עכשיו זה הזמן

עכשיו זה הזמן לפרוץ החוצה ולבטא את ארבעת השלבים הכי חשובים לנו בחיים, ולא לאפשר לשגרה לשלוט ביד רמה. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, מסבירה איך עושים את זה.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

עכשיו זה הזמן לפרוץ החוצה ולבטא
את ארבעת השלבים הכי חשובים
לנו בחיים, ולא לאפשר לשגרה לשלוט
ביד רמה. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת,
מסבירה איך עושים את זה.
 
 
פסח כבר מאחור, ומעבר לטעם המצות והחרוסת אפשר להרגיש שהוא השאיר את הטעמים החשובים והדומיננטיים ביותר של החיים: התחדשות, התחלה, פריחה וצמיחה. מילים כל כך אופנתיות בזמן האחרון, מה הן באמת מסמלות עבורנו?
 
בחיים, שגרה ודריכה במקום זה דבר שמאוד לא בריא לנפש האדם. זה גורם לעצבות, חוסר עניין, ייאוש, והרשימה עוד ארוכה.
 
אבל אם לא כל יום הוא חגיגה של התחדשות, איך מתמודדים?
 
"וזה כלל גדול בעבודת השם, שצריכים ממש בכל יום להתחיל מחדש", אומר לנו רבי נחמן מברסלב. והכלל הזה תקף לא רק בעבודת השם, אלא גם ובעיקר בשגרה ובחיי היומיום של האדם.
 
"צריכים ממש" – משמע, חובה להתחיל בכל יום מחדש!
 
החכמה אמיתית היא למצות את הטוב שקיים בחיינו ומשם להתחדש ולהתחיל לצמוח.
 
הימים האלה – ימי ספירת העומר, הם מתנה אמיתית כדי לשמר את ההתחדשות של פסח ולהוסיף רצונות והישגים חדשים עבורנו. אבל איך עושים את זה? על ידי עשייה. פשוט, להתחיל לפעול ולעשות עכשיו ובלי שום תירוצים.
 
התחדשות לא מתבטאת רק בדברים חומריים. את אלה קל יחסית להשיג, זה משהו רגעי וחולף. אנחנו בעולם מחפשים משמעות. השגרה גורמת לנו חוסר רגישות ויכולת להתבונן ולהעריך את הקיים עד כדי זלזול, אפילו לראות את הדברים כמובנים מאליהם. יש דרך למנוע את זה.
 
הגיעה אלי מתאמנת עם רשימת הישגים יפה בחייה, אך מרוב שהרגישה לא מוערכת מסביבתה הקרובה היא החלה לזלזל בהישגים הללו, עד שלא נתנה להם מקום בחייה ולא אפשרה לעצמה להצליח במו ידיה. והתוצאה? כואבת. היא דרכה באותו מקום במשך כמה שנים טובות.
 
בתהליך האימון הכנו תשתית רחבה של כל המשאבים (יכולות והישגים) הקיימים בחייה, ויחד העלנו אפשרויות חדשות לכיוונים בחיים המתאימים לה, ציינו את מצב "שיא ההצלחה" האישי שלה, ויצאנו עם תוכנית פעולה מוגדרת ומפורטת של עשייה שהניבה הצלחה מרובה.
 
גם אתם יכולים לחדש את חייכם בצורה אפקטיבית. הנה כמה טיפים:
 
התחדשות: ערכו רשימה של כל הדברים הטובים הקיימים בתחומי החיים השונים: אישי/משפחתי, חברתי, קריירה/לימודים, פנאי. מדובר בדברים קיימים שהם לא מובנים מאליהם, אבל כשרואים אותם שחור על גבי לבן מבינים עד כמה הם חשובים ויקרים.
 
התחלה: בחרו שני דברים טובים שהייתם רוצים להוסיף ולשפר בחייכם, וחישבו כיצד אתם מתחילים לפעול עם הנתונים הקיימים על מנת להשיג אותם.
 
פריחה: ניצני פריחה חשובים – דברים קטנים ופשוטים ברי השגה שתוכלו לראות תוצאות בטווח הקרוב, וככל שתתמידו תוכלו להגיע בזכותם להישגים גדולים יותר בהמשך.
 
צמיחה: נוטים לחשוב על צמיחה במובן של צמיחה אישית, אבל יש מה ללמוד מהצמיחה של העץ כשהוא גבוה: ניתן לחסות בצילו וליהנות מפירותיו. הגעתם למקום טוב ובטוח של צמיחה בחייכם? נתינה היא המפתח להצלחה והעצמה הכי גדולה שקיימת, תעניקו לאחרים מהטוב שלכם ותראו כמה אתם מרוויחים בחזרה.
 
"אדם שמחפש תוצאות, פירושו, שהוא חושב שכאשר הוא יגיע לתוצאה אזי הוא גמר את העבודה והוא יכול כבר לנוח. אולם אין זה נכון, כי תמיד יש עוד ועוד עבודה, משום שכל זמן שהאדם חי יש לו עבודה!" (הרב שלום ארוש מתוך ספרו בגן הגעגועים).
 
עבודה/עשייה זו צמיחה אמיתית, וגם אם לפעמים זה הולך באיטיות ההתמדה שלכם היא שם המשחק וההצלחה האמיתית.עכשיו זה הזמן, אל תיתנו לחמוק לכם מבין האצבעות.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, ומנחת ערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים: Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה