הרמוניה משפחתית בחמש

משפחה מושלמת? לא רק בסרטים ולא רק בחלומות! צריך רק קופסת נעליים, פתקיות ועט. משפחות רבות קיימו את העצה וראו ניסים ונפלאות!

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

חכמינו ז"ל קלעו למטרה כשאמרו, שריבים משפחתיים הופכים את הבית לשדה קרב ממש, ואפילו של מלחמת גוג ומגוג. אין דבר יותר מצער וכואב להורים מאשר לראות את ילדיהם רבים או לא מדברים אחד עם השני. מתחים ועימותים בין הורים וילדים ובין הילדים עצמם – זה אחד הדברים הכי מטרידים שיכולים להיות לאדם.

 

והנה החדשות הטובות. אתם יכולים להחזיר (או להביא, אם לא היא לא הייתה קיימת) את ההרמוניה לבית שלכם בחמש דקות. כן, עוד אחד מתרגילי ה"בחמש" הנפלאים והקלים שבורא עולם מזכה אותי להציע לכם לאחרונה, וגם הוא כמו קודמיו אפקטיבי, קל ונעים. משפחות שקיימו עצה זו אמרו שמדובר בהצלחה מדהימה, ואני מדבר על משפחות עם כמה ילדים שיוצאים למלחמה על כל קוביית לגו.

 

אז מה עושים?

 

קחו קופסת נעליים ריקה וצרו פתח צר בחלק העליון שלה. בצד הקופה, באותיות גדולות, כתבו את המילים "תודה לך!". עכשיו יש לכם את קופסת התודה-לך המשפחתית.

 

הניחו את הקופסה במקום קבוע, למשל בסלון על מדף נגיש או על שידה, והעיקר שתהיה אליה גישה לכל בני המשפחה.

 

ליד הקופסה הניחו פתקיות ועט.

 

בכל פעם שמישהו מבני המשפחה עושה חסד לאחד מבני המשפחה, הוא צריך לכתוב את מה שעשה על פתקית, לרשום את שם המקבל, שם עושה החסד – ולהכניס לתיבה.

 

 

משפחה מושלמת? לא רק בסרטים או בחלומות! כל מה שצריך זה רק קופסת נעליים…

 

הנה כמה דוגמאות:

 

לאורי, תודה רבה לך שזרקת את שקית האשפה בלי שום ויכוח. אוהבת, אמא.

 

לאבא, תודה שעזרת לי להכין את שיעורי הבית, זה אומר לי הרבה. אוהב, דורון.

 

לג'ודי, תודה לך שאפשרת לי לשחק בחבל הקפיצה שלך. איזו אחות מקסימה את! מירי.

 

לאמא והאישה היקרה שלי, הלזניה שהכנת הייתה הדבר הכי טעים שאכלתי. אוהב ומלא הערכה, גיא.

 

הבנתם, נכון?

 

מאמרים נוספים בנושא:

תרגיש טוב בחמש

לאהוב את עצמכם בחמש דקות

תקציב משפחתי בחמש

מבחן אהבה בחמש דקות

ביטחון עצמי בחמש דקות

זוגיות חלומית בחמש

אהבה – הרולס רויס של הרגשות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

שניים זה ביחד

מחוברים אליה

היא לא מפסיקה להפתיע

תודה: נקודת ההתחלה

תרשמו לכם

 

ביום שישי בערב, בין המנה הראשונה לעיקרית, הביאו את קופסת התודה לך, אחד מבני הזוג יפתח את הקופסה ויקרא בקול רם את הפתקיות, יאמר מי כתב ולמי הוא מופנה.

 

וזהו!

 

ואז, חכו ותראו איזה כוח רצון יהיה לבני המשפחה לעשות עוד חסדים ומעשים טובים אחד עם השני, במיוחד אם הם רואים שהמעשים שלהם מוערכים. כל אחד מבני המשפחה יקבל תיאבון ענק לעוד ועוד פתקיות מתוקות כאלה. כולם יבינו כמה חשוב לתת לכל בני הבית סיבות לומר "תודה לך".

 

ואז, בקרוב מאוד, דפוס ההתנהגות המדהים הזה יהפוך למהות של כל אחד מבני המשפחה. כך תרוויחו הרמוניה משפחתית בזיל הזול – קופסת נעליים, פתקיות ועט. ותוך חמש דקות תוכלו להפוך קופסת נעליים לקופסת התודה המשפחתית.

 

וכמובן, שכאשר יש בין בני הזוג דפוס תודה שכזה – הזוגיות משתדרגת ומקרינה בכל העוצמה על הילדים. לכן, חשוב שבני הזוג יהוו דוגמה נפלאה ויפרגנו אחת לשני וכמה שיותר. כי אין כמו להעצים את המשפחה – מהראש! ממי שמוביל אותה.

 

אגב, כל נגר חובבן יכול לבנות קופסת תודה לך ולצבוע אותה בצבעים מקסימים, או כאלה שתואמים את הריהוט בבית, כך היא תהיה חלק בלתי נפרד מהבית. אני מכיר משפחה אחת שממש אהבה את הרעיון והם פנו לנגר מקצועי שהכין להם קופסה מעץ מהגוני כמו הרהיטים בסלון.

 

בכל מקרה, נסו את זה ממש עכשיו ותראו איזו הרמוניה משפחתית זה עושה. זה כוחה העצום של התודה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה