אל תגיד שאתה זקן

אני רק מאמין מתחיל. המפגש המיוחד עם היהודי שבי קרה ממש לא מזמן, כשאני בן... 66. זקן? זה באמת תירוץ עלוב.

3 דק' קריאה

מרטין הבר

פורסם בתאריך 05.04.21

קוראים לי מרטין ואני בן 66.
 
במשך 65 שנות חיי לא הייתה לי שום מודעות לאמונה. הידע היהודי שלי הסתכם בכמה פרטים על ההיסטוריה של עם ישראל, וזהו. תפילות, בית כנסת או כל סממן יהודי אחר היה רחוק ממני מרחק שנות אור, אפילו 'דילגתי' על החגים. חייתי חיים שקיבלו בברכה התנסויות מעולמות שונים. הדבר היחיד שהיה הכי יהודי בשבילי הוא שם המשפחה שלי. ויהדות, בעיקר אורתודוקסית, הייתה בשבילי דבר ישן נושן.
 
ואז, לפני כ-7 חודשים, אחרי ניסיון קשה בתחום העבודה, הבן שלי, חוזר בתשובה, הביא לי דיסקים של הרב שלום ארוש. בהתחלה לא האמנתי שזה יעזור, אבל אחרי ששמעתי את הרב ניצן היהדות שלי החל לנבוט. מדיסק לדיסק התעורר בי הרצון לדעת ולהכיר את היהודי שבי יותר מקרוב.
 
לפני נקודת התעוררות זו, החיים שלי היו יכולים להיות תסריט נהדר לסרט הוליוודי מרתק. בגיל צעיר היו לי הישגים אדירים בכל התחומים, הייתי בחור מאוד פופולארי ומוכר, אינטליגנט, מלא אמביציות וטונות של אגו שהרקיע לשחקים. אבל איך למדתי לא מזמן? זה לעומת זה ברא האלוקים… כמו שהייתי מעורב בטוב, כך הייתי מעורב גם ברע, בחוויות רוחניות מאוד לא חיוביות. ואפילו שהייתי במצבים מפחידים שלא פעם ערערו את הביטחון העצמי שלי, דברים שלא היו מוכרים לי עד שפגשתי אותם, אני בטוח שאלוקים היה איתי. ואם אתם שואלים למה? כי זה הרגשתי. הוא היה שם והגן עלי ועזר לי בכל מה שאפשר. בתקופה הזו אומנם לא חשבתי עליו בכלל, אבל הוא בהחלט חשב עלי.
 
מאמרים נוספים בנושא:
האויב  הזקן
מיוחד  במינו
מראה מראה שעל הקיר…
 
למה בורא עולם היה שם בשבילי בזמן שאני לא הייתי שם בשבילו? זו שאלה שאני שואל את עצמי לא מעט היום.
 
שנים רבות מחיי עברו בלי שום מודעות לבורא או לנוכחותו. אבל ברגע שהמודעות בצד הרוחני גברה, הבנתי שבורא עולם היה שם איתי לאורך כל הדרך, מלווה ותומך. זאת הייתה אחת התובנות המעודדות. כך הגעתי לרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא.
 
נראה לי שכל חיי היו מעין הקדמה לחיים של היום אחרי שגיליתי את האמונה. וכל החוויות השליליות שחוויתי בחיי, ובהן לקחתי חלק, היו מסר ברור מבורא עולם – 'מרטין, תתעורר!' אבל אני לא שמעתי את זה. העובדה שהחיים 'הקודמים' שלי היו מלאים בחוויות רוחניות שליליות, ולמרות זאת אלוקים היה איתי וגילה לי את האמונה, היא הוכחה שהוא אוהב אותי ורוצה שאתקן את החתיכה הזו שהוא נתן לי ממנו, הנשמה שלי.
 
זה גם גרם לי להבין שכל אחד, ולא משנה מהוא הוא עושה ואיפה הוא נמצא, יכול למצוא את האמונה ולהתקרב לבורא עולם.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
נו, אל תהיה זקן
צעירים  לנצח
 
אני רק מאמין מתחיל. עוד לא ותיק עם ניסיון והתנסויות רוחניות, מנסה להתמיד וליישם את מה שאני לומד על היהודי שבי. לאט, אבל בטוח, אומר הפתגם העתיק וזו הדרך בה אני צועד ומתקדם בתהליך הנפלא שאני חווה. אני מתפלל לבורא עולם הרבה פעמים במהלך היום (התפילה המתוקה הזו שרבי נחמן מברסלב גילה – התבודדות, אפשר לעשות אותה פעם אחת בשעה קבועה, או לחטוף פה ושם – זה טוב למתחילים). אני גם קורא את ספריו של הרב שלום ארוש בגן  האמונה ושעריו  בתודה וצופה בשיעורים שיש באתר ברסלב ישראל.
 
כל הדברים האלה, ללא ספק, שינו את חיי. וכמו שאמרתי, לאט אבל בטוח, אני ממשיך לחפש את האמונה ולא משנה אילו מניעות יש בדרך, כי אמונה היא המפתח העיקרי לצמיחה וההצלחה הרוחנית שלי.
 
כל אדם יכול לצעוד בשביל האמונה, אם רק ירצה לשנות את חייו. רצון הוא התנאי המקדים לתחילת המסע הזה. ולא רק, אלא גם התודה והתפילה  האישית הם מפתחות הכרחיים להצלחה בדרך לאמונה.
 
אז אל תגידו שאתם זקנים או מאוחר מדי, שאי אפשר, ולא יודע איזה עוד טיעון עולה לכם בראש, כי כל זמן שהנר דולק כל אדם בכל גיל יכול לתקן!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. קובי כהן

ג' אדר ב' התשע"ד

3/05/2014

אשרייך מרטין מגיע לך כל הכבוד על השיתוף מקווה שהרבה יהודים שנמצאים במקום דומה לשלך יתחזקו ממילותיך החזקות! המסר החשוב שנתת 'כל זמן שהנר דולק כל אדם בכל גיל יכול לתקן!' הוא נכון מאוד וחודר אל הלב! חיזקת אותי ובאותה הזדמנות אבקש מבורא עולם שיתן לי את הזכות לזכות את אמא ושגם היא תקשיב לדיסק או כל דבר אחר שקשור בתורה אכי"ר!

2. קובי כהן

ג' אדר ב' התשע"ד

3/05/2014

מגיע לך כל הכבוד על השיתוף מקווה שהרבה יהודים שנמצאים במקום דומה לשלך יתחזקו ממילותיך החזקות! המסר החשוב שנתת 'כל זמן שהנר דולק כל אדם בכל גיל יכול לתקן!' הוא נכון מאוד וחודר אל הלב! חיזקת אותי ובאותה הזדמנות אבקש מבורא עולם שיתן לי את הזכות לזכות את אמא ושגם היא תקשיב לדיסק או כל דבר אחר שקשור בתורה אכי"ר!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה