זה חלק מהחיים

פגשתי אנשים רבים בכל רחבי העולם, וכולם הצביעו על נקודה מעניינת שהצילה להם את החיים: האמונה. למה? כי ללמוד אמונה, זה חלק מהחיים.

2 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

פגשתי אנשים רבים בכל רחבי
העולם, וכולם הצביעו על נקודה
מעניינת שהצילה להם את החיים:
האמונה. למה? כי ללמוד אמונה,
זה חלק מהחיים.
 
 
חג השבועות שנחגוג בימים הקרובים הוא הוכחה חיה לשרשרת הרצופה של לימוד התורה מאב לבן ומרב לתלמיד, שרשרת שנמשכת כל הדרך חזרה עד למעמד הר סיני. והמצווה העיקרית שאנחנו צריכים ללמד את עצמנו ואת ילדינו היא מצוות האמונה.
 
הורה שיודע איך ללמד את ילדיו לחיות עם אמונה ולאהוב את הבורא, לא צריך עוד עצות בחינוך הילדים. רוב התיאוריות שמציפות היום את העולם הן לא יותר מאשר "פלסתרים", אם הן מתעלמות מכללי האמונה. משימת החינוך הופכת קשה יותר כאשר הילד לא לומד אמונה. ואם ההורה עצמו רחוק מהאמונה, כמובן שהבעיה הרבה יותר גדולה והוא צריך תחילה להיות דוגמה אישית לכל מה שהוא רוצה ללמד את ילדיו.
 
זו המשימה שלנו, ההורים – לחזק את עצמנו באמונה, ותמיד. זו המשימה העיקרית בחינוך הילדים. וכמו שציינתי כבר בפרקים הראשונים של הספר בגן האמונה, הורה חייב להפנים את שלושת הכללים העיקרים והבסיסיים של האמונה:
 
1. הכל מהבורא,
2. הכל לטובה,
3. לכל דבר יש מטרה ועם מסר אלוקי.
 
שלושת הכללים הנ"ל צריכים להיות מושרשים בילדים עוד כשהם קטנים. ואף ילד הוא לא קטן מדי ללמוד אמונה. ברגע שיש לילד אמונה, ללמדו הרגלים טובים זו משימה קלה. רבי נחמן מברסלב אמר שלרכוש אמונה זו המשימה העיקרית של האדם בעולם! וכאן אנחנו צריכים לשים את הפוקוס.
 
יצא לי ביחד עם חלק מהתלמידים שלי להגיע למקומות רבים בעולם – להפיץ אמונה ברחבי העולם כולו. בתמצית, המטרה היא לתקן את הדברים הלא טובים שאנשים למדו כילדים. אני בטוח שהחיים שלהם היו הרבה יותר קלים ונעימים היום, כאנשים בוגרים – כמו אלה שפגשנו ביבשות השונות – שאם היו גדלים עם אמונה היו חוסכים מעצמם את כל סבל והצער שהם חווים.
 
עלינו להיות בטוחים שאנו, ההורים, לא מקור ההשפעה היחיד על ילדינו. יכול להיות שנלמד אותם אמונה, אבל בבית הספר הם יכולים ללמוד משהו הפוך ואפילו מנוגד. וכן ההיפך הוא נכון – לילד יכולה להיות אמונה נפלאה מכיוון שיש לו מורה עם אמונה גדולה, אולם בבית יש הכל חוץ מאמונה. לילד, וגם למבוגרים, תמיד צריכה להיות גישה לערכי האמונה, הן בבית הספר והן בבית, מה שמוביל אותנו למצוא את המסגרת החינוכית-לימודית הטובה והנכונה עבור ילדינו, ובמקביל להמשיך להגביר את האמונה בתוכנו.
 
זה חשוב שכל ילד יגדל בסביבה שחיה עם אמונה. הקשר של הילד עם בוראו הוא חיוני והכרחי עבורו מכל הבחינות – רגשית, נפשית, פיזית. וההורה, כמו שכבר הספקנו להבין, חייב להיות הדוגמה האישית לילדיו.
 
דוגמאות אישיות של ההורים חשובות מאוד. עם המדיה והחברה בת ימינו ילד לא יכול לגדול עם כוח רוחני אם הוריו לא חיים ונושמים אמונה. הורה לא יכול להטיף מהבוקר ועד הלילה לילד אם הוא לא מקיים את מה שהוא דורש, כי הרי אומרים, נאה דורש נאה מקיים!…
 
הורה שמקיים בהחלט זוכה שמשימת חינוך ילדיו הופכת לאתגר מעניין ולתענוג גדול ואמיתי.
 
חג שבועות שמח.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה