חג החנוכה מאי חנוכה?

חנוכה לא מאירה אותו הדבר אצל כל עם ישראל. כל אחד מאיר לו חנוכה לפי הבחינה שלו. לפי הדרגה שלו. איזה דרגה? כמה הקדוש ברוך הוא מחל וסלח לך על העוונות. אם סלח לך לגמרי על כל העוונות יש לך חנוכה מושלמת. כתוב בליקוטי מוהר"ן כל אחד כפי הדרגה שלו. כמה פעל שה' יסלח לו כן יש לו חנוכה. שיש לו ממש את האור של בית המקדש בתוך הבית שלו כן יש לו חנוכה. לכן עיקר ההכנה לחנוכה זה לעשות תשובה "כְּפִי מַה שֶּׁזּוֹכֶה כָּל אֶחָד לִפְעֹל בְּיוֹם כִּפּוּר בַּקָּשַׁת "סְלַח נָא" וְכוּ', כְּמוֹ כֵן הוּא זוֹכֶה לִקְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה. כִּי קְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה נִמְשָׁךְ עַל־יְדֵי הַסְּלִיחָה שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים, כִּי חֲנֻכָּה הוּא בְּחִינַת חֲנֻכַּת הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁעַל־יְדֵי מִצְוַת חֲנֻכָּה אָנוּ מַמְשִׁיכִין עַל עַצְמֵנוּ קְדֻשַּׁת הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁזֶּה זוֹכִין עַל־יְדֵי הַסְּלִיחָה עַל הָעֲווֹנוֹת שֶׁפּוֹעֲלִין בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים"

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.12.23

הכנה רוחנית לכבוד חג החנוכה: מאי חנוכה? לעשות תשובה!

חנוכה לא מאירה אותו הדבר אצל כל עם ישראל. כל אחד מאיר לו חנוכה לפי הבחינה שלו. לפי הדרגה שלו. איזה דרגה? כמה הקדוש ברוך הוא מחל וסלח לך על העוונות. אם סלח לך לגמרי על כל העוונות יש לך חנוכה מושלמת. כתוב בליקוטי מוהר”ן כל אחד כפי הדרגה שלו. כמה פעל שה’ יסלח לו כן יש לו חנוכה. שיש לו ממש את האור של בית המקדש בתוך הבית שלו כן יש לו חנוכה. לכן עיקר ההכנה לחנוכה זה לעשות תשובה “כְּפִי מַה שֶּׁזּוֹכֶה כָּל אֶחָד לִפְעֹל בְּיוֹם כִּפּוּר בַּקָּשַׁת “סְלַח נָא” וְכוּ’, כְּמוֹ כֵן הוּא זוֹכֶה לִקְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה. כִּי קְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה נִמְשָׁךְ עַל־יְדֵי הַסְּלִיחָה שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים, כִּי חֲנֻכָּה הוּא בְּחִינַת חֲנֻכַּת הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁעַל־יְדֵי מִצְוַת חֲנֻכָּה אָנוּ מַמְשִׁיכִין עַל עַצְמֵנוּ קְדֻשַּׁת הַבֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁזֶּה זוֹכִין עַל־יְדֵי הַסְּלִיחָה עַל הָעֲווֹנוֹת שֶׁפּוֹעֲלִין בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים”

מדליקים את אור החנוכה בלב ובנשמה וזוכים לישועות! 

מדליקים את החנוכיה ובכך מדליקים את האור הפנימי בתוך הלב והנשמה. האור של החנוכיה הוא עצום ביותר בו נמצא ‘האור הגנוז‘ הצפון לצדיקים. זהו אותו האור שנגנז ה’ מששת ימי הבריאה ממש. אור עליון קדוש זך וטהור שכאשר אדם וחוה חטאו האור העצום הזה לא יכול היה להמשיך להתקיים בעולם ולפיכך ה’ גנז אותו ולעתיד לבוא הוא ישוב להאיר במלוא הדרו בימינו במהרה אמן.  

ימי חנוכה להודות להלל ולשבח את ה’ 

אז מה עושים? לפני שמדליקים את נרות החנוכה נוטלים ידיים, מברכים על הנרות ומתפללים. חצי שעה ראשונה לא לעשות כלום. לשבת מול הנרות ופשוט להודות לה’ על כל הניסים “יְמֵי חֲנֻכָּה הֵם יְמֵי הוֹדָאָה וְהַלֵּל, שֶׁזֶּה עִקַּר שַׁעֲשׁוּעַ עוֹלָם הַבָּא” כמו במים ההם כך בזמן הזה. רואים ממש ניסים ונפלאות עליהם עלינו להודות שאין זמן יותר טוב מימי החנוכה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה