אמרתי תודה… ושמעתי!

"כבוד הרב, מה אומר לרופא, שאני אומר תודה? הוא עוד יחשוב שאני צריך אשפוז במחלקה פסיכיאטרית..." אבל הבן אדם אמר תודה ושמע!!! הרב שלום ארוש עם סיפור מאלף.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 04.04.21

זה היה מיד אחרי שסיימתי את התפילה אצל רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במירון, ניגש אלי אדם שהציג את עצמו כמי שגר בקרבת מקום, בצפת הסמוכה.

 

"כבוד הרב, אני רוצה לספר לך סיפור, ואתה תספר אותו כדי שעוד אנשים יתחזקו ממנו".

 

"בשמחה" אמרתי לו.

 

"יום אחד נקרע לי עור התוף וזהו, לא יכולתי לשמוע", הוא פתח את דבריו ואני ממש הזדעזעתי לשמוע, איש נחמד שדבר כזה קורה לו באמצע חייו הפעילים… זה באמת מהמצבים האלה שאתה אומר לעצמך, 'זה נחת עלי כמו רעם ביום בהיר'…

 

"אבל לא התייאשתי" הוא אמר לי עם חיוך על הפנים, פניתי לרופא פרטי, שילמתי לו סכום כסף לניתוח פרטי בתקווה שהניתוח ישנה את המצב, אבל במקום לתקן הרופא הזה קלקל עוד יותר והמצב נהיה עוד יותר גרוע".

 

'מסכן שכמותו' חשבתי לעצמי, לאיזה מצב נורא הוא נקלע…'

 

"'עשינו לך צילומים' הרופא אמר לי" הוא המשיך את דבריו, "'ומתברר שהמצב רק הדרדר. בכל אופן, מכיוון שאני מטפל בך באופן פרטי אכניס אותך לניתוח נוסף כדי לתקן את הבעיה'…

 

"האמת, כבוד הרב, לא אהבתי את הרעיון. יותר מדי ניתוחים באוזן… פחדתי שיהיה יותר גרוע. אמרתי לרופא שאני מוותר על הניתוח. הרופא אומנם היה המום אבל מה כבר הוא יכול היה לעשות?!"

 

"ומה עשית?" שאלתי בסקרנות.

 

"אז זהו" הוא אמר כשלקח נשימה עמוקה, "כאן נכנס עניין המרגליות המקסימות והתודה וההודאה שהרב מלמד כל הזמן. פניתי לבורא עולם והתחלתי לומר לו תודה רבה שאני לא שומע, שנקרע לי עור התוף, שהרופא עשה נזק יותר גרוע, תודה על הניתוח והכסף שהייתי צריך לשלם עליו ושאני עדיין לא שומע… כל מיני תודות מיוחדות אבל פשוטות ומכל הלב שלי שאמרתי לקב"ה. והכי חשוב – שכל מה שאתה עושה, אבא יקר, הכל לטובה!!!… כך הלכתי ימים על גבי ימים עם התודה וההודאה – בבית, ברחוב, בקניות, עם האישה והילדים, עם המשפחה, בכל מקום – בקול רם ובתוך הלב. מצייר לי את אותיות המילה "תודה" מול עיניי ולא מפסיק לומר אותה…"

 

מאמרים נוספים בנושא:

ככה, בקלי קלות

תודה, לא יותר מזה

רק מילה אחת

אז זהו, תודה

תודה. הכי פשוט.

יש לי טרשת נפוצה, תודה.

זה כואב, אבל תודה!

תודה, אבא!

עושים מסיבה מהתודה

…ועת לומר תודה

 

תודה על הכל, יניב בן משיח

 

חדש! ספרו החדש שלה רב שלום ארוש אמרתי תודה ונושעתי! 190 סיפורי השגחה מרגשים, מרתקים וסוחפים!

 

ואז הוא לקח נשימה עמוקה ואמר כשהוא מגביה את קולו בהתרגשות, "ויום אחד, כבוד הרב, התחלתי לשמוע!!! ומיד רצתי לרופא שיעשה לי בדיקה. 'תשמע' הוא אמר לי, 'עור התוף שלך כמו של תינוק! תגיד לי את האמת, מי עשה לך את הניתוח?! איפה? אצל מי הלכת?'….

 

"כבוד הרב, מה אומר לרופא, שאני אומר תודה? הוא עוד יחשוב שאני צריך אשפוז במחלקה פסיכיאטרית…

 

"אתה מבין, כבוד הרב?" הוא אמר-שאל, "זו הסיבה שאני מבקש שאתה, אתה האדם שיספר את הסיפור שלי ויחזק את הרבים עם עניין התודה. שעוד אנשים ישמעו באוזניים שלהם שאמרתי תודה ושמעתי! היום אני שומע מצוין!!!"

 

שומעים, אבל לא מפנימים

 

וזה מפליא אותי. באמת. אנשים שומעים כאלה סיפורי ניסים, ישועות והשגחה של בורא עולם על לא מעט אנשים, והם עדיין רחוקים מהתודה וההודאה. לא מאמינים שלמילה הקטנה הזו יש כוח עצום!

 

אחרי שחשבתי על זה לא מעט, הבנתי שהם עדיין לא הגיעו למסקנה האמיתית – שלזכות באמונה שלמה זה בעצם לומר תודה! כלומר, שאדם צריך לשמוח ולומר תודה מכל הלב על כל מה שקורה איתו ולשמוח בחלקו! כי רק כך הוא מקבל את השגחת הבורא עליו בשלמות, רק כך הוא מקבל באהבה את כל מה שהקב"ה עושה ויעשה איתו, משום שאז הוא יאמין שכל מה שהקב"ה עושה זה הטוב ביותר עבורו, לכן יבטל את רצונו מפני רצון השם ויכניע עצמו בפניו. זאת אמונה שלמה!

 

אבל אתם בטח מחייכים עכשיו, נכון? כן, אתם יודעים שהיצר הרע יודע שזו התכלית של כל אדם, לכן הוא יעשה הכל כדי לגרום לספקות לנקר לו בראש, להעמיס לו את המוח במחשבות של 'אם ואיך' כדי לבלבל אותו, להכביד עליו, לגרום לו לחשוב שאין שום קשר בין התודה לישועה. אם נקרע לך עור התוף – אתה צריך ניתוח, ודחוף!!! לא לומר תודה. אז זהו, אל תאמינו לו. לפעמים, בדרך הטבע כבר אין מה לעשות, כל השתדלות נוספת יכולה רק לגרוע מהמצב עוד יותר. אבל היצר הרע ממשיך להקשות את ליבו של האדם ולא מאפשר לו לראות את הניסים והנפלאות שאפשר לזכות בהם רק מלומר תודה, מעל הטבע ובלי שום מגבלה.

 

אל תאמינו לו. גם אם אתם מנסים לפעול ממקום של השתדלות, אל תוותרו על התודה בכל מצב! זה הדבר שגורם לבורא עולם להתנהג איתנו לפנים משורת הדין ואז להושיע אותנו בניסים ודרכים שלא חשבנו עליהם בכלל.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה