אל תפחדו מהבוץ!

זה חלק מהמסע שאבא אברהם לימד אותנו, לא לפחד מהבוץ שמסתיר את האוצר שטמון עמוק בתוכו. תחפרו, תגלו ותממשו את האדם שתמיד רציתם להיות!

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 18.03.21

אנחנו אוהבים עולים חדשים שמגיעים לישראל, זה כל פעם מרומם את הנפש מחדש. טקס קבלת הפנים, השמחה, הקהילה החדשה שנבנית כאן. זכיתי, כמי שעלה לפני שמונה שנים לישראל מארצות הברית, לקבל ולעזור לחברים שעלו וזה היה כיף אדיר.

אבל לפני כל העולים הנפלאים שהגיעו לכאן, היה עולה אחד שסלל את הדרך לכולם.

בהתחלה קראו לו אברם ובהמשך אברהם אבינו.

מה קרה איתו אחרי שעזב הכל ועלה לארץ ישראל?

 
הוא נלחם באויבים עם סופר כוחות וסיכונים רבים – וניצח תמיד.

הוא הפך לאבא, דבר שלא קרה לו בארץ הולדתו.

 
הוא גידל ילד בגיל מאה.

הוא נהיה עשיר.

 
הוא התחייב לבורא עולם, בברית המילה שעשה, שהוא וכל צאצאיו עד סוף כל הדורות יעשו זאת וישמרו לו אמונים.

הוא הפך לאברהם אבינו – אב המון גויים, שמלכים עצומים ובני העולם כיבדו והוקירו אותו.

אירח בביתו אורחים אחרי הברית שעשה בתעצומות נפש לא אנושיות, ואת המצווה היקרה זו – הכנסת אורחים שלימד אותנו, אנו מקיימים וזוכים לשכר עצום ממנה.

את ארץ מולדתו הוא עזב בציווי של הבורא, אל ארץ שלא ידע אך הובטחה לו ולצאצאיו לנצח.

אברהם אבינו היה העולה הראשון, העברי-יהודי הראשון שעזב את הגולה ועלה לארץ ישראל. שם, בארץ מולדתו, היה לו הכל – כוח, כסף, מעמד, יוקרה ותהילה. הוא ניצח את המלך נמרוד שחיפש בכל דרך להרוג אותו, והניצחונות שנחל בהמשך הדרך רק הוסיפו לו כבוד ושמו נודע בעולם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בחירה, לא בריחה

בוץ של רחמים עצמיים

רק חוק יחלץ אותך מהבוץ

שלולית מלאה בוץ?

מכור ל… בוץ!

נשמה תקועה

דברו אל הנשמה
לוחמת התמורות
פגישה עם הנשמה שלי

מה בתפריט?
האומץ לבכות
תתחיל עם משהו

תקועים בבוץ

המפתח והדרך השלישית

ויום אחד, בלי שום התראה מוקדמת, בורא עולם אומר לקום ולעזוב הכל וללכת ״אל הארץ אשר אראך״.

 
הקב״ה לא אמר לו – לך כי אני מבטיח לך בית, עבודה, משכורת טובה וחיים טובים. הוא גם לא אמר לו, לך ויהיה לך טוב ונוח כמו שהיית רגיל. הוא אפילו לא אמר לו, יהיה בסדר כמו תמיד. כל הדברים האלה קרו בהמשך.

לא הייתה ערבות לשום דבר. אברהם עלה לישראל רק בגלל שהשם אמר לו, מתוך פעולה טהורה של אמונה.

וברגע שהגיע, בארץ קיבל את פניו הרעב. המצב היה קשה מאוד עד שהוא נאלץ לעזוב. אבל הוא לא טען שאין לו עבודה ושהוא לא דובר את השפה, שהבירוקרטיה פה מסובכת, ואולי בכלל עדיף לחכות שמשיח יבוא ואז לעשות עליה.

מהרגע שהגיע לכאן ועד סוף ימיו אברהם אבינו זכה רק להתעלות בכל תחומי חייו. הוא העצים את מידות נפשו, התעצם בכוח התפילה והאדיר את כל תחומי חייו.

זאת דוגמה נפלאה לכולנו, בארץ ובגולה.

 

אל ובתוך ארץ ישראל, המסע אליה והחיים בה הם פעולה של אמונה. צריך לחפור בבוץ כדי להוציא את האוצר הטמון בו. ובעוד אנו עוסקים בבוץ, המחשבה הראשונה שעולה היא שאולי לא נצליח, ואולי כדי להגר למקום אחר ואולי בורא עולם לא רוצה אותנו כאן, ובכלל למה לנו פוליטיקה עכשיו?!?

אבל ההיפך הוא נכון, ואברהם אבינו הוכיח לנו את זה. ברכתה של ארץ ישראל היא הקשיים. האתגרים. המקומות אליהם הבורא דוחף אותנו אליהם כדי שנגדל ברוחניות ובאישיות שלנו, דברים שלא חלמנו עליהם.

הגעתי לישראל לפני שמונה שנים עם הבנה בסיסית במניות ובניית בלוגים פשוטים. היום אני כבר מפתח אתרים ומנהל קמפיינים של מכירות ברשת. אני קם מוקדם בבוקר, עובד מסביב לשעון, שותף למשפחה מדהימה עם זוגיות ושלום בית שלא היו לי לפני כן, ילדים מקסימים, קריירה ובית מקסים בנתניה.

אני לא אברהם אבינו, אפילו לא קרוב לזה, אבל השינוי שחוויתי הוא אמיתי ונפלא, הרבה מעבר למה שחלמתי שאהיה אי פעם בחיים.

מי ידע?

זה המקרה של כל אחד מאיתנו. זה המסע שאבא אברהם לימד אותנו – לכו ילדים, אל עצמכם, אל הפנים שלכם, אל האוצר העצום שקיים שם, אל תפחדו מהבוץ שמסתיר אותו, תחפרו ותגלו אותו, גלו את האדם שתמיד רציתם להיות.

הכרטיס הזוכה אצלכם. השאלה היא, האם אתם מוכנים לפדות אותו ולקבל את הכסף?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה