אלוקים במשרה חלקית

אפילו לפני שהתחברתי למושג אמונה גיליתי את עיקרון המפתח: או שאתם מאמינים באלוקים או שלא, אבל לעולם אל תאמינו באלוקים שעובד במשרה חלקית.

3 דק' קריאה

סאני לוי

פורסם בתאריך 14.03.21

לפני הרבה שנים היה לי מדריך קיקבוקסינג לו אקרא לו פרדי לצורך העניין, שהייתה לו, איך לומר, הבנה מיוחדת על דרכי פעולתו של אלוקים, משהו מצחיק שלא פעם מקבל תזכורת בגלל מצבים דומים, או רק כדי להשתעשע מעצם הרעיון.

 

מכיוון שהייתי היהודייה היחידה בקבוצת האימון שלו, פרדי אהב לחלוק איתי את הרעיונות וההבנות שלו בכל מה שקשור לענייני שמים. השיחה, כמובן, אף פעם לא הייתה דו סטרית, הוא דיבר ואני הייתי צריכה להניד את ראשי לאות הסכמה ולהקשיב.

 

יום אחד, אחרי האימון, כששאר המתאמנים התארגנו לצאת לדרכם, פרדי התקרב אלי ואמר לי משהו בצורה מאוד נחושה, אם כי קצת מוזרה.

 

"בסוף השבוע ילדה קטנה רצה החוצה מתוך הכנסייה בה אני מתפלל ורכב שהגיע פגע בה והיא נהרגה במקום. אנשים בכנסייה צרחו וצעקו, 'איך אלוקים הכל יכול אפשר לדבר כזה לקרות?!? איפה הוא היה כשהילדה הקטנה הזו נפגעה?' ואני אמרתי להם, 'זה יום ראשון, אנשים!!! אלוקים נמצא בתוך הכנסייה! הוא לא יכול להיות ברחוב ולהשגיח על ילדה קטנה, כשהוא עסוק עם מאות אנשים כאן בפנים!'"

 

כשהוא משוכנע במאת האחוזים ובלי שום נקיפות מצפון, פרדי המשיך להגן על הרעיון האלוקי הזה בפני, והסביר לי למה מותה של הילדה הקטנה היה אשמתה הבלעדית, "זה בגלל שהיא הייתה צריכה להישאר בפנים, איפה שאלוקים נמצא. אחרי הכל, אלוקים לא יכול להיות בשני מקומות בעת ובעונה אחת!" הוא הסביר בנחישות. "וחוץ מזה, יום ראשון זה היום הכי עסוק שלו" סיים את דבריו.

 

וזה היה היום בו הבנתי שאני כבר לא יכולה יותר להכיל את הדיבורים של פרדי יותר. למעשה, זה גם היה היום בו החלטתי שאני לא יכולה להמשיך ללמוד אצלו. זה לא שהייתי מאמינה גדולה באותם ימים, אפילו לא הייתה לי דעה כזו או אחרת על אלוקים. בכל אופן, מדרך החשיבה שלו, שהפכה לשיחה מתישה, למדתי משהו אחד בבירור: או שאתם מאמינים באלוקים או שלא. אבל להאמין באלוקים של משרה חלקית עם מגבלות אנושיות זה חסר טעם. ומסוכן.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא רק קיים

יש אלוקים? אז למה הם מוגבלים?

היכן גר האלוקים?

איזו כיפה יש לאלוקים?

בוקר טוב, כאן הקב"ה

איפה האלוקים שלך?

אלוקים, אתה פה?

אלוקים, אפשר שאלה?

איפה היה אלוקים?

 

הזיכרון מהמפגשים עם פרדי אותגר לאחרונה בגלל כמה תגובות של אנשים על האירועים שהעולם שלנו חווה בשנים האחרונות. סופות הוריקן הרסניות וקטלניות, שריפות, טרור, רוצחים בודדים שלא פעם קשה להבין מה הניע אותם לעשות את המעשים הנפשעים שלהם, כדוגמת הרוצח מלאס וגאס – שרצח עשרות אנשים ופצע מאות ועוד מקרים קשים וכואבים. כל אלה הציפו הרבה מאוד מחשבות, אמונות ודעות על אלוקים ועל ה"ההתערבות החלקית" שלו בעולם, שכולן מזכירות את טון דבריו של פרדי.

 

לא פעם אנשים אמרו לי תוך כדי שיחה איתם, "אלוקים עשה את זה, אבל לא את זה", או "אלוקים שולט רק על חלק מהדברים בעולם, אבל השאר זה משהו אקראי…"

 

המוגבלות שאנשים משייכים לאלוקים, כמו פרדי, באופן עקרוני מקטינות את הבורא עד למקום בו הופך רק לאיזה נשיא מהולל, בעל עוצמה אך במידה מסוימת. אם אנחנו מאמינים באלוקים שמעורב רק בחלק מהדברים שקורים בעולם או בחיינו, אז אנחנו אמורים לדעת אם הדבר נעשה בהשגחה אלוקית או לא? והאם מצפים מאיתנו לברר את זה בעצמנו? ואם כן, על איזה בסיס? כי נניח שזו יד אלוקים שמנהלת את הדברים כשדברים הולכים חלק, אך באילו 'לא' כשהחיים יותר מאתגרים?

 

בשבילי, זה נשמע יותר הגיוני להאמין באלוקים שנמצא שם תמיד ומעורב כל הזמן בהכל, אבל זאת לא רק דעתי, זה גם אחד משלושה עשר עיקרי האמונה שהנחיל לנו הרמב"ם.

 

אחרי שחשבתי עוד קצת על השיחות, דעות ואמונות שצפו לאחרונה וניתנו לי על ידי אלוקים בכבודו ובעצמו, אני נזכרת שבכולן, כמו כל הדברים האחרים שהטרידו אותי בחיים, מוטבעת מראה רוחנית. והמראה הזו אמורה לשקף חתיכה ממשהו דומה שקיים בתוכי, כזה שמתחבא מהתודעה שלי.

 

ברור שקל למצוא את האבסורד והפרצות בדרך החשיבה של אנשים אחרים, אבל זה מצריך כנות גדולה ומאמצים כבירים לבחור ולמצוא את החלק שלנו, את עצמנו במה שאנחנו רואים. התגובות ששמעתי הובילו אותי לחקור את לב האמונה שלי בבורא עולם, למצוא היכן מונחת נקודת המפגש שלי ולעבוד עליה.

 

ואיזו מתנה נפלאה זו! זה כל כך משחרר לחפש מקום במחשבות שלי בהן אלוקים כבול, ולשחרר אותו לחופשי. זה עזר לי להרגיש מוארת, חיובית יותר ופחות מפחדת. אלוקים נמצא שם בכל מקום, באינסוף וללא גבולות, עושה הכל בין אם אנחנו מאמינים בזה או לא. המגבלות היחידות של אלוקים נמצאות רק בראש שלנו, בחשיבה ובתפישה שלנו אותו, המקום בו אנו מחליטים שהוא כביכול נמצא ובאיזה גודל ויכולת שליטה. אבל המגבלות הללו לא מגבילות אותו בכלל, אלא רק אותנו.

 

אלוקים בוחן כליות ולב, רואה את המחשבות שלנו ופוגש אותנו היכן שאנחנו נמצאים. ככל שנעבוד על נקודה זו ונרחיב את האמונה שלנו בו, כך נראה אותו יותר ויותר. כך יהיה לו יותר מקום בתוכנו.

 

אז למה לחיות בקטן? למה לחיות עם אלוקים 'שעובד' במשרה חלקית?

 

צריכים עזרה בפיתוח והעצמת האמונה? הכניסו לסדר היום שלכם את ספרו משנה החיים שלה רב שלום ארוש – ספר בגן האמונה, ותראו אילו דברים נפלאים תחוו בחיים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה