השילוב המנצח

אם חיפשתם את הטריגר המושלם לצמיחה הרוחנית שלכם, אז הוא ממש בהישג יד. לא צריך ללכת רחוק. זה קורה פעם בשבוע, יום אחד שהופך אתכם לשילוב המנצח!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

היא לא רק יום המנוחה שקיבלנו פעם בשבוע, או היום שמאחד את המשפחה סביב שולחן, היא הבסיס והיסוד של הכל ובעיקר של האמונה, כמו אומר הזוהר הקדוש: "יום של אמונה".
 
אינספור שבחים היא ומקבלת, שבת המלכה, בכל פעם שמדברים עליה. היא היום החשוב והמשפיע העיקרי על השבוע, על כל ששת ימי המעשה, ששת ימי בריאת העולם. היא תמצית הבריאה כולה, מכיוון שהבריאה על כל בריותיה נבראו כדי לסייע לאדם להשיג את המידות היקרות והנעלות – האמונה והענווה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
מתכוננים  לשבת
הבית הכיפי של שבת
יום מלא שמחה וברכה
 
ואין שום דבר בבריאה שיכול לעזור לאדם להשיג את מידת האמונה כמו השבת. היא ההזדמנות הכי עצומה לכל אדם להתחבר ולהתקשר לחלק האלוקי ממעל שטמון בו – הנשמה, לעצור את מרוץ החיים המטורף ולחשוב על החיים ומשמעותם. 'בשביל מה אני כאן? לרדוף אחרי כסף ותהילה? האם תאוות הגוף יביאו לי את האושר הנצחי המיוחל?' האמת, בלי השבת קשה לעצור ולשאול את השאלות הנוקבות והכה חיוניות הללו, שאלות שלא פעם מתגלות כמפת דרכו של האדם אל המטרה והיעד של חייו.
 
יש מי שיאמר, 'בסדר, צריך יום מנוחה. אבל אפשר לעשות את זה ביום שני, שלישי, אפילו חמישי, מה העניין?' אז זהו, שכל ששת ימי החול הם בחינת הטוב שבורא עולם העיד עליהם, אבל רק את היום השבת הוא קידש ובירך – "ויברך אלוקים את יום השביעי ויקדש אותו". ביום הזה הוא עצר את כל מלאכת הבריאה ושבת, אפילו מהמלאכה הפשוטה ביותר. "שבת וינפש". ומכיוון שכך, זה היום בהא הידיעה שמעצים את הרוחניות והקדושה של האדם. זהו יום נפלא להתחברות עם עצמנו, עם משפחתנו, ובעיקר – עם בוראנו. יום שכולו שלווה, אחדות ואהבה.
 
אחת הסיבות הבסיסיות שבורא עולם ציווה שהיום השביעי יהיה יום מנוחה, היא כדי להראות לנו שהעולם לא נברא פעם לפני 5775 שנים, ומאז פועל על "טייס אוטומטי", אלא מאז הוא ממשיך להיברא כל יום מחדש. הבורא מחדש בכל יום בטובו מעשה בראשית, בכל יום מששת ימי המלאכה. והיום השביעי בכל שבוע הוא יום המנוחה מאז השבת הראשונה ולנצח נצחים, כשהביטוי הכי חזק למנוחה והפסקת כל מלאכה הוא ההימנעות מעשיית ל"ט מלאכות אסורות.
 
שמירת היום השביעי – השבת, עוזרת לנו להפנים את האמונה שבורא עולם בורא את העולם בשישה ימים ונח ביום השביעי. למה? מכיוון שהקב"ה הוא לא רק הבורא, אלא היוצר והבמאי של כל הבריאה, הגלקסיות והיקום כולו, שמי השמים ועולמות עליונים שאין לנו שמץ של מושג לגביהם, ועל הכל הוא משגיח בהשגחה הפרטית והאלוקית המיוחדת שלו, על כל פרט והבריה הכי קטנה, על כל תנועה ותזוזה, על כל משב רוח ועלה שנושר מהעץ, על כל נשימה ונשימה! זו תמצית ומהות האמונה. וכשאדם מבין את הנקודה החשובה הזו, הוא יכול להבין את העיקרון הבסיסי של החיים.
 
שמירת השבת תלויה במודעות והבנת העובדה שהקב"ה ברא ומנהיג את העולם כולו. פרישתנו מכל מלאכה ביום המיוחד הזה מעניקה לנו את ההזדמנות לחשוב לעומק על חיוניותו ומשמעותו של עיקרון זה.
 
ההימנעות מכל מלאכה ביום השביעי היא העדות לאמונה שהבורא לבדו ברא את כל העולם כולו יש מאין, שהוא המכוון והמשגיח על כל בריה ובריה – מהקטנה ועד לגדולה, מהפשוטה ועד לנזר הבריאה – האדם. והוא היחיד שמנהיג, קובע ומחליט מה יהא גורלה של כל בריה בכל רגע נתון בחייה. שום דבר לא נסתר מעיניו, הכל גלוי וידוע לפניו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
הגשר אל החופש והאושר
לחזור הביתה מרמאללה
שמירת שבת ברוסיה הסובייטית
 
היום המיוחד הזה, שבת המלכה, עוזר לנו להבין מעט מגדולתו של הבורא, מהטוב שלו, מהאהבה העצומה שלו אלינו. מי בעולם הזה היה מעניק לכם עולם ומלואו? לא תמצאו אחד כזה. רק בורא עולם מרוב אהבתו אלינו משפיע לנו את הברכה העצומה של יום השבת – מקור כל הברכות, השפע והשמחה של האדם. וזו סיבה מספיק טובה לבקש את העזרה שלו תמיד, הוא הכתובת היחידה לכל בקשה שלנו. וכמובן, לא לשכוח לומר תודה על כל מה שהוא מעניק לנו.
 
השמחה, האושר והתענוג העילאי מהשבת תלוי במידת האמונה ובשמירת השבת עמה. האמונה מהווה כלי רוחני עצום לשפע האלוקי שבא לידי ביטוי עם עוד אמונה וכל שפע הברכות הרוחניות. השבת מטעינה את מצבר האמונה שלנו. היא שונה משאר הימים בכל ההיבטים. כשהיא יורדת לעולם, זו כבר מציאות אחרת. ביום הזה אנחנו יושבים ביחד סביב שולחן השבת, שרים, שמחים, לבושים בבגדים יפים, מתענגים מסעודות השבת, דבר שלא קורה בשאר ימות השבוע. משהו ברגעי האחדות האלה מעצים את הנשמה, את החיבור של כל בני המשפחה, של עם ישראל כולו. את זה לא תמצאו בששת הימים. הניצוץ הזה, שבא ביחד עם התבלין של שבת המלכה – שמעניק לאוכל של שבת טעם מיוחד במינו, קיים רק ביום השביעי! ביום הזה הגוף והנשמה מתעלים ונהנים, מגיעים לגבהים רוחניים גבוהים – בתפילות, בברכות, באחדות, בסעודות, במנוחה, בלימוד, בזמן האיכות ועוד. כך אנו זוכים להתקרב לבורא עולם, להדק את הקשר המיוחד שלנו איתנו.
 
אם חיפשתם את הטריגר המושלם לצמיחה הרוחנית שלכם, אז הנה הוא כאן ממש לפניכם – שבת ואמונה. השילוב המנצח.
 
צפו לה, חכו לה, הקדישו כל דבר לכבודה – "לכבוד שבת קודש", תתפללו עליה – הקדישו לה זמן איכות בתפילה  האישית שלכם, בקשו מהקב"ה שהחיבור איתה יהיה מושלם, מהנה ומקרב. זכרו אותה תמיד – "זכור את יום השבת לקדשו", מצווה עצומה מאין כמוה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גלית

ב' חשון התשע"ה

10/26/2014

הרב שלום ארוש, משהו הוא איזה מאמר!!!! כמה אני אוהבת לקרוא את המאמרים של הרב, איזה מעניינים הם אין מילים פשוט ואוו, הצחיק גם המשפט של הטייס האוטומטי

2. גלית

ב' חשון התשע"ה

10/26/2014

איזה מאמר!!!! כמה אני אוהבת לקרוא את המאמרים של הרב, איזה מעניינים הם אין מילים פשוט ואוו, הצחיק גם המשפט של הטייס האוטומטי

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה