שיטת המלפפון הכבוש

אנחנו כמו מלפפון כבוש. תכניסו מלפפון לצנצנת מלפפונים כבושים והוא יעבור תהליך כבישה והטמעה. תכניסו את עצמכם לחבורת אנשים טובים ותראו איזה תהליך נפלא קורה...

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אנשים כעדרים הולכים, רצים, מובלים, מובילים, מושפעים או משפיעים…

 

אנשים מחפשים את שביל דרכם או את העדר המושלם עבורם.

 

האמת, הסביבה משפיעה עלינו. סביבת המשפחה בה גדלנו, הסביבה החברתית בה חיינו, האווירה התרבותית בה אנו מוקפים, וכל דבר שקיים סביבנו משפיע עלינו. פעם הסביבה הייתה מוגדרת ובעלת גבולות, ואילו היום אין לה קירות או גדרות והעולם הטכנולוגי פרץ הכל והיא נעשתה גלובלית.

 

כל אחד מושפע מהסביבה העוטפת אותו. מי שחי בסביבה חרדית מושפע מהגישה והאווירה החרדית. מי שחי בהתיישבות מקבל השראה מהמקום בו הוא גר. מי שחי בסביבת חיים עירונית וטכנולוגית, מושפע מהן בהתאם. מי שחי בטבע, מושפע גם הוא מחיי טבע והתנהלותו מותאמת. מי שמקבל השפעה וחינוך לחיים עם לימודים אקדמאים – ילמד באוניברסיטה תואר ראשון ושני והלאה…

 

מי שחי באירופה – מקבל את השפעת האזור בו הוא חי, וזה שונה ממי שחי באפריקה או ממי שחי בישראל.

 

מי שגדל בסביבה שבה רוב השנה מזג האוויר חורפי מושפע מזה באופיו ובהתנהגותו, וזה שונה ממי שחי באזור גאוגרפי חם שבו שעות היום והאור רבות משעות הלילה והחושך – אלו טיפוסים שונים לגמרי.

 

מי שחי עם חברים ספורטיביים יושפע מהם ויהיה יותר ספורטיבי ממי שחי בסביבת חיים "יושבנית". מי שחי במשפחה בה הרגלי האכילה מוקפדים גם כן יושפע מזה.

 

כמו שהבנתם, הדוגמאות רבות ובכל תחום שתבחרו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בשיטת הסלאמי

ניסוי וטעייה

מה עושה לכם את זה – הספל או הקפה?

עשרה צעדים לחופש

להגיע רחוק

עניין של גישה

עשרה צעדים לאושר

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

בדרך אל אי האושר

החלום המושלם

תגיד, אתה מאושר?

הנוסחה הנכונה?

 

ההשפעה גם היא על כל תחומי החיים. יש השפעה על הנשמה, התודעה, המחשבה, הדיבור, הלימוד, הלבוש, האכילה, צורת ההליכה, מעשים, ובעצם, על כל נקודה ונקודה בחיים.

 

אדם מוגדר ונכלל בחברה בה הוא חי. המשמעות היא שאם אתם רוצים צורת חיים מסוימת, אתם יכולים לגור בסביבה כזו ולקבל את השפעתה. אם אתם רוצים לחנך את הילדים לצורת חיים מוגדרת, עליכם לחיות בסביבה המוגדרת ותואמת את רצונכם.

 

ואם לא מצאתם… תיצרו לכם חבורה של אנשים עם אותה מטרה כמו שלכם ותוכלו להיות מושפעים מהם, וגם להשפיע עליהם.

 

זה קורה לאט לאט, כמו מלפפון כבוש. קחו מלפפון רגיל ותכניסו לצנצנת עם מלפפונים חמוצים, בתוך זמן-מה המלפפון יעבור תהליך כבישה ויהיה חמוץ. כלומר, ישנה הטמעה של היחיד בחברה. היחיד מתמזג עם החברה.

 

טוב לזכור ש: "התהלך בשוק יחידי" (הרבי מקוצק) זה גם בתוך סביבה. דאגו להישאר אתם עצמכם, עם הערכים והרצונות שלכם. תמיד שמרו על הייחודיות שלכם!

 

וגם, זכרו שיש לחברה השפעה רבה וגדולה. יש בזה תועלת והתחזקות כשהחברה מעבירה השפעה חיובית וטובה, אך גם יש בזה סכנה כשהחברה משפיעה השפעה שלילית.

 

 

שימו לב! ההשפעה של החברה על חיינו יכולה להיות חיובית, ומצד שני גם שלילית…

 

אם אתם רוצים, למשל, ללמוד תורה, התחברו לקבוצת אנשים שלומדים תורה. אם אתם רוצים לאכול בריא, התחברו לקבוצת אנשים שאוכלים בריא. אם אתם רוצים לעסוק באומנות, השתלבו בחברה שאנשיה אומנים.

 

כי לחברה יש השפעה!

 

לחברה יש כוח המשפיע על היחיד.

 

מה חשוב? מה עוזר לנו לחיות ולפעול טוב? השתלבות עם אנשים טובים.

 

אם אתם שייכים לחברה בה מתלוננים, מקטרים, או חברה בה נותנים דגש לרמת חיים מסוימת, הרי שבוודאי תהיו מושפעים מהם. כנראה שתתנהגו בדומה להם. זה כמו מגיפה מדבקת.

 

לכן, תיזמו קשר עם אנשים שלידם ואיתם אתם נעשים טובים יותר שחברתם מקדמת אתכם, ושאתם עצמכם יכולים לתרום להם.

 

כי אתם כמו מלפפון כבוש. תכניסו מלפפון לצנצנת מלפפונים כבושים ותוך זמן מה הוא יעבור תהליך כבישה. תכניסו עצמכם לחבורת אנשים טובים, ותוך זמן קצר תעברו תהליך מצמיח בזכות השפעת החבורה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספרים: "49 ימי מסע" והספר הירוק. להזמנת הספרים וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה