סמנו את המטרה

אל תפחדו לשאול את עצמכם את השאלות שאף אחד לא מעיז לשאול על החיים, אם אתם רוצים להשיג את המטרות שסימנתם לכם.

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

אל תפחדו לשאול את עצמכם את
השאלות שאף אחד לא מעיז לשאול
על החיים, אם אתם רוצים להשיג
את המטרות שסימנתם לכם.
 
 
רוצים להיות שמחים? רוצים להיות מאושרים? אז אל תפחדו לשאול את עצמכם את השאלות שאף אחד לא מעיז לשאול על החיים, אלה שמהמפגש החזיתי איתן אנשים מעדיפים להימנע, וכמה שיותר.
 
יש כמה שאלות שהתשובות עליהן לא רק יקבעו את המקום בו אתם עומדים בחייכם, אלא יעזרו לכם לבחור את המטרה, את הדרך המיוחדת לכם על טיפוס הר החיים שלכם, אל הפסגה.
 
לכן, מרגע זה ואילך תשכחו מהפסגות של כולם ותתמקדו רק בפסגה שלכם. למרות מה שכולם נוהגים לספר לכם, קראו את השאלות וההסבר המצורף אליהן ותגלו בדיוק איפה אתם עומדים בחיים.
 
מה גורם לי להרגיש סיפוק עצמי?
 
כאן, אנחנו חייבים להבדיל בין הריגוש הזמני לבין סיפוק עצמי לטווח הארוך והתמידי. נכון, חתיכת עוגה משובחת ומגרה עבור אנשים רבים היא חתיכת גן עדן, אבל בהחלט מוגבל לזמן קצר מאוד. רובם מתחרטים שתי שניות אחרי שסיימו את הביס האחרון והבינו שהם לא עמדו בפיתוי ונותרו עם קלוריות מיותרות. לכן אנו יכולים להסכים שלאכול עוגה שכזו, כמו שאר תענוגות הגוף, לא תוביל אותנו לסיפוק עצמי תמידי.
 
מה גורם לכם להרגיש טוב בפנים? מה גורם לכם להיות גאים בעצמכם? מה גורם לכם להרגיש מסופקים, עד כדי כך שאתם לא צריכים הלל ושבח ואישורים מאחרים? התשובה לשאלות הללו הם סימנים שמציינים את הדרך המיוחדת לכם בחיים, שבה תהיו מאושרים, שמחים ומוצלחים בבחירה שלכם.
 
האם יש לי מטרה או שאני לא הולך לשום מקום?
 
הרבה אנשים טוחנים מים, עובדים כדי לחיות וחיים כדי לעבוד. האם המשכורת שתופקד בסוף/תחילת החודש בחשבון הבנק היא כל מה שיש לנו בחיים? הדבר היחיד שנותר לנו לצפות לו? אנשים עצובים ומדוכאים מכיוון שאין להם מטרה בחיים. קשיים וכאב הופכים למשהו שולי כאשר יש לאדם מטרה בחיים. אך בלי מטרה שכזו החיים הופכים לבלתי נסבלים.
 
עולם עמוס וגדוש בהבדלים קיים בין זה שלומד רפואה על מנת להרוויח כסף ולהיות רופא בעל שם ומוניטין, לבין זה שלומד את אותה רפואה והחלום שלו זה לעזור לאנשים ולהקל מעליהם את הסבל והחולי. הראשון אף פעם לא יהיה מוכן לטפל בילד שבא ממשפחה דלת אמצעים, אך השני, הוא זה שמקיים את 'והלכת בדרכיו', ממש פועל כרצון הבורא – מלא רחמים וחמלה על הילד. והרחמים שלו הופכים את העולם הזה למקום טוב יותר לחיות בו.
 
לעשות כסף זאת מטרה, אבל היא לא מטרה נצחית או מספקת, בשום שלב בדרך להשגתה, שהרי אמרו חז"ל – יש בידו מאה רוצה מאתיים, יש בידו מאתיים רוצה ארבע מאות וכן הלאה. ועל הכסף כבר אמר רבי נחמן מברסלב, או שלוקחים אותו מהאדם או שלוקחים את האדם ממנו…
 
מטרה אמיתית עם משמעות היא מטרה שאף אחד לא יכול לקחת אותה ממך!
 
האם אני חי על פי הרצונות שלי או על פי הרצונות והציפיות של אחרים?
 
הורים רבים לא פעם מכריחים את הילדים שלהם לעשות דברים שהם לא עשו. למשל, אמא אחת תרצה שהילדה שלה תנגן על פסנתר בגלל שבילדות שלה זה לא התאפשר – כי לא היה כסף, לא היה מורה טוב או מכל סיבה אחרת. אז היא תגיד לכם ש'מה פתאום, אני לא מכריחה אותה!', בפועל זה מה שקורה. אבל לילד יש חלומות משלו על עתידו, חשבת על זה אמא יקרה? לחץ מצד ההורים שהילדים יעשו משהו בניגוד לרצונם לא יגרום להם להצליח, ובטח לא להיות שמחים ומאושרים ממה שהם עושים.
 
זה קורה לא רק עם הורים וילדים, זה קורה לנו עם עצמנו. לפעמים אנחנו עושים דברים שאחרים רוצים ומצפים מאיתנו גם כשאנחנו כבר 'ילדים גדולים'. לפעמים זה גם בגלל אישורים חברתיים כאלה ואחרים, מה כולם עושים ועוד שאר סיבות מוזרות שתלויות בסובבים אותנו. אז כאן המקום לעצור ולשאול את כמה שאלות נוקבות: האם אני עושה את מה שאני רוצה? האם אני צועד בדרך שאנשים אחרים התוו לי? האם אני הולך בדרך המיוחדת לי? מה אני רוצה מעצמי? ולאן פניי מועדות?
 
התשובות לשאלות הללו הם סימנים נוספים שמציינים את הדרך המיוחדת לכל אחד מאיתנו, שבה נהיה שמחים ומאושרים.
 
יש לי נקודות טובות, מהן?
 
הנקודות הטובות שלנו הן היכולות, הכישרונות והמתנות שקיבלנו מבורא עולם, דברים שמיוחדים רק לנו ואין אותם לאף אחד בעולם, והן מאפשרות ועוזרות לנו לטפס על ההר שלנו אל עבר הפסגה. הן, בעצם, הכלים שלנו לצלוח את משימת הטיפוס. כי כמו שכל מטפס הרים יודע, לצאת לדרך שכזו צריך להצטייד בכלים, בנעליים ובבגדים הנכונים. גם אנחנו, המטפסים, צריכים להכין תיק עם הכלים הנכונים על מנת להשיג את המטרה שלנו בחיים.
 
האם אני ממלא את המשימה שלי עלי אדמות?
 
תשובה חיובית לכל אחת מארבע השאלות הקודמות היא אינדיקציה לכך שאתם עושים אתה העבודה שלכם כאן בהצלחה, המשימה שבעבורה בורא עולם שלח אתכם לעולם הזה. בורא עולם ברא כל בריה עם תכונות המיוחדות רק לה ואתם לא יוצאים מן הכלל! המיומנויות, התכונות, הכישרונות המיוחדים שהוא שם בכל אחד מאיתנו מאפשרים לנו להשיג את המטרה המיוחדת שלנו כאן בעולם.
 
לאור האמור לעיל, אם אתם לא מרגישים שמחה או סיפוק, ברור שעדיין לא נגעתם ובטח שלא הגעתם לאוצרות הטמונים בכם, לכן אתם לא בכיוון הנכון של חייכם.
 
אל תהיו פתי מאמין!
 
החברה של היום מוליכה שולל את האדם ומובילה אותו למלכודת של מטרות חומרניות, אבל אף אחד מ'הצעצועים' הגשמיים לא מספקים את הנשמה. את הסיפוק האמיתי הנשמה מקבלת רק מההתעסקות במשימה שלה בעולם הזה. אל תהיו פתי מאמין ותחשבו שלעשות כסף או להיות מפורסמים זאת מטרה בחיים.
 
קניינים גשמיים לא קונים קניינים רוחניים, מה שאומר שיש לנו כאן עבודה גדולה כדי להשיג מידות טובות ושלווה פנימית. קניינים גשמיים לא יטביעו את חותמכם בעולם הזה, אלא אם כן המטרה שלכם היא להיות תורם נדיב, איש צדקה וחסד. קניינים גשמים לא ירדו עם אף אחד לקבר שלו, גם אם מדובר באנשים הכי מפורסמים או עשירים.
 
התשובות לחמש השאלות ששאלנו את עצמנו, שמובילות אותנו לעשות חשבון נפש, הערכה עצמית, בתוספת תפילה אישית לבורא עולם שיעזור לנו להשיג בהירות, בהחלט יאירו לנו את הדרך ליעד האמיתי שלנו בעולם הזה, את המקום בו אנו נמצאים ואת הכיוון שאנחנו צריכים לקחת בחיים, להיות יותר ממוקדים ויצירתיים. זה קורה כמובן אחרי שהבנו שיש לנו מטרה בחיים, יעד להגיע אליו. אנחנו כבר לא מבזבזים את הזמן על דברים חסרי משמעות והבלים. וזאת ברכה עצומה בפני עצמה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה