הם כבר בידיים שלכם: מפתחות ההצלחה

מפתחות ההצלחה: ההבדל בין וינרים ללוזרים הוא שמים וארץ, וגם שלושה מפתחות! כל מה שרציתם לדעת על שלושת המפתחות שיעשו לכם את זה!

3 דק' קריאה

דניס רוזן

פורסם בתאריך 16.03.21

בדיסק המדהים שלו – אתה מוצלח, הרב שלום ארוש מעניק לכם חינם אין כסף שלושה מפתחות להשיג את ההצלחה האמיתית בחיים!

 

מפתח ראשון – אמונה

 

שורש ההצלחה הוא לדעת שהכל תלוי באמונה!

 

כמו שכולנו כבר הספקנו להבין ולדעת: בלי הבורא אנחנו באמת שום דבר. אפס עצמאות ותלות מוחלטת בבורא בכל נשימה וצעד. ההכרה הזו תריץ אותנו קדימה אל האמת. וכשהרב שלום ארוש אומר שאנחנו כלום, הוא לא מתכוון חלילה שהאדם חסר ערך או לא שווה. ממש לא. מה כן? שבלי בורא עולם אנחנו כלום, אבל עם הבורא אנחנו יכולים להיות הכל!

 

ברגע שאנו מתחברים לבורא, אנחנו יכולים להשתמש בארגז הכלים שהוא נתן לנו כדי לממש את הפוטנציאל האדיר שלנו. אם אנחנו לא מחפשים את קרבתו, את הקשר היומי אתו, זה שווה ערך למטוס בלי מערכת בקרה, חסרים את המצפן הרוחני. כדי להיות מוצלחים אנחנו צריכים להיות מחוברים לבורא. ולכל אחד יש הפוטנציאל הזה, לא רק הצדיקים!

 

פעם שמעתי מהרב אליעזר רפאל ברוידא, שכדי לחיות חיים של אמת אנחנו צריכים לרצות להיות עם הבורא. ואיך עושים את זה? עם התודה וההודאה, כפי שאומר הרב שלום ארוש, ולא רק על הדברים הטובים, ההצלחות והשפע שהוא משפיע עלינו, אלא דווקא ובעיקר על המניעות והקשיים. בדרך זו אנו מחזקים את התודעה שלנו שהכל מאת השם ולטובתנו הנצחית.

 

בספרו בגן החכמה, הרב שלום ארוש אומר שפתרון יעיל ומהיר להרגשת דיכאון ואכזבה הוא לדבר דברי אמונה. כי מילים כאלה, מסוגלות לפזר ולהעלים את המחשבות השליליות בדיוק כמו שהרוח מפזרת את העננים שמסתירים את השמש. ודיבור, כמו כסף, צריך אף הוא להיות מושקע במקומות הנכונים. אמונה תלויה בדיבור ועל ידי דיבורי אמונה אדם משיג את מידת האמונה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

סוד ההצלחה

הכנעה והצלחה

רוצים להצליח? תעלו במדרגות!

יש סוד להצלחה

מרשם להצלחה

מי ערב להצלחה?

סוד ההצלחה

מקדם ההצלחה של רבי נחמן

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

הצלחה באה עם עבודה

חמישה צעדים להצלחה

רק השמחה!

אנשים שמחים

תודה. הכי פשוט.

 

מפתח שני – ענווה

 

בספר חובות הלבבות כתוב, שכל המעלות – המידות הטובות והחובות, תלויות במידת הענווה שהיא הבסיס לכל המידות ותנאי מקדים להגשמתן.

 

הרב שלום ארוש אומר שהאבות הקדושים, הנביאים והצדיקים לא הציגו את עצמם כבעלי גדולה ומידות, את זה הבורא עשה בשבילם. הוא עשה אותם גדולים. ההצלחה שלהם הייתה בגלל שהם איינו את עצמם מכל שמץ של גאווה והקדישו את חייהם לעבודת השם. בתמורה אמר להם הבורא, 'אתם מקדשים את שמי? אעשה מכם אנשים גדולים!'

 

כשהייתי באומן לפני כמה שנים, הרב ארוש אמר שאדם יכול להיות לנהוג כפי שנהג דוד המלך כשאמר, "שיוויתי ה' לנגדי תמיד", או להיות משהו אחר לגמרי ולומר "שיוויתי עצמי לנגדי תמיד". אם הבחירה היא האמירה השנייה, אז אל תתפלאו למה כעס ורוגז, עצבות וצער יהיו מנת חלקכם. זאת אמונה שקרית וכוזבת שגורמת לאדם לחשוב שהוא שולט ושהכל תלוי בו. וזה הדבר שהכי מפיל את האדם.

 

כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו "מי אני?" והתשובה היחידה לשאלה זו היא – לדעת שכל אחד מאיתנו הוא שליח של הבורא שנשלח לעולם הזה עם משימה ייחודית רק לו. הרב ארוש אומר שעם אמונה חזקה ,המטרה היחידה של האדם היא רק לעשות את רצון הבורא.

 

שמעתי לימוד של "בעל הטורים" בו הוסבר שאותיות "שלום" הן בדיוק אותיות "לשמו". אם כן, הדרך לשלום היא לעבוד את השם לשמו.

 

המניעה הגדולה ביותר שעוצרת את האדם מלהתקשר ולהתחבר לבורא היא האגו שלו. הרב ברוידא כתב לא פעם, שהגאווה היא כמו מסך ברזל שמפריד בינינו לבין הבורא וחוסם את האור האלוקי. בלי האור האלוקי הנשמות שלנו לא יכולות לקבל את הישועה והרפואה להן הן זקוקות, לכן אנו סובלים ממחשבות ורגשות שליליים. בדיסק זה הרב ארוש מסביר, שברגע שאדם יודע שהוא שום דבר בלעדי הבורא מובטח לו מרבי נחמן מברסלב שהבורא באופן אישי ידריך ויוביל אותו לגדולה.

 

המפתח השלישי – תפילה אישית

 

הרב ארוש אומר שכל יום שאדם מדבר עם הבורא, לפחות שעה, בתפילה האישית (התבודדות) הוא מקבל עוד מנה גדושה של ענווה. רבי נחמן מברסלב אומר שתפילה אישית מביאה את האדם לענווה, לריקון הגאווה מתוכו ולקרבו אל המקור והשורש של החיים והחיוניות שלו.

 

בנוסף לכך, בספר בגן החכמה, הרב שלום ארוש מייעץ לנו להתפלל על כל פעולה ולראות את ההבדל הגדול שזה עושה, את ההשגחה והעזרה האלוקית במו עינינו משום שזה דבר שיחזק את האמונה שלנו מאוד. ולא רק, כשאנחנו יודעים שהבורא הוא שעוזר לנו להצליח – לא ניפול למידת הגאווה והיהירות בגלל ההישגים שנצליח להשיג.

 

הצלחה, משמעה להאמין שהכל מאת השם!

 

עם אמונה אנחנו מבינים שהבורא הוא המקור והכוח של הכל. נכון, נעשה את מיטב המאמצים שלנו אך במקביל נבין שהתוצאה תלויה אך ורק בבורא. נבקש ממנו את כל הדברים שאנחנו צריכים – קטנים או גדולים, גשמיים או רוחניים.

 

התפילה מביאה את האדם לענווה והענווה מושכת את כל הברכות שאדם יכול לעלות בדעתו. ולא רק, על ידי מידה מיוחדת זו התפילה נשמעת. חז"ל אומרים שאדם שמתנהג בעוונה נחשב כאילו הקריב את כל הקורבנות בבית המקדש. ואדם עניו לא יפחד משום דבר אלא ידע שהבורא תמיד איתו!

 

כשמעלים לראש סדר סולם העדיפויות שלנו את האמונה, הענווה והתפילה – זוכים לקבל את האור האלוקי ולראות עין בעין את הברכות שמושפעות עלינו בכל מה שנעשה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה