איך יהיה לנו יותר זמן?

רוצים יותר זמן בחיים? לג'נגל כמו שצריך מבלי לבזבז את המצרך הכי יקר בחיים? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם העצות שיגלו לנו למה כדאי להיות אפקטיביים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

רוצים יותר זמן? ברור, מי לא!

 

איך עושים את זה ובמה זה תלוי?

 

ובכן, אחד הדברים שיכולים להפוך לנו את החיים ליפים ורגועים יותר הוא – אפקט האפקטיביות.

 

אבל מה מעכב את האפקטיביות? ואיפה הבעיה?

 

ישנם ארבעה טיפוסים של אנשים ביצועיים:

 

המתוכננים – אלה סוג האנשים שרואים למרחוק. הם רושמים רשימות ותכנונים. מעבירים את הרשימות מדף לדף, ממחברת לפנקס. הם מלאי חזון, אבל הבעיה שלהם היא הביצוע. או שיש להם קושי להוציא לפועל את התכנונים, או שהם סובלים מעשיית יתר ועומס של ביצועים רבים מדי.

 

הקפיציים – אלה אנשים מלאי מרץ ורעיונות. הם חזקים בביצוע אך חלשים בלבצע עד הסוף. הם עוברים מדבר לדבר בלי לסיים את מה שכבר התחילו.

 

המושלמים – אלה האנשים שמחפשים שלמות בכל עשייה שלהם. החוזקה שלהם היא העשייה המושלמת והמשובחת. החיסרון שלהם הוא, שפעמים רבות הרצון לעשות משהו מושלם גורם להם לא להתפשר, מה שמוביל אותם בסופו של דבר לא לעשות שום דבר.

 

אלה שאין להם זמן – אלה האנשים שנמצאים בריצה מתמדת, מתקתקים ועושים הרבה יותר מכל אדם בסביבה. רק מה, הם תמיד ירגישו שהם לא הספיקו ולכן יסבלו ממתחים ולחץ.

 

בכל אחד מאיתנו יש את ארבעת הטיפוסים הללו במינונים שונים. ולכולם פתרון אחד – אורח חיים אפקטיבי בעזרת הרגלים ועשייה עקבית. הדרך הטובה ביותר היא ליזום וליצור מבנה "התנהלות יומית/שבועית". יוזמה זו מאפשרת להוביל את הפעילות המתאימה לנו ולא להגיב ולהיגרר למצבים ולאירועים השונים.

 

מבנה יום מתוכנן הוא דבר חשוב ומאפשר אפקטיביות רבה!

 

מאמרים נוספים בנושא

חלק א – אפקט האפקטיביות

גנב הזמן, שמעתם עליו?

זה רגע מדהים

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה

להזיז את הגבינה

המדריך לאמת

רוצה שינוי

לשנות את הטבע

תעזו, לכו על זה!

קבוע, אבל בטוח!

קפה עם מלאכים

 

שגרת בוקר

 

טוב וראוי לקום מוקדם, ולא ברגע האחרון. גם רצוי מאוד להתעורר כשעתיים לפני היציאה מהבית. יש אנשים שמתעוררים ובעודם במיטה הם נכנסים למייל ולהודעות בנייד. זו פעולה שאיננה טובה בעליל מכיוון שהיא יוצרת מתח, לחץ ומפעילה אותנו בלי שנרצה.

 

טוב להתחיל את הבוקר ברגל ימין. באופן מעשי – לפני שהקופצים מהמיטה, כדאי לנשום עמוק. לשבת דקה ולומר משפטי השראה, הרי לא לחינם אנו אומרים "מודה אני" מיד בהשכמה.

 

בנוסף, כדי להתחיל עם אנרגיות רגועות טוב להכין את הבגדים שאנו רוצים ללבוש מראש. אם אתם מאלה שעושים צעידה של בוקר, אפילו 10 דקות, הכינו את הנעליים ובגדי הספורט ליד המיטה. מעשים אלה מכוונים אותנו לאפקטיביות ומניעת תירוצים.

 

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר מבחינת הגוף! לכן, אכלו בנחת או קחו אתכם פירות חתוכים לזמן הארוחה שלכם.

 

חוקי הבוקר מתאימים גם לכם וגם לילדיכם. החוק החשוב ביותר הוא: אין מסכים בבוקר! לכן מומלץ מאוד לוותר על מחשב ועל הנייד בשעה הראשונה, כדי לא להיות מובלים אלא מובילים.

 

שגרת הצהריים

 

זהו זמן אחר מבחינת הפעילות והאנרגיות. לכן, טוב למלא מצברים בצהריים. למשל, ארוחה קלה של ירקות טריים עם מעט חלבון, ממתקים מהטבע – תמר, אגוז או תפוח. עצמו את העיניים למשך רבע שעה, נשמו נשימות עמוקות ורגועות במשך 10 דקות. כן, אפשר אפילו במשרד.

 

שגרת הערב

 

בחלק הזה של היום רצוי לאכול מזון קל לעיכול עד 3-4 שעות לפני השינה.

 

כדאי מאוד ללכת לישון בשעה סבירה על מנת לאפשר 7 שעות שינה.

 

לא לישון עם מסכים! לא להירדם עם הטלפון ביד! לישון על מצעים נעימים, תאורה חלשה, לומר לעצמנו משפטים של השראה חיובית ו"קריאת שמע".

 

יש אנשים שקשה להם להוריד את הרגל מהגז והם בערב בשיא הפעילות, לכן גם הם רצים ממשימה למשימה. אז לאותם אנשים אומר – הורידו את הרגל מהגז, אפשרו לעצמכם לנוח, לנשום עמוק, להאט את הקצב, אחרי הכל מחר הוא יום חדש!

 

סיום מחזור פעולה

 

הפעולות שלנו אפקטיביות כאשר אנחנו מסיימים אותם. למשל, אחרי שעבדנו על משהו – בין אם זה על המחשב ובין אם הכנו סלט – רצוי מאוד לסיים את הפעולה ולא להשאיר דברים פתוחים. לסיים את הפעולות האחרונות והחשובות מול המחשב, או לזרוק את קליפות הירקות של הסלט לפח ולא להשאיר בכיור.

 

למה?

 

כידוע, כל התחלת פעולה תובעת מאיתנו התמקדות והתרכזות. כמה פעמים רצינו ללמוד למבחן אבל עד שהתיישבנו והתרכזנו חלפה לה שעה? המעבר בין פעולה לפעולה מצריך זמן!

 

אם אתם מסיימים פעולה, אתם אפקטיביים. אם תקפצו ממשימה למשימה – תאבדו הרבה זמן בכניסה מחדש לריכוז.

 

בנוסף, המעבר דורש אנרגיה רבה. אנו מתעייפים מהמעברים ולא מהעבודה עצמה. כאשר עושים דבר עד הסוף ורק אחר כך מתחילים את המשימה הבאה – נצליח להישאר במלוא הכוח והרוגע שלנו. כך נהיה אפקטיביים יותר.

 

המוח שלנו, מבחינה נוירולוגית, עובד בטור ולא במקביל. המוח לא יודע לג'נגל…

 

נוכחות בדבר אחד, במשימה אחת, היא הדרך הקצרה והיעילה ביותר! לכן גם ההספקים גדלים ומוצלחים!

 

הדברים אומנם נכתבו בתמצית ובקצרה, אבל הידיעה שמסגרת וגבולות נותנים לנו חופש פעולה וגורמים לנו להיות אפקטיביים יותר, היא מעלה עצומה. ואם אנחנו מיישמים אותם אנחנו זוכים בהרבה דברים, אך בעיקר במצרך הכי יקר – הזמן!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה