השייט הנצחי

התערבות מלפני 15 שנים הולידה את ההבטחה הנצחית, כלומר השייט הנצחי של רחלי רקלס, שהיא עדיין חולמת עליו, אבל עם דרך נפלאה לממש אותו!

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 15.03.21

אחח…

 

איזו תמונה יפה ראיתי היום. ספינת נוסעים ענקית ומפוארת עוגנת במקום חלומי עם עצים ירוקים, ים כחול, חוף צהוב – כל מה שהופך את החופשה החלומית למושלמת.

 

אז אתם מבינים איזו אובססיה יש לי לקרוז, כלומר לשייט. כי בשבילי, זו יכולה להיות חוויה מדהימה לבקר במקומות רבים בטיול אחד (משהו כמו, 'קנה אחד קבל שש'…), והחלק הכי טוב הוא שאפשר לאכול עד שמתפוצצים.

 

ובינינו, אני עדיין חולמת על השייט הרומנטי והחלומי סטייל חמישה כוכבים מסביב לעולם, להגיע לכל המקומות היפים והאקזוטיים על כדור הארץ היפה שלנו. וחוץ מזה, אני בטוחה שאת הסיפור הבא לא סיפרתי לכם עדיין.

 

פעם אחת, לפני 15 שנים בערך, דויד בעלי ואני הבטחנו זה לזו. כלומר, הוא הבטיח לי שהוא באמת רוצה לקחת אותי לקרוז רומנטי ויוקרתי. ברור שזה עדיין לא קרה. למעשה, זו אפילו לא הייתה הבטחה רומנטית. אלא, התערבות על הדבר הכי מטופש שקיים.

 

זה היה כשנסענו ברכב בשדרות קולינס במיאמי, שם גרנו לפני שעלינו לישראל, ואמרתי לדויד, שבמקור משיקאגו, שיש שלט שמורה על איסור עשיית פרסה ברמזור הבא, כי הוא רצה לעשות פרסה. אבל הוא התעקש שיש, למרות שהשלט היה מוסתר מהרכבים שעמדו ליד הרמזור. במקום בו עמדנו אי אפשר היה לראות את מה שהשלט מורה. העובדה שנולדתי וגרתי במיאמי גרמה לי לחשוב שאני מנצחת בהתערבות הזאת, וגם בגלל שגם הייתי בטוחה בעצמי. אבל כמובן שלא אמרתי לו. מר לא מודע לסביבה היה, ועדיין נשאר, נהג גרוע. גרוע. הוא אפילו לא מסתכל שמאלה כשהוא נכנס לכיכר. ואפילו שאני צועקת, זה לא ממש עוזר.

 

ומכיוון שהוא הבטיח לי את ההבטחה הזו לפני 15 שנים, ומכיוון שעדיין לא מימשנו את החלום והפלגנו למרחקים, אני קוראת להבטחה הזו – ההבטחה הנצחית. יום אחד, בעזרתו האהובה של הבורא, אולי אזכה בשייט התענוגות המפואר שלי. אולי אזכה בסוויטה המלכותית ב… נניח בשנת 2036.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לגדול ביחד

שניים שהם אחד

שלום בית? הנוסחה החדשה!

שפת האהבה

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

הצד המקבל

אהבה ללא תנאים

ותודה על האישה

אהבה אמיתית?

כל יום מחדש

שניים זה ביחד

 

במושגים של הקבלה קוראים לזה "בניית כלים".

 

אתם מבינים, אם אתם רוצים שהקב"ה ישפיע עליהם ברכה מסוימת, אתם חייבים לעשות משהו שייצור כלי רוחני כדי לקבל אותה. אז זה מה שאני עושה.

 

ואם מדברים על הבטחות לטווח הרחוק, קראתי את מאמרו הנפלא של הרב שלום ארוש – תגשימו חלום, בו הוא מספר על ההבטחה הנצחית והמתוקה של רבי נחמן מברסלב לכל אחד מאיתנו, מכתב אישי שעשה לי רק טוב בלב.

 

ובעוד אני מתענגת על ההבטחה ועל מילותיו של רבי נחמן, ורואה איך בעצה האדירה שהוא נתן לנו אני בונה את הכלי לזוגיות נפלאה, לשלום בית… ולקרוז החלומי שלי כמובן, ואני מדברת על התפילה האישית, ההתבודדות כפי שמכנה אותה רבי נחמן, החבר הקטן והמתוק שלי התעורר משנתו המלאכית בשעת לילה מאוחרת והתעקש לשתות חלב. כמובן שסירבתי, לא ראיתי איך אני מיישרת את עצמי מהישיבה הממושכת על הכיסא בחדר העבודה ופוסעת למטבח. מה לעשות שלא תמיד הכל הולך ישר…

 

אז דויד הביא לו את בקבוק החלב כשהוא מלמל ברוגז כל הדרך למטבח ולחדר של הילד למה הוא צריך לעשות את זה, ולמה הוא צריך לקום מהמיטה…

 

באותה הבטחה של רבי נחמן הוא מציע לנו להקדיש שעה אחת ביום לתפילה האישית. והוא אפילו אומר שגם אם אין לכם מה לומר, מספיק שאתם מקשרים את עצמכם, מגיעים לשעה הזו. וכן, אם תעשו את זה תזכו בכל הטוב שבעולם. באמת.

 

יש דברים שאין להם מחיר, רק תפילה. יש דברים שגם אם אנחנו משתדלים ועושים, עדיין, צריך את הכוח של התפילה, את העוצמה וההשלכות שלה בכל תחומי החיים, ובעיקר בחשובים לנו – בקשרים בחיינו: זוגיות, ילדים, המשפחה המורחבת, בעבודה ובחיים החברתיים שלנו.

 

לכן, כדי שאהיה כלי כדי להגשים את החלומות שלי, כולל את השייט הנצחי שדויד הבטיח לי מלפני 15 שנים, אני צריכה לדבר. ועם זה אין לי בעיה. כי אני גם אוהבת לדבר. אז אם אתם מאלה שאוהבים לדבר, הנה הזדמנות אדירה ונפלאה לדיבור מועיל!

 

תנסו, זה מומלץ, בדוק ומנוסה.

 

כרטיסים להפלגת החלומות עדיין לא קנינו, אבל השגנו הרבה דברים חשובים בחיים.

 

וכל זה, רק מלדבר!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה