יצירתיים בחמש

חמישה כללי ברזל זה מה שצריך להיות אנשים יצירתיים. איך עושים את זה? איך נחיה את סוד היצירתיות שגילה לנו רבי נחמן מברסלב? כנסו ושנו את החיים שלכם עם חמש!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 16.03.21

"למה אני לא מספיק לעשות עוד דברים? אף פעם אני לא מצליח לסיים את המשימות שהצבתי לעצמי. או שאני לא מספיק או שהן נדחות ונערמות איפשהו שם מאחור…"

 

נשמע מוכר?

 

טוב, 'למה אני לא מפסיק לעשות עוד דברים?' – זו אחת השאלות שגם אנשי העבודה ואנשי אשרי יושבי הבית שואלים בלי סוף.

 

יצא לכם לחשוב פעם איך לוחם קוריאני, ואני מדבר על מומחה, מצליח לשבור טור לבנים? סו יאנג חברנו הלוחם מתמקד באינטנסיביות במטרה שלו, לא חושב על שום דבר. כל כוחות הריכוז שלו מגויסים למען מטרה זו. אם הפוקוס שלו היה מבער הוא היה מצליח לכופף ברזל בקלות. שום דבר לא נמצא בראש של סו יאנג כשהעיניים שלו ממוקדות בלבנים, אלו שבקרוב מאוד יהפכו לרסיסי אבנים…

 

בלי מכת המחץ של סו יאנג, משמעת עצמית וריכוז עמוק – היד שלו הייתה מתפרקת מהמקום…

 

אם סו יאנג היה מניף את ידו כדי להתחיל את קרב פירוק הלבנים ומישהו פתאום היה קורא בשמו, הוא היה מפסיק ומתחיל שוב. למה? כי אי אפשר למלא משימה שכזו אם יש היסח הדעת ולו הקל ביותר. כי אם היה ממשיך למרות היסח הדעת, כמו שאמרתי, היד שלו הייתה מתפרקת…

 

אתם מבינים? חסרה לנו יצירתיות בגלל שחסר לנו פוקוס ומשמעת עצמית. מחקר שנעשה בעניין העלה משהו מעניין: החוקר שבדק כמה פרמטרים כתב, באחד ממחקריו, שהעובדים הממוצעים מעבירים יום שלם של עבודה בהכל חוץ מהעבודה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

יוצרי אבני הדרך

עבדים למשהו

עוברים קירות

משני צידי האקסטרים

חלום האושר

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

הזדמנויות נסתרות

היי, אתם!

 

זה לא פוקוס ובטח לא משמעת עצמית. ועל פי היהדות, אם שאלתם, זה גזל לכל דבר…  כל אופן, אותו חוקר מוסיף ואומר שבמשרד ממוצע העובדים מעבירים חמש שעות כל שבוע בעיסוק בטלפון. אימיילים אישיים והמדיה החברתית גורמים לבזבוז הזמן הכללי, וזה עוד בלי להזכיר גלישה באתרי ספורט, משחקים בנייד או אתרי קניות.

 

אם אתם מאלה שאוהבים להיות בבית, אולי אינכם גוזלים את זמנו של המעסיק אבל בהחלט שודדים מהחיים שלכם את הסחורה הכי יקרה – זמן.

 

אל תהיו מכורים לסמארטפונים ואל תאפשרו לפייסבוק ואינסטגרם, אפל, גוגל וואטצאטפ לגנוב לכם את הזמן והיצירתיות שלכם.

 

אני מניח ש-95% מהקוראים בשלב זה יפסיקו לקרוא את המאמר, אבל לכם חמשת האחוזים הנותרים והאמיצים, אלה ששואפים ליותר בחייהם, קבלו את חמשת כללי הברזל הגדולים שיעשו אתכם אנשים יצירתיים… הנה זה בא:

 

תכנון מוביל לשלמות – לפני שמתחילים לעבוד בבוקר, קחו חמש דקות, שבו עם כוס קפה שאתם אוהבים והכינו רשימה של מה שאתם צריכים להשיג היום, לפי סדר עדיפויות – מהטופ למטה.

 

 

לדבוק בחמישה כללים – זה מה שאתם צריכים כדי להפוך לאנשים יצירתיים ולהגשים את החלום הגדול: להמריא עם החיים הכי גבוה שאפשר!…

 

כבו את הטלפון – כאשר אתם מנסים להתקשר לאנשים חשובים בזמן שעות היצירתיות החשובות ביותר שלהם, הם לא יענו. "נא להשאיר הודעה אחרי הצפצוף" זה מה שתמשעו. נו, גם אתם בוודאי מכובדים ויוצרים כאלה, לכן זה גם מה שאתם תעשו. אל תהיו הכלבים של פבלוב שמגיבים לכל ביפ ורטט.

 

השקיעו שעה כל יום – לבדוק את האתרים המועדפים עליכם, להשיב לשיחות טלפון, מיילים ווטאצאפים. אם אתם אנשים יעילים שעה אחת בהחלט מספיקה.

 

היזהרו! – היו זהירים בזמן השעה היומית הזו לא להקליק על כל מיני לינקים שזורקים אתכם למרחבי הרשת וגורמים לכם לאבד עוד מהפוקס, הזמן והיעילות.

 

תפילה קצרה – לפני שאתם מתחילים לעבוד אמרו תפילה קטנה ומתוקה מעומק הלב (דקה-שתיים עד חמש מקסימום) שתעשה נפלאות עם היצירתיות שלכם. בקצב הזה תזכו לראות תוצאות מהר מאוד, כמו גם הישגים וקידומים נפלאים.

 

חמשת הטיפים הנפלאים הללו וחמש דקות הכנה כל יום יעשו ניסים ונפלאות עם חוש היצירתיות שלכם.

 

רבי נחמן מברסלב חיי חיים קצרים למדי, הוא נפטר כשהיה בן 39 שנים! ועדיין, רשימת ההישגים שלו והספרים שכתב – לא ניתנת לשיעור! איך הוא עשה את זה? התשובה היא: עם פוקוס, ומשמעת עצמית ענקית.

 

ברור, לרבי נחמן לא היה סמארטפון אבל גם לא היו לו מים זורמים בברז וכל סוגי הנוחות שלנו יש ושאנו מקבלים אותם כמובנים מאליהם (משום מה…). הוא השאיר לנו ים של עצות והבטחות להצליח לכל מי שיקיים את דבריו (ראו ליקוטי מוהר"ן, רע"ב): התמקדו ביום ובשעה שיש לכם עכשיו, ולא יותר מזה! או כדבריו, "יש לי רק את היום"!

 

עצה נפלאה זו, שמבטיח לנו רבי נחמן, היא סוד היצירתיות וההישגים הנפלאים ברוחניות ובגשמיות!

 

לכו על זה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה