מגלים יחד את עומק האסטרולוגיה של דגים בחודש אדר – קריאה לשינוי רוחני

בעולם שבו הכמיהה לידע עצמי הולכת וגוברת, האסטרולוגיה הפכה לכלי רב עוצמה להבנת המורכבות הפנימית שלנו.

4 דק' קריאה

פורסם בתאריך 28.02.24

בעולם שבו הכמיהה לידע עצמי הולכת וגוברת, האסטרולוגיה הפכה לכלי רב עוצמה להבנת המורכבות הפנימית שלנו.

בחודש אדר ניתנת לנו הזדמנות ייחודית לחקור ולהתעלות מעל גבולות האינדיבידואליות שלנו. שקעים בחיפוש אישי עמוק יותר, שחורג מגבולות האישיות. באדר נכנסים לפן שאני מעז להגדיר כממד מעבר לכוכבים, כמו זה שבו נמצא עם ישראל.

כל קבוצת כוכבים על גלגל המזלות מציעה לנו חקר ייחודי של היבטים של האישיות והמהות האנושית של האדם. לכולנו יש מעט מכל האנרגיות הללו המתבטאות בקונסטלציות השונות.

מזל דגים, קבוצת הכוכבים האחרונה במחזור זה התואמת את חודש אדר, מציגה אותנו לשטח של רוחניות וטרנספורמציה. ממש כמו השינוי שחל בעם היהודי בזמן גלות פרס, בחודש אדר, אנו מוצאים את עצמנו בשיא השנה היהודית, בה מעשינו מביאים אותנו לדרגה חדשה בדרך לקדושה.

חודש אדר, המסומל באות קוף, קורא לנו להתעלות מעל מושג הצדק והצדק הקשור לאות הצדיק הקודמת לו להיכנס למדינת הקדושה. בחודש אדר (קוף) אנו חווים קדושה – קדושה, המייצגת רמה גבוהה יותר של מימוש רוחני לעומת צדקה (צדיק). כאן, המאבק ביצר הרע התגבר. הצלחנו לשלב את כל הטוב והרע במטרה הגדולה שלשמה נבראנו, הצלחנו לטעום מטובו של הבורא.

חגיגות הפורים ממחישות את הכוח הטרנספורמטיבי הזה, ומציעות לנו את ההזדמנות להעלות את עצמנו למישור של קדושה העולה על כל הבנה אנושית.

קבוצת הכוכבים של מזל דגים קשורה לכוכבי הלכת צדק ונפטון. אנרגיה זו מאתגרת אותנו למוסס את האינדיבידואליות שלנו ולשחרר את האגו, ובכך לגשת לרמה עמוקה יותר של הבנה וחיבור עם אחרים והיקום.

כמובן שאנחנו הרבה יותר מהנסיבות שלנו. יופיטר נוצר על ידי האות גימל. אשר מצויה במילה גומל שפירושה צדקה. בתורו, יופיטר הוא יורש העצר של אברהם אבינו, שהוא עמוד החסד והחסד. זה מזכיר לנו שהכל הגיוני בדיוק כמו דרכו של אברהם אבינו.

העלייה לקדושה

חג הפורים מבטא את כוחו הטרנספורמטיבי של מזל דגים בחודש אדר. בחג זה חוגגים את העלייה לקדושה העולה על כל הבנה אנושית.

במסורת היהודית, מזל דגים מסמל גם את עם ישראל וגם את התורה. זה מצביע על כך שהקפדה על מצוות התורה מובילה את היהודי למצוא את האני האמיתי שלו. כשם שהדג, המסמל את קבוצת הכוכבים דגים, נמצא רק בבית כשהוא במים, היהודי נמצא רק בבית כשהוא מנהל את חייו על פי דרכי התורה.

סימן מזל דגים מציין את התקופה הנשגבת של הלוח העברי בה האדם, דרך נשמתו, בא להתעלות מעל לגשמיות שלו ורוצה לברוח מהמישור החומרי.

אנרגיה זו של פירוק קשורה ליסוד המים הקשור לדגים. מים מציינים גמישות של אופי, המקדמת שינויים עמוקים, כמו זה שקרה לעם היהודי בפורים.

המונח שושנת יעקב (שושנת יעקב) משמש לתיאור הנשמה היהודית, המצביע על אותו פוטנציאל לשינוי אותו אנו מכנים בעברית שינוי. נזכור כי בימי מרדכי ואסתר בגלות פרס, החליפו היהודים דרכים רעות בדרכי תורה.

תכונת השינוי הקיימת בתקופה זו מזמינה אותנו להרהר ביחסים בין אדר לאלול, שני חודשי המעבר. בהקשר זה, חודש אדר מציע הזדמנות ייחודית לצמיחה רוחנית אישית, ששיאה במהפך מהותי לקראת השלב הבא של המחזור השנתי. אפשר לומר שבאלול ניגשים לבחינה ובאדר חוגגים את הסיום.

ישנן שתי שיטות שעוזרות לנו במהלך חודש אדר המפתיע בנתיב השינוי הזה:

1. לצחוק על עצמנו

2.מעשה התפילה

לצחוק על עצמנו

שמחה אמיתית, חלק בלתי נפרד מהחודש הזה, טמונה לא רק בחגיגת ההישגים שלנו, אלא בלימוד להשתלב ולקבל גם את החיובי וגם את השלילי. לצחוק על עצמנו מאתגר אותנו לאמץ את השלמות שלנו, לשלב את ההיבטים המורכבים ביותר של ההוויה שלנו כדי להשיג שחרור אמיתי וחיבור עם הרוחני. בדיוק על זה עוסקת התגברות על המאבק בין נטייה טובה לרעה. בידיעה שאנחנו חלק ממכלול ואנחנו הכל בו זמנית.

לצחוק על עצמנו פירושו לקבל את הרע וגם לצחוק, כי אנחנו לא יודעים את הסיבה האמיתית שבגללה אנחנו צריכים לחוות את האיכות או המצב הזה בחיים. אנחנו צוחקים כי אנחנו יודעים עמוק בפנים שהשם חבוי מאחוריו, למרות שאנחנו לא יכולים לראות את זה.

כשם שהיא הוסתרה במהלך כל מגילת אסתר ושמה הקדוש מעולם לא הוזכר, עם כל אירועי חג הפורים, חל שינוי בל יתואר בנפשו של העם היהודי. כמו כן, לכל אירוע בחיינו יש פוטנציאל להניע את נשמתנו אל עבר מקום הקדושה שממנו היא באה.

מסיבה זו כתוב: כשנכנס חודש אדר יש צורך להרבות בשמחה. לפי ספר היצירה, האיבר של חודש אדר הוא הכלי, אשר בתורו קשור לצחוק. צחוק מותר רק למי שקשור למקור העליון (תלמוד ברכות ל”ב). התפילין מסמלות את הכתר העליון, שורש הנשמה, מקור הצחוק. רק כאשר אדם מקושר למקור זה הוא צוחק בביטחון. זו רמת פורים. אנחנו צוחקים לדעת כמה מעט אנחנו יכולים לראות ולהבין.

תרגול תפילה

מצד שני, תפילה מציעה לנו תרגול עמוק ומשמעותי, השוקע אותנו במצב של ענווה, קבלה של עצמנו ושל מכלול הנסיבות. זה מאפשר לנו להתחבר לכוחו של בורה עולם.

בחודש אדר גם אנו קוראים לזכור את חובת השמדת עמלק. שנאת עמלק וצאצאיהם, וזכירה מילולית בגידתם, היא מצווה תורנית חיובית.

עם ישראל לא התגבר על הפחד בגלל פגיעותו, ולא הצליח להחליף את הפחד בהוד וגדלות ה’. עמלק תקף את נקודות התורפה הללו. לאחר הקרב בעמלק, כשהגיעו היהודים להר סיני, לפני קבלת התורה, נעלמה חלק משלמות ליבם. אולם בפורים, לראשונה, ניצחו היהודים את המן, צאצא עמלק, והשיגו שלום, והם עשו זאת באמצעות תפילה כנה וטהורה.

לדברי הצדיק שלנו הרב הראשי ארוש ישנם מספר גורמים המרתיעים את האדם מלהאמין בתפילה האישית ובכוחה. היסודות והספקות המייאשים הללו מקורם במקור של טומאה רוחנית המכונה ‘קליפת עמלק’. כמו בפרי, יש לחתוך את הקליפה כדי להשתתף וליהנות מהפרי.

במקרה הנדון, יש לשבור את מעטפת האגנוסטיקה, הספקות באמונה ויעילות התפילה, כדי להתפלל להשם בלב שלם. זוהי המלחמה הרוחנית של עמלק. דווקא בחודש אדר הוא החודש המועדף להתחבר לרמת האמונה הרחבה ביותר באמצעות תפילה, שכן כעת, בזמן הגאולה הסופית, יתרחש חיסולו המוחלט של זכר עמלק רגע לפני החודש. של ניסן כלומר באדר.

החודש הייחודי הזה מזמין אותנו לזכור שאנחנו מחוברים לייעוד קולקטיבי, קורא לנו להתעלות מעל הזהות שלנו ולהגיע למקום עמוק מבחינה רוחנית. לצחוק ולהתפלל, לדעת שיש מעט שאנו רואים ומבינים ושרק בדרכי התורה נוכל להרגיש סיפוק מלא לעבור את הקיום שהשם נתן לנו.

באזור הזה של מפת הלידה שלך שבו קבוצת הכוכבים של מזל דגים היא החזקה ביותר, זכור שאתה חלק ממשהו הרבה יותר גדול מעצמך, הפעל את עבודתך על צמיחה אישית ונצל את ההזדמנות לחקור את המגבלות, הרצונות והמטרות העמוקות יותר. … שיש לך בחיפוש אחר הגשמה והבנה רוחנית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה