תגיד, מה המידה שלך?

אם מסרתם את הנפש בשביל מישהו ובסוף קיבלתם ממנו סטירת לחי, תדעו שזה עניין של מידה. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם הסבר בול במידה!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

תגיד, מה המידה שלך? למה? כי אומרים שאם תשמור על המידה, המידה תשמור עליך.

 

רגע, יש לי עוד כמה שאלות.

 

מכירים את המצב הזה שעשיתם מעשים טובים במסירות נפש למישהו ובסוף קיבלתם ממנו סטירת לחי וכפיות טובה? קרה לכם שהייתם מסורים לעבודה וזה שחיפף קיבל העלאה בתפקיד והערכה?

 

מידה היא דבר חשוב, ככה אומרים. והאמת, כולם יודעים את זה, ובכל זאת, מאבדים מדי פעם את האחיזה בה, במידה הטובה והמאוזנת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מידה אחת

הנוסחה הנכונה?

לקרוע את הטפט

 

אנחנו מתמקדים במשהו, אבל תוך זמן קצר מוצאים את עצמנו מפספסים את הדבר עצמו. למה הכוונה? אסביר בעזרת כמה דוגמאות:

 

שינה – כל אחד מבין ויודע שהוא צריך לישון בלילה כדי לנוח ולאגור כוח ליום המחרת. אם אדם יישן יותר מדי שעות, הוא יקום עייף וחסר אנרגיה. אם יישן פחות מדי, ירגיש חסר כוח, עצבני וכבד. צריך לישון במידתיות!

 

עבודה – אדם יוצא לעבוד כדי להתפרנס או כדי לממש את עצמו, או כדי להעביר את הזמן? אם הוא יעבוד יותר מדי שעות ביום, הוא יהיה מתוסכל, מתוח, עייף ועצבני. כשאדם עובד יותר מדי הוא מרגיש הוא "נעלם" או "נמחק" לעצמו ורק משרת את מקום העבודה. אם יעבוד פחות מדי, ירגיש שמשעמם לו, שהוא לא בא לידי ביטוי, שהוא 'מפוספס'. צריך לעבוד במידתיות!

 

אכילה – אדם אוכל לבריאותו ולשובע. אם יאכל יותר ממה שהוא צריך, הוא ירגיש 'מפוצץ', כבד, עייף, מנומנם, חומציות או בחילה. אם יאכל פחות מהמידה, יהיה רעב, לא שקט, יתקשה להירדם, לא יקבל מרכיבי מזון בצורה מסופקת. אכילה טובה היא במידתיות!

 

ספורט – יש מי שעושה ספורט באופן אינטנסיבי, הרבה שעות יום ואחרי זמן יהיה לו כאבי מרפקים, דלקות גידים, פציעות ובעיות נוספות. אדם שממעט בספורט יהיה מנוון, עצמותיו חלשות, שריריו רפויים וגופו יחלה מחוסר פעילות. ספורט בריא גם הוא צריך להיות במידתיות!

 

שעות פנאי – כשאדם חי הרבה שעות פנאי, תחושת הזמן מתערערת ויתכן ויבזבז הרבה שעות מחייו. הוא יחווה שעמום, חוסר אחריות, אנוכיות או ריצוי. לפעמים גם יסבול מבעיות של הזנחה. לעומתו, כשאדם חסר שעות פנאי ואין לו רגעי מנוחה והנאה מפנאי, יסבול מבעיות של לחץ ומתח, חרדה ותחושה שהכל מונח על כתפיו, אחריות יתר, עצבנות, כעס ואי שקט. צריך שעות פנאי במידתיות!

 

חברים – כשאדם מבלה הרבה שעות עם חברים הוא מחמיץ את המפגש שלו עם עצמו, הוא חי לפי הלחץ החברתי, עליו לעמוד בתובענות שיש מצד החברה ולהיות פרט אחד וחלק אחד ממנה. לעומתו, אדם ללא חברים מרגיש בודד, וקשיים רבים מתעוררים תוך כדי הבדידות. גם שעות חברה צריך במידתיות!

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

חיידקים טובים

הגבול של הים

הכלים שאלוקים נתן לי

 

טכנולוגיה – כשאדם מחובר לטכנולוגיה שעות רבות הוא מתמכר לטכנולוגיה, עד אשר נהיה תלותי בה, מתנתק מקשר ישיר עם אנשים, מוצף בעודף מידע וגירויים, וגם מבחינה בריאותית הוא חשוף ליותר שעות קרינה וכדומה. לעומתו, אדם שממעט בשימוש בטכנולוגיה, הוא מחמיץ אינפורמציה ויכולת למידה והנאה. מילת המפתח בשימוש בטכנולוגיה היא: מידתיות!

 

נתינה – כשאדם נותן ועשה חסד בלי גבול, מעבר ליכולתו וכוחותיו, או עושה חסד גם מעבר לרצונו. כלומר, מרגיש שאינו רוצה או יכול אך מכריח את עצמו בשם האידיאל שיש לו, מצב זה נקרא בלשון הקבלה "חסד נפול". אדם כזה לא שם לב לעצמו ולצרכיו. התעלמות מעצמו מביאה לסבל וקשיים. לעומתו, אדם שממעט בנתינה הופך להיות אנוכי ורואה רק את עצמו, אינו רואה את המרחב הכללי וזה יוצר בדידות והתנהגות לא תקנית. נתינה יש לתת במידתיות!

 

עשו את זה בכיף:

 

התבוננו וראו את המידתיות שלכם בכל נושא ותחום בחייכם. אין צורך בעצות, בתרגילי אימון, בהחלטות ושבועות. אין צורך בהכרזות של שינוי והצבת יעדים ומועדים למימוש מטרות. פשוט, רק להתבונן. כי זה טוב להתבונן. לעשות את זה הכי פשוט. לנשום. לא לאט, להתבונן.

 

ההתבוננות מעלה את המידע הנדרש וההבנה מתת המודע למודע. היא מעלה את המידה וההבנה מתת ההכרה להכרה. השאר קורה מעצמו, לאט לאט, בקצב המידתי.

 

זכרו! נפש השומרת על מידתה, נשמרת על ידי מידתה! אם תשמרו על המידה, המידה תשמור עליכם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה