הגרסה הכי טובה שלכם

מחפשים את הגרסה הכי טובה שלכם? לא רוצים להיות כמו כולם? הגיע הזמן להשתדרג! איך עושים את זה? עדנה קדוש מאמנת מוסמכת מגלה איך עושים את זה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

אין דבר יותר חשוב מהחיים שלנו. תמיד נכון לעשות בהם סדר. לחזק את הכוחות ולהחליש את הבעיות.

 

"כשהייתי קטנה" אמרה לי לא מזמן מטופלת, "אמרו לי שאני לא יכולה, אז גדלתי להאמין שהם צודקים. ואז גדלתי עוד קצת וגיליתי, שכשהם היו קטנים מישהו אמר להם שהם לא יכולים, לכן הם האמינו שאף אחד אחר גם לא יכול. החלטתי שבמקום להקשיב למה שאמרו לי אחרים אחפש לי קולות חדשים. וככה מצאתי את הכלי החשוב ביותר – הידיעה שהקול שלי עצמי, הוא קול אמיתי.

 

"שאלתי את עצמי, מה אני חושבת?

 

"ועצמי ענה: שאין דבר שאת רוצה ולא יכולה לעשות! כי אם ניתן לך הרצון, הכוח הזה, איפשהו נמצאת גם הדרך. אבל אם לא תצאי לחפש את הדרך, רק בגלל שמישהו פעם אמר לך ואחר כך את אמרת לעצמך שהיא לא קיימת – מה הסיכוי שאי פעם תגיעי? וברגע שהתחלתי להאמין, אני כבר קרובה הרבה יותר מכפי שאי פעם הייתי!"

 

* * *

 

בתקופה זו אנו קוראים את הפרשיות על אברהם אבינו ע"ה. המאפיין הגדול ביותר שלו הוא – שהוא עבד את הקב"ה כשהוא יחידי ולא הושפע מכל בני העולם. לאברהם יש ידיעה אמיתית ואמונה אל מול עולם שיש בו ידיעות ואמונות אחרות. אברהם מסמל את היכולת להיות אחד ויחיד אל מול הרבים.

 

לאברהם יש סדר פנימי השונה מהכאוס הסובב אותו. לאברהם יש ידיעה פנימית. ידיעה היודעת את עצמה. ידיעה שאינה זקוקה לאישור או הוכחה מבחוץ.

 

אולי זה הלימוד הגדול ביותר שנלמד מאברהם. נלמד שישנם מצבים בהם עלינו להתמקד פנימה ולהימנע מלהסתכל החוצה. לא לאפשר לעולם "להשתיל
 בנו נורמות – מחשבות – אמונות – אופנה ועוד. ומה יהיה הסיכון הכי גדול של פעולה כזו, שילעגו לכם, שיגידו לכם שאתם לא שייכים? אל תפחדו, כי אתם הרבה יותר חזקים מהדיבורים האלה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אני, כי זה הכי מקורי

אל תפחדו מהבוץ

לחיות עם סיסמאות

תעצרו את זה

אתם גדולים!

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש

הוא לא יוצא להפסקת קפה

ככה אני מרגיש

איש הקוף

שמחה להיות אני

 

נכון, בתקופתנו אנו נתונים תחת השפעה רבה מגורמים חיצוניים רבים. יש "דלת פרוצה" דרכה נכנסים לתודעה ולחיים שלנו אמונות, מחשבות, נורמות והתנהגות. כל הקולות הללו משפיעים עלינו במודע או שלא במודע. דרך הדלת הפתוחה לרווחה נכסים כל יום אינספור השפעות המשתלטות עלינו. הנה כמה דוגמאות:

 

תרופות משככי כאבים. בימים אלו יש קמפיין גדול החושף את התנהלות הרפואה בארצות הברית. אנשים רבים קיבלו תרופות של משככי כאבים, תרופות שהן סמים, הם התמכרו לתרופות – הסמים. הכאב עבר אבל הם נשארו צרכי תרופות לכאבים באופן קבוע. לא עבר חצי יום מבלי שנזקקו לסם. כ-60,000 אלף התמוטטו. הסיבה "צריכת יתר" של התרופות המסממות האלו.

 

באחת הערים רצו להקים מפעל. בבדיקת התאמת העובדים לא נמצא אפילו  אחד. לכולם היה בדם רמת סם גבוהה. לא כי הם לקחו סמים, אלא "רק" תרופות לכאבים.

 

זאת דוגמה להתנהלות של עסק כלכלי מסוים שמטרתו לגרום לנו לקנות ממנו כל עוד אנחנו חיים. סם בתחפושת.

 

דוגמה נוספת. סוכר – הסוכר הוא רעל ומזיק לבריאות. ישנם 89 שמות לסוגי הסוכר השונים. גם אם תבדקו במרכיבי המוצר לא תוכלו לזהות שיש שם סוכר. וברוב המוצרים יש! ויש הרבה סוכר! נזקי הסוכר ידועים בהיבט הבריאות והרגשי, הריכוז והלמידה. יש דלת פתוח או יותר נכון שער ענק לתעשייה שלמה אשר באלימות מסוימת מחדירה את הסוכר לחיינו. גם הסוכר הוא סוג של סם. עובדה, יש לנו "צורך" במתוק כמעט כל יום, לא כי אנחנו מוציאים הרבה אנרגיה, הרי האמת היא שאנו רוב הזמן יושבים או שוכבים… הצורך הוא התמכרות. סוכר בתחפושת.

 

עוד אחת? הנה.

 

הרשתות החברתיות – די קשה להיות לא מחובר לוואטסאטפ, פייסבוק וחבריו. מזמן לא ראיתי את עצמי ואנשים סביבי ללא נייד ביד, בכיס או בתיק. גם הקשבה לחדשות כל שעה או כמה פעמים ביום משפיעה על המחשבות, הדאגות וההתנהגות. איזה מין חבר הוא חבר בפייסבוק? הרי חבר אמיתי זה משהו אחר לגמרי. אז גם פה יש חברים בתחפושת.

 

גם רווחה כלכלית בלי לעבוד יכולה להיות דוגמה מעניינת. יש אינסוף סרטונים וסדנאות שמלמדים אותנו איך להגיע כביכול לעושר מבלי לעבוד ובצורה מהירה. רבים נופלים ברשת הזאת. ובינתיים, רק מעבירי הסרטונים מרוויחים. ואולי גם הם לא… אבל הנה לכם בטחון כלכלי בתחפושת.

 

יש עוד הרבה דוגמאות לכך שהעולם משתלט עלינו, מה שמחזיר אותנו לאברהם אבינו עליו נאמר – אחד היה אברהם!

 

אחד. היה. אברהם.

 

תזכירו לעצמכם את זה כל יום! – אחד!

 

כי זאת הגרסה הכי טובה של עצמכם.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה