הנעלם המבוקש

הוא הנעלם המבוקש ביותר בעולם, ולא רק במשוואה הזו. הוא יכול להפוך כל חישוב מסובך, כל בעיה מורכבת, כל מצב מעצבן לדבר נעים ואפילו מצחיק. רוחמה אפרתי על הנעלם המבוקש.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

הוא הנעלם המבוקש ביותר בעולם,
ולא רק במשוואה הזו. הוא יכול להפוך
כל חישוב מסובך, כל בעיה מורכבת,
כל מצב מעצבן לדבר נעים ואפילו מצחיק.
רוחמה אפרתי על הנעלם המבוקש.
 
 
במשך אלפי שנות קיומנו על פני האדמה ישנו יסוד אחד מוצק והכרחי המהווה עמוד ברזל ותווך בחיינו. הוא מלווה אותנו, לפעמים איתנו ולפעמים לצידנו, ויש גם את הפעמים שהוא נראה רחוק מאוד מאיתנו. בכל אופן, כולנו חושקים לזכות בו, להרגיש את נוכחותו בחיינו, מצפים ומייחלים שידפוק על דלת ביתנו.
 
מתי כבר יגיע היום? שאלת המיליון נשאלת שוב ושוב בתוכנו.
 
וזה לא שאנחנו יושבים רגל על רגל בחיבוק ידיים ולא עושים שום דבר כדי לזכות בו. אדרבה, מנסים לעשות כמעט הכל לזכות לפחות לכמה שניות נעימות לידו, לטעום מטעמו המתוק והמיוחד, כמו היה תבלין משובח שהופך כל מאכל למעדן גורמה.
 
ואתם חושבים שרק אנחנו? תבדקו בכל העולם, בכל השפות, בכל העגות, העותקים והכתבים. כולם מבקשים אותו. מה לא נכתב אודותיו, כמה שירים שרו לו, כמה חיבורים כתבו עליו. חיבורים? ספרים שלמים!!!
 
מאמרים נוספים בנושא:
אתה יכול  לעוף
האלף-בית של החיים
העצה של הבבא סאלי
 
הוא מושא לקנאה ואהבה גם יחד אצל רבים וטובים מאיתנו. הוא התגלות הטוב, היופי והנצח שבעולמנו. הוא היה איתנו פה מאז ומתמיד, ועד כמה שידוע לי גם יישאר כאן לנצח.
 
ממרום פסגת הר אוורסט הגבוה בעולם, ולעומתו, מהמקום הנמוך ביותר בעולם – ים המלח, מהאוויר, מהים ומהיבשה, מן החי, הצומח והדומם, מהצבעוני לאפרפר, מהבוגר לילדותי, מהצעיר לזקן… מאז ומעולם הוא נעלם גדול במשוואת החיים.
 
בחשבון פשוט, אפשר להבין שהוא קיים אבל נעלם. פרדוקס כזה, לא חישוב מוצלח. מחפשים מה שווה לשתיים, אם יש כבר אחד. גם בפעולה ההפוכה נקבל את אותה תוצאה במשוואה. אבל במציאות, בחיי היומיום, הנעלם המדובר הזה לא מתייחס לשום משוואה מתמטית, אלא לחיים שלמים ומלאים אצל כל אחד מאיתנו. טוב, אנחנו לא רובוטים, תודה לא-ל, אנחנו בני אדם, המקום שהנעלם הזה תופס אצלנו בחיים מחייה את כל 'החלקים המתכתיים' שבנו, גורם לנו לפעול בצורה ספונטנית ואמיתית, ולא ברזלית-מעושה-משהו.
 
אה, אתם כבר מנסים לפתור את התעלומה, או יותר נכון את המשוואה, להבין מיהו ואיזהו יסוד חשוב ונצרך הוא לכל בני האדם, נכון?
 
אבל רגע לפני שאגלה לכם ואספר אודותיו, דעו שלא כל חקיין עלוב שלו הוא הנעלם. כן, בטח, יש חיקויים טובים, כאילו כאלה ממש מוצלחים אבל הם לא הדבר האמיתי. הם לא הוא. חיקוי הוא חיקוי וכמה שקרוב יהיה למקור הוא עדיין זיוף!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
זה סוד שחייבים לגלות
לשמחה שלי שלושה עמודים
מחכים  למשיח
 
סימני ההיכר של הזיוף, המוצלח ביותר, הם: זמני, רגעי, חולף, מדומיין, שברירי ולא אמין.
 
רק המקור יענה לתחום לשם שכולנו רוצים, מחפשים, שואפים ומייחלים, לשמו של היסוד הנצרך והמדובר: השמחה!
 
כן. ואל תחשבו שהיא כל כך פשוטה, שהיא כל כך בהישג יד, שהיא עניין של מה בכך. לא פעם, ואפילו מלא פעמים בחיים, אנחנו מחפשים אותה עם פינצטה, הולכים כמו הוזים ברחוב. כי בלעדיה, מה טעם לחיים? אבל היא שם, כמעט בכל פינה, רוצה להיכנס לחיינו, להאיר אותם, למלא אותם, להעשיר אותם. היא צריכה רק פתח קטן, והיא תיכנס כמו קרן אור ותאיר את החשיכה. רק תבקשו לראות את חצי הכוס המלאה, את היופי של החיים, תנו לה פתח קטן להאיר – והיא שם.
 
הרב שלום ארוש מגלה לנו סוד נפלא ועצום: סוד ההצלחה טמון בכושר ההתמדה! גם אם קשה ולא נראה שאנחנו מתקדמים לשום מקום, עצם ההתמדה בעקשנות מעוררת רחמי שמים אלינו, וסוף כל סוף, אין דבר העומד בפני הרצון. בטח לא בפני השמחה, זו שבאה עם חיוך על הפנים עם תמיכה אדירה לרצון ולכושר ההתמדה. אבל צריך רק לאפשר לה להיות שם, להרגיש אותה, לחיות אותה.
 
הימים לא קלים לנו, אבל אנחנו ממשיכים, דוחפים קדימה ולא מוותרים, לא נכנעים למרה השחורה והייאוש שמנסים להפיל אותנו, לא נותנים להם לשבות את הלב שלנו ולהפוך אותו למקום אפל וקודר. אנחנו ממשיכים הלאה, מרימים את העיניים והלב אל אבא שבשמים ומבקשים את עזרתו. את הכוח, את השמחה, את האמונה. שואבים ממנו את 'הדלק' שיניע אותנו על המסלול, לא מאבדים תקווה.
 
 
* * *
רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית ושדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות:ruhi_d@walla.co.il. אתם מוזמנים לבקר באתר של רוחמה: www.ruchama.co.il 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה