תתחילו עם החלום

אומרים שקודם כל צריך להתחיל עם החלום. אבל מה הופך חלום לאמיתי? איך מגשימים את הרצון והופכים את המשוואה הזו לתהליך חיים מרתק, סוחף ולא פעם סוער?

2 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 16.03.21

מה הופך חלום לאמיתי?

 

"החזיקו את החלום חזק

כי אם החלום ימות

החיים יישברו כמו כנף שבורה של ציפור

שלא יכולה לעוף.

החזיקו את החלום חזק

כי כשהחלום הולך

החיים הם כמו שדה שומם

קפוא עם שלג".

 

תרגום למילים של המשורר ג'יימס מרסר לנגסטון יוז.

 

כל דבר בחיים מתחיל כחלום, מחשבה חסרת צורה שצפה לנו בראש.

 

חלום הוא רצון בר חלוף למשהו שמעורר בנו רגש, כל זמן שאנו אוחזים בו. חלום יכול להיות חרב עם להב כפול. הוא מעניק לנו אופוריה כשיש לנו אותו, אבל גורם לנו דיכאון בכל רגע שהוא לא חלק מהמציאות שלנו.

 

חלום יכול להיות על האדם איתו היינו רוצים לחיות. הוא יכול להיות על משהו שאנחנו מאוד רוצים להשיג, משהו גדול כמו הצלחה בעסקים, להיות מומחים בתחום מסוים ואפילו מפורסמים.

 

חלום יכול להיות על עולם כפי שהיינו רוצים שיהיה, מובלים על ידי המנהיג שנבחר או פועלים על פי חוקים וכללים שאנחנו קבענו.

 

כמו כל דבר בחיים, זהו תהליך בנייה. העניין של חלום שהופך למחשבה, לתוכנית, לפעולה, לביצוע, למניעה, לכישלון, ללמוד ממה שקרה, לנסות שוב, להיכשל שוב, לחדש את ארגז הכלים, להשתפר, להיות טובים יותר, להחכים – נקרא תהליך חיים!

 

חלום הוא המעגל סביב ההרגשה של הדברים אותם אנו רוצים בעולם הזה, לשלוף גרעין מהשכל שלנו ולשתול אותו כדי שיצמח למשהו אמיתי. כזה שאפשר לראות, להחזיק ולבטא. שאפשר לחוות ולחזור עליו שוב ושוב כמה פעמים שאנחנו רוצים. משהו שאפשר לקבל ממנו השראה, אם רק נחווה את הסיפוק ממנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

יש לי חלום

זה לא חלום להגשים חלום

חלומות לא מתגשמים?

זה בסדר, תמשיכו לחלום

זה לא חלום, זה להשתנות!

אל תחלום, תגשים אותו!

החלום של חבר שלי

חלומות מתגשמים

לחיות את החלום

החלום המושלם

לב יהודי בעיר החלומות

 

אז אפשר התחיל עם המחשבה שצפה לנו בראש, ולתרגם אותה למציאות נצחית.

 

את התהליך הזה לא האדם יוצר. הוא לא יכול להיווצר רק מהמגע שלנו, מעצמנו. אף בן אנוש לא יכול להשלים כל שלב בתהליך הזה בלי להתעייף, להישבר או לוותר. זה תהליך בו אנו יכולים להתקדם אך ורק עם עזרתו של מי שיצר את הדרך ושם אותנו שם לצעוד עליה.

 

בורא עולם נתן לנו באר שופעת אנרגיות נצחית להתגבר על המניעות.

 

והיא נקראת – אמונה.

 

אמונה שהבורא הוא זה שיוצר את הטוב והרע. את הרע כדי לגרור אותנו לפעול, ואת הטוב לשרת את המשוואה הקבועה, המקום בו כל הפעולות שלנו צריכות להגיע.

 

אמונה שאין שום ייאוש בעולם כלל, כי הכל מבורא עולם שהוא רק טוב וטהור. אמונה שלרגעים הכי קשים בחיים יש מטרה ואין דבר כזה כאב ללא תכלית. גם אם החלום שלנו נזנח או מקבל תפנית ושינוי, עד כדי כך שהוא כבר לא נראה כמו זה שחזינו בהתחלה, האמונה היא מה שמכניסה בנו את הכוח והיכולת להשתכנע שגם זה הינו ההבנה של משהו עצום ואדיר שקורה, או עתיד לקרות.

 

אמונה שהקושי הוא מתנה גדולה יותר מהניצחון!

 

כי חלום, ברגע שהתממש – נעלם. הוא כבר לא. הקושי מוביל אותנו לנסות שוב וחזק יותר, לשנות את עצמנו ולהיות טובים יותר.

 

בכל שלב של חיינו, ובכל שלב בהיסטוריה האנושית, כל אחד מאיתנו חלם. חלומות אישיים, חלומות למען המשפחה שלנו, וחלומות למען העם היהודי והאנושות כולה.

 

החלומות שלנו יהפכו למציאות באותה דרך שכל חלומות העבר התגשמו. על ידי האומץ לפעול, עם נחישות ועקשנות להמשיך הלאה, והאמונה האינסופית שהבורא איתנו לאורך כל הדרך והוא מי שנותן לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי לגרום לחלום הזה להתגשם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה