תודה. הכי פשוט!

הכי קל להסתכל על החיים עם המשקפיים השחורות, להתלונן ולהתבכיין. כמה קל ככה מסוכן. הרב שלום ארוש עם עצה בדוקה ומנוסה לחיים נפלאים ומאושרים. מי אמר אני ולא חייך?

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

זה קורה להרבה אנשים. מתי? כשהם לא מקבלים בשמחה ובאהבה את הדברים שקורים להם בחיים, כי איך אומרים, זה לא מה שרואים… כי בעצם, מה שהם חושבים, ולא פעם אומרים בקול רם, הוא שהדרך בה מנהיג בורא עולם את העולם לא הוגנת.
 
בבית דין של מעלה לא מסתכלים על הצהרות כאלה בעין יפה, בלשון מעטה. מיד פותחים את כל ספריו של הטוען על חוסר הגינות מצד הבורא, ובודקים האם יש אמת בטענותיו ותלונותיו. שמא בורא עולם, חלילה, באמת שכח לשלם לו את שכרו? או שמא הבורא, חלילה, לא שפט אותו כהוגן? כי אתם יודעים, לחשוד בבורא עולם זה לא אישום של מה בכך, זו כפירה של ממש…
 
לפני שנמשיך, הנה כלל רוחני חשוב שכדאי לשמור אותו תמיד בהישג יד: בורא עולם הוא אבא מלא רחמים! אולם בית דין של מעלה שופטים על פי חוקי התורה, בלי רחמים!
 
נמשיך.
 
בואו נראה מה קורה לאדם שמתלונן. בית דין של מעלה בוחנים לעומק ומקרוב את תיקיו של המתלונן. אחרי בדיקה מדוקדקת האמת מתגלה בבית דין של מעלה: לא רק שהתלונות של האדם נגד בורא עולם הן תלונות שווא וחסרות כל בסיס, אלא הן ההיפך המוחלט מן האמת. האדם הזה נפל לספקות רוחניים נוראיים בגלל העבירות שביצע, והפלא ופלא – בורא עולם עדיין לא שפט אותו בכלל. בגלל רחמיו העצומים והמרובים הוא עיכב לו את הדין רק מסיבה אחת – הוא רצה לתת לאדם הזה הזדמנות נוספת לתקן את עצמו (דבר שאותו אדם לא טרח לעשות בכלל). וכשבית דין של מעלה מגלים את זה הם מנסים את האדם על פי חוקי התורה ודורשים, ללא רחמים כמובן, להעניש אותו מידה כנגד מידה. עכשיו הוא בצרות אמיתיות…
 
זו הסיבה לכך שהתפילות של אדם לא משפיעות כשהוא מתבכיין ומתלונן. כל הבקשות שלו, התפילות והתחינות חוזרות ריקם. כל שערי שמים, הדלתות והחלונות – כולם נסגרים בפניו. יכול להיות שאפילו שולחים מלאך שחוסם את הסדקים והחרכים כדי לוודא ששום מילה של המתלונן הסדרתי לא תצא החוצה ואולי תפעל בשבילו. הכל נחסם בפניו. 'אתה אוהב לבכות', אומרים לו בבית דין של מעלה, 'אז ניתן לך סיבה מספיק טובה כדי לבכות. אל תדאג (או שמא יש לו עכשיו טונות של סיבות לדאוג?…) יש לנו את כל הכלים הנדרשים לעזור לך לבכות כמו שצריך וכמה שאתה רוצה…'
 
לעומתו זאת, כאשר אדם חיי את חייו עם תודה והודאה, מלא בהכרת הטוב, כל שערי השמים, הדלתות והחלונות, כל השבילים והדרכים – כולם נפתחים בפניו. ואפילו מלאך נשלח למטה לבקוע את כל החומות והקירות כדי ששום דבר לא יחסום אפילו מילה אחת שלו, את התודות והכרת הטוב שלו לבורא עולם. 'אתה אוהב לומר תודה?' אומרים לו שם למעלה, 'אנחנו ניתן לך את כל הסיבות להודות. נוודא שלא תפסיק להלל ולשבח את הבורא. כן, גם במקרה שלך, יש לנו את כל הכלים לעזור לך לומר תודה כמו שאתה אוהב'.
 
אם אתם רוצים לראות את כל הטוב, החסדים והרחמים שבורא עולם משפיע עלינו ולמלא את חיינו בתודה, הנה עצה שימושית: קחו לכם מחברת וכתבו בה את כל החסדים – מהקטנים ועד הגדולים – שבורא עולם עושה בשבילכם. ואז, הודו לו על הכל עד לפרטי פרטים, וגם את זה תרשמו לכם. כל מי שיעשה את זה ירגיש שמחה עצומה. הוא יגלה שהחיים מלאים בחסדים ורחמים של בורא עולם כל הזמן! והוא גם יגלה שהמחברת הזו לא תספיק להכיל את כל הטוב שבורא עולם השפיע עליו אפילו בתקופת חיים קצרה אותה הוא יבחן לעומק. יתירה מזו, הוא אפילו יגלה ויחווה עוד ניסים ונפלאות כתוצאה מההתבוננות על חייו.
 
עם מחברת התודה אדם יכול לטעום את טעמו של גן עדן כבר בעולם הזה. בורא עולם מוחל לאנשים שאומרים לו תודה על כל החסדים והרחמים שלו עליהם, לאנשים השמחים בחלקם, שמקבלים את כל מה שעובר עליהם בחיים באהבה. הוא אפילו מוחל על חטאים שהתורה מחשיבה כבלתי נסלחים. וזה לא הכל – כל החובות של האדם הופכים לזכויות, מכיוון שהכרת הטוב מובילה את האדם לתשובה מתוך אהבה!
 
בספר "נתיבות עולם" נאמר שבורא עולם מוחל על חטאיו של אדם שמקבל את כל מה שעובר עליו בשמחה – מידה כנגד מידה. זה כמו שהבורא אומר 'כמו שהאדם הזה מקבל את הדברים שקורים לו ואת העובדה שאני מנהיג את חייו והעולם באהבה, גם אני אקבל את ההתנהגות שלו באהבה'.
 
אז תגידו לי, יש יותר טוב מזה?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה