פרויקט עשה זאת בעצמך!

זכרו! החיים הם פרויקט "עשה זאת בעצמך"!, אומרת עדנה קדוש, הגישות וההחלטות שלנו היום בונות את הבית בו נחיה מחר. בנו וחזקו את הבית בתבונה!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

פעם היה נגר מבוגר שהחליט לפרוש מעבודתו. הוא פנה אל המעסיק שלו ותיאר את תוכניותיו לפרוש מעסקי בניית הבית, במטרה ליהנות ולבלות במחיצת אשתו ומשפחתו המורחבת.

 

למרות הצער הכרוך בהפסד ההכנסה, הנגר הסביר כי זהו הדבר הנכון עבורו. המעסיק, שהצטער מאוד למשמע בקשת העובד המצטיין שלו, ביקש ממנו כטובה אישית לבנות רק עוד בית אחד נוסף. הנגר הסכים, אך לא היה קשה להבחין שליבו יוצא אל החופש והוא לא מרוכז בעבודה. הוא השתמש בחומרים פשוטים והעבודה בכללותה הייתה באיכות נמוכה. זאת בפירוש לא הייתה הדרך לחתום קריירה מצוינת!

 

כאשר הוא סיים את מלאכתו, הגיע המעסיק אל הבית, העניק לנגר מפתח לדלת הכניסה ואמר לו, "זה הבית שלך, זו המתנה שאני נותן לך". הנגר המזועזע אמר בקול שקט, "לו רק הייתי יודע שהבית הזה מיועד לי, הייתי עושה הכל בצורה אחרת…"

 

מוסר השכל – אנו בונים את החיים שלנו יום אחרי יום. לפעמים, אנחנו לא משקיעים את הטוב ביותר. ברגע של זעזוע אנחנו מבינים שאנו צריכים לחיות בבית שבנינו, ואם היינו יכולים לחזור לאחור – היינו עושים את זה אחרת! בצורה שונה וטובה יותר.

 

זכרו! החיים הם פרויקט "עשה זאת בעצמך"! הגישות וההחלטות שלנו היום, בונות את הבית בו נחיה מחר. בנו חזק ותחזקו את הבית בתבונה!

 

אז איפה אנחנו גרים?

 

אנחנו לא גרים בגוש עציון, ירושלים או בתל אביב…

אנחנו לא גרים בבית קומות, וילה או צריף…

 

אנחנו גרים בגוף שלנו!

 

והגוף, כמו הבית, זקוק לטיפול וניקיון, לסדר וטיפוח.

 

מה מלכלך וגורם לבלגאן בבית שלנו, בגוף? כל מה שנכניס אלינו פנימה משפיע: אוויר, מחשבות, רגשות, תזונה ועוד. אם אנחנו מכניסים לגוף מחשבות, הרגשות ותזונה נכונה – הוא מתמלא בטוב. אם אנו ממלאים אותו בדברים שליליים, הרי שהוא מתמלא בדלקות ובחומציות ויהיה עלינו לנקות את ה"בית" ולעשות בו סדר חדש.

 

במאמר זה אשים דגש על תזונה, והתזונה המתוקה בפרט.

 

גורמי חומציות ודלקות הם: סוכרים, ריבוי מלח, שומן לא בריא, שומן טראנס או שומן מהחי, חיטה, השמנה, ריבוי אומגה (יחס גבוה של אומגה 6 לעומת אומגה 3), אוכל מתועש, מתח נפשי, עישון ועוד. אלה הגורמים העיקריים למחלות כרוניות רבות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לאכול פה ושם

דיאטה? לא נשארים רעבים!

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

לב לאבן – ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

פעולות פשוטות לבריאות

לאהוב את עצמי

היוגה של המזון

הנכס הכי יקר שלנו

אל תגיד מחר

האזורים הכחולים

משברי דיאטה

יש מה להפסיד
בריאות? הכי טבעית שיש
מה בתפריט?

 

מה מתקן ומטפל בדלקות ובחומציות? פירות וירקות!

 

בכל תהליך ריפוי ובכל תהליך הרזיה אין לתת משמעות לקלוריות מסיבה אחת – הגוף שלנו לא יודע לספור קלוריות. הגוף מבין אילו מזונות יוצרים דלקת וחומציות. הוא גם מבין אילו צירופי מזון מאפשרים לאוכל להתעכל היטב ולא להיאגר כשומן. לכן, מזון שמאפשר לשמור על רמת אינסולין נמוכה הוא הפתרון לשיקום וריפוי הגוף ממצבי דלקת וחומציות.

 

אחד המזונות המשפיעים לרעה על הגוף הוא – הסוכר. הרבה ממוצרי המזון המתוקים המתועשים מכילים גם מלח ושומן. השילוש הזה גורם להתמכרות, להשחתת הטעם הטבעי וגורם לנו לצרוך מזונות עם טעם חזק. ובנוסף, המתוקים גורמים לנו להרגיש טעם נעים בלשון ולהפרשת הורמונים (דופמין, סרוטונין) היוצרים תחושת רוגע ואושר. לתחושה הזו אנו מתמכרים.

 

איך נדע אם אנחנו מכורים?

 

אם יש לנו צורך יומיומי לאכול מתוק, אם אנחנו לא עומדים אל מול המתוק ומתפתים למרות שחשבנו לא לאכול אותו, אם אנחנו נזקקים למתוק בהקשר רגשי (כשאנו בודדים, עצובים, כועסים וכו') – אלה חלק מהסימנים של התמכרות למתוק.

 

בסופו של דבר, הסוכרים טעימים, זולים, זמינים ומוצעים לנו בשפע כפייתי. יש להם פרסומת ומגיל צעיר הורגלנו אליהם, לכן הקושי להיגמל מהם מורכב.

 

הידיעה שהמתוקים הללו מזיקים אינה עומדת לטובתנו מולם. לו רק יכולנו להתייחס אל הסוכר כמו אל מזון לא כשר… כן, היה לנו הרבה יותר קל.

 

מה מציעים לנו כדי להיגמל ממתוקים?

 

ובכן, הדבר הראשון שמציעים לנו כולם הוא – להימנע מהם על ידי תחליפי סוכר, לאכול מוצרי דייאט, לאכול סוכר טבעי, ו"לא להכניס לבית את הלבן הלבן הזה…"

 

בפועל, אנחנו לא מצליחים להימנע מלהתפתות לסוכר, לכן יצרנו סיבוך שנקרא: חוסר אמון נרכש. האמון בעצמנו נעלם.

 

מה עושים?

 

ראשית, אני מציעה לא להתעסק באיך להפסיק לצרוך סוכר, אלא איך לאכול מזון שיביא את הגוף לאיזון והצורך במתוק ירד.

 

בסדנה שאני מפעילה – בקבוצת הרזיה "מידה טובה" ובקליניקה (תוכלו לפנות אלי בפרטים שבסוף המאמר לגביה) אני מלמדת לאכול מזון מאזן, לדעת איך להשתמש בטכניקות המורידות את הצורך בסוכר. כך קל יותר להתמודד ולהצליח.

 

ישנם מספר חוקים – "חוקי יהלום" אני מכנה אותם, שמורידים את הצורך במתוק, מאזנים את הגוף ותורמים לבריאותו. למשל, צורת האכילה, צירופי מזון ושתייה, שומן איכותי, אכילה בשעות קבועות ועוד – כל אלה תורמים לעיכול שלם, שובע, איזון הבריאות והורדת רמות האינסולין בגוף.

 

יהיו מזונותיך תרופותיך! אמן.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה