להשיג את המטרה

איך משיגים מטרות? יש האומרים לקלוע חץ למטרה, ויש האומרים ברגעים המיוחדים שמייצרים את המומנטום לבניית ביטחון עצמי ותזכורת שהכישלונות הם חלק מאיתנו!

3 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

האם יצא לכם להתבונן פעם על עצמכם – מתוך חשבון נפש, תפילה אישית, או סתם כך כשהתבוננתם על עצמכם במראה? ואם כן, האם החלטתם שהיום הוא היום שבו תעשו את השינויים המיוחלים? היום שבו אמרתם לעצמכם שמרגע זה ואילך כבר לא תדחו דברים, לא תצפו בתוכניות טלוויזיה שגוזלות זמן יקר מחייכם, תתחילו לאכול בריא או תפחיתו את הזמן שאתם משקיעים ברשתות החברתיות?

 

באותו רגע, מן הסתם, הייתם מלאים בתחושת סיפוק ורצון, נחישות ואנרגיות שהאמנתם שיישארו אתכם לנצח. אלא, שאחרי שבועיים מצאתם את עצמכם יושבים עם חטיף ושקועים באותה תוכנית טלוויזיה או מגלגלים את מסך הסמארטפון למעלה ולמטה, עסוקים מכף רגע ועד ראש באינסטגרם או בפייסבוק.

 

מחקרים מובילים בנושא מראים שרוב האנשים מזניחים את ההחלטות או הקבלות שהם מקבלים עליהם – בין אם זה בתחילת השנה או בסתם יום של חול, כשהרצון להשתנות עלה על הכל – בפחות ממחצית הדרך שהם הציבו כיעד להשגת השינוי. הרצון, החשק והמוטיבציה שהם הרגישו בכל רמ"ח אבריהם ושס"ה גידיהם נעלמו כלא היו, פינו את מקומם להרגלים הישנים שחזרו לקדמת הבמה בתור השחקנים הראשיים המובילים. המטרות הנעלות שהציבו לעצמם בחיים נראות כהר שלא ניתן להשיגו ואפילו מתרחק עם כל יום שחולף.

 

מאמרים נוספים בנושא:

כישלון יקר שלי

משבר, זה טוב או רע?

אתגרי החיים

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה
השם אמר לי

להתהלך יחידי בשוק

תחשוב טוב, יהיה טוב

המפתח והדרך השלישית

אל תפסיקו לרצות

והעיקר, לא לפחד כלל

 

מדוע שרשרת אירועים צפויה זו מתרחשת? מכיוון שהטבע של המציאות שלנו מחקה את מבנה העולם, עיקרון המאקרו והמיקרו.

 

בואו נבחן ראשית את עניין הרצף וההמשכיות שהעולם יצר. בורא עולם ברא את העולם והיקום כולו ממקום של עליה, התפתחות וגידול, על ידי שהפיץ את האנרגיות והאור שלו בהתגלמות של היום, הלילה, המים, האדמה ומגוון האלמנטים המיוחדים שברא בעולם ובטבע. הוא ריכז את אורו כך שכל אחד מהפרטים הללו יכיל את אורו.

 

כל אדם מגיע לעולם הזה כשותף לבורא. כל אחד מאיתנו נולד עם חלק מבורא עולם בתוכו, חלק מאורו האינסופי, לכן הפוטנציאל הקיים בתוכנו הוא אינסופי. כפי שאור הבריאה צומצם על מנת שיהיה אפשר להכילו בכלים הראויים, כך גם אנו חייבים להכיל את האור שמגיע מהתפתחות המטרות שלנו בחיים. לא מספיק שתהיה לנו רק השראה, אנחנו צריכים לצפות למניעות שהן בלתי נמנעות, כי הן יהיו אם נרצה או לא נרצה, וליצור תוכנית ריאליסטית להתגבר עליהן.

 

לפעמים, למרות המאמצים הטובים ביותר שאנו משקיעים כהכנה לכל תסריט, יכול להיות שנחווה שבירה או ירידה לפני פריצת הדרך הגדולה. חשוב מאוד לזכור שכישלונות הם אך ורק ניסיונות ומבחנים במידת הענווה, כאלה שמצריכים מאיתנו ליצור אסטרטגיה חדשה על מנת לאשר מחדש את האמונה שלנו – שכל ההצלחות שלנו מגיעות עם הזמן, עם מאמצים, תפילות וההשגחה הפרטית של בורא עולם עלינו. כישלונות מייצגים את ההזדמנות לקחת צעד לאחור על מנת לבדוק את הגישה שלנו, ולהתחיל שוב מחדש.

 

 

כישלונות מייצגים את ההזדמנות לקחת צעד לאחור על מנת לבדוק את הגישה שלנו, ולהתחיל שוב מחדש….

 

השגת המטרות שלנו עם מאמצים להשתנות – תלויה בדרגת האמונה שלנו בעצמנו. פירוק המטרות לקטנות יותר, זה דבר שיסייע לנו בקלות להשיג אותן ולרכז את האור מההשראה הראשונית ולהחזיקן בכלים הרוחניים שאנו צריכים למלא. כיבוש אובייקטים קטנים ייצור את המומנטום שאנו צריכים על מנת לבנות ביטחון עצמי ביכולות שלנו ולשנות את עצמנו.

 

ביטחון זה יזכיר לנו שלא משנה כמה פעמים חווינו כישלונות בחיינו, עלינו לעורר את המקור הנצחי של האנרגיות הקיים בנו, ולאחוז ביכולת שלנו למימוש הפוטנציאל בכל דבר שאנו רוצים להשיג בחיינו.

 

ככה תשיגו את המטרות שלכם עד הסוף ולא תינטשו אותן באמצע הדרך!

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה