתוקה שלנו.
 
הגאולה כבר בפתח, אל תיתנו לעולם הזה להטעות אתכם, תסמכו על אבא שבשמים, בורא עולם, שברוב אהבתו אלינו יושיע אותנו במהרה בימינו, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה