המתכנת הראשי

הדרך בה היוונים מסבירים את העובדה שהמערכת עדיין לא קרסה, למרות החטאים שלנו היא, שהמתכנת הראשי יצא להפסקת צהריים. אבל אין טעות גדולה מזו, המתכנת נמצא 24/7!

3 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 16.03.21

בהיסטוריית המחשבים אף פעם לא הייתה תוכנה בה המחשב שינה כיוון, סטה מההוראות שאנחנו נתנו לו. כי אם ההוראות לא יהיו נכונות, המחשב יציג הודעת "טעות" – error – ויפסיק את עבודתו. הוא אף פעם לא ישנה את החוקים של ההיגיון והלוגיקה כדי לגרום לתוכנה 'השבורה' לעבוד.

 

הטכנולוגיה יצרה חברה שבה האדם הוא כמו מכונה – אם הוא עושה טעויות הוא כבר לא יוכל להמשיך לתפקד. כמה קריירות של אנשים, חלומות, הישגים ועוד דברים יפים טורפדו בגלל טעות אחת מהעבר? זה כאילו שהאדם הוא מכונה ומעידה אחת קטנה הורסת את כל תוכנת החיים שלו…

 

בכל אופן, טכנולוגיה היא לא אנלוגיה טובה לחברה שמונהגת ומנוהלת על ידי החוקים של מי שאמר והיה העולם, בורא עולם.

 

המכונה שהקב"ה ברא נקראת אדם והיא יכולה ועושה טעויות. מהשעה הראשונה שבורא עולם ברא את האדם הוא נתן לו הוראה אחת בלבד: לא לאכול מעץ הדעת טוב ורע, אבל האדם נכשל במילוי הוראה זו.

 

האם העולם נגמר? לא. הפסיק לעבוד? לא. יצא מכלל שימוש? גם לא. מה כן? בורא עולם שינה את הכל והתאים אותו לקיום פגום וחסר. במקום לחיות לנצח בגן עדן אדם נאלץ לעזוב ולהזיע בשביל הלחם שיביא לביתו. אבל הוא המשיך את הקיום האנושי, וכך נולד שת שממנו נולד אנוש שמשפחתו כוללת את נוח, ואברהם אבינו שהוא מצאצאיו.

 

בעוד קוד מחשב 'שבור', לא תקין, הורג את התוכנה במחשב, במערכת של בורא עולם תהליכים והתקדמות וצמיחה רוחנית של הכלל והפרט מוזנים וגדלים מהטעות. אנחנו נמצאים בעולם הזה כדי לתקן את הטעויות שלנו ולשנות את ההיסטוריה. אנחנו יכולים לחזור לקב"ה, לתקן את טעויות העבר שלנו ולהתקדם הלאה. אנחנו המין היחיד עם בחירה חופשית, עם יכולת לקבל החלטות בלי שום תלות כזו או אחרת המבוססת על אינסטינקטים. רק בני אדם יכולים לפעול נגד בורא עולם (במעשיהם, אך לא בפועל מולו ממש) ובאות זמן – לבחור מתוך רצון מלא לעבוד אותו בשמחה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

איפה העולם?

כל צעד שווה

מיתוסים שחייבים לנפץ

מחדשים לכם

עניין של גישה

מחליפים משקפיים

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

פשוט, לזרוק את השכל

מצב דביק

להזיז את הגבינה

רוצה שינוי

אף פעם אל תגיד אף פעם

 

זו קריסה טכנולוגית. הבנת מושג התשובה מעבירה את הפילוסופיה היוונית מאחורי הטכנולוגיה, כי היא מאמינה שהעולם הוא מכונה שבורא עולם לחץ על כפתור 'הפעל' והלך, כשהוא מאפשר למערכת להתנהל מעצמה. ובכן, אם זו הייתה האמת כבר בשעה הראשונה של אדם הראשון בעולם המערכת הייתה קורסת…

 

אז עכשיו השאלה היא – האם אנו חיים בטעות לפי הטכנולוגיה החברתית? האם אנו חיים על פי הסטנדרטיים הללו אפילו מבלי לחשוב על זה? האם אנו עובדים לפי ההנחה האומרת שכולנו חלק ממטריצה שפועלת על טייס אוטומטי?

 

ההסבר היחיד למתירנות מסביבנו הוא – בגלל שאנחנו לא מאמינים שבורא עולם מסתכל עלינו. אנחנו לא חושבים שהוא כאן. אף אחד לא מדבר על אלוקים בטלוויזיה. הוא אף פעם לא מוזכר בתקשורת, ואם כן אז רק בהיבט השלילי. ומה עם המדיה החברתית, הסמארפון שלנו, הרדיו? כמה מנהיגים מדברים בשמו יותר מפעם אחת או חותמים את נאומם בשמו?

 

הוכרחנו לחיות על פי גרסה ערמומית של מציאות בה לא משנה אם אלוקים קיים לא קיים, כי אנחנו פועלים כאילו הוא לא כאן – כמו על פי השקפת העולם היוונית. והדרך בה הם מסבירים את העובדה שהמערכת עדיין לא קרסה למרות החטאים שלנו היא, שהמתכנת יצא להפסקת צהריים…

 

אבל האמת היא שאלוקים הוא מי ששולט ומנהיג כאן את הכל, מנהל ורואה כל היבט של הבריאה, החברה וחיינו. והסיבה למה המערכת עדיין לא קרסה היא בגלל שהוא מחכה שנחזור אליו, ולא בגלל שהוא יוצא להפסקה!

 

 

בורא עולם לא יוצא להפסקת צהריים עם כוס קפה טוב, הוא כאן כל הזמן!…

 

כל רגע שאנו מעבירים מבלי לעשות משהו רוחני מועיל, הוא רגע שאנו מסכימים בצורה פאסיבית עם האלים היוונים שאמרו 'אכלו ושתו ותתחתנו כי שום דבר באמת לא משנה, כי בסוף אנחנו נמות ושם דבר לא יישאר מאיתנו' חלילה. אבל אין טעות גדולה מחשיבה כזאת!!!

 

כל פעולה בה אנו מעצימים את הרוחניות שלנו ומתקרבים לבורא עולם, היא בעצם מרד נגד השקפת עולם פגאנית זו. זו קריסה של המשטר המתירני הפרוגרסיבי והכרזה שאנו עושים שינויים, כי אנחנו יודעים שבורא עולם איתנו כאן ורואה אותנו כל הזמן. הדיבר הראשון הוא: "אנוכי ה' אלוקיך" – אתמול, היום ומחר!

 

"ויקבלו כולם את עול מלכותך, ותמלוך עליהם מהרה לעולם ועד, כי המלכות שלך היא, ולעולמי עד תמלוך בכבוד, ככתוב בתורתך ה' ימלוך לעולם ועד, והיה ה' למלך בארץ, ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" – מתוך תפילת "עלינו לשבח".

 

טכנולוגיה, כמו פילוסופיה, באה והולכת. אבל להתקרב לבורא כולם בעולם שמונהג באמת ואך ורק על ידי בורא עולם – זה דבר שנשאר איתנו לנצח!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה